Skärmen blir svart när jag växlar till teven

Permalänk
Medlem

Skärmen blir svart när jag växlar till teven

Hej.

När jag skall kolla på bilder på teven eller lyssna på musik så blir datorskärmen svart. Vad har jag gjort för fel då? Bilden på teven är kvar men datorskärmen blir svart.

Händelseförlopp:
Jag sätter på datorn -> jag sätter på förstärkaren och teven -> datorskärmen blir svart -> teven funkar -> jag får starta om datorn.

Någonstans måste jag gjort någon fel men jag vet inte vart.

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Skrivet av k_k:

Hej.

När jag skall kolla på bilder på teven eller lyssna på musik så blir datorskärmen svart. Vad har jag gjort för fel då? Bilden på teven är kvar men datorskärmen blir svart.

Händelseförlopp:
Jag sätter på datorn -> jag sätter på förstärkaren och teven -> datorskärmen blir svart -> teven funkar -> jag får starta om datorn.

Någonstans måste jag gjort någon fel men jag vet inte vart.

Du kan ha ställt in så att TV är den primära skärmen, och samtidigt också ställt in så att den sekundära skärmen inte skall visa något, vilket skulle resultera i den svarta monitorn.

Fungerar båda skärmarna efter omstart och slutar skärmen att fungera om du bara lyssnar på musik?

Permalänk
Medlem

Om jag startar om så funkar båda skärmarna, men det känns störande om man sätter på förstärkaren och teven och alltid måste starta om datorn om den är på när de båda andra startas.

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp