Permalänk
Medlem

bra grafikort sålänge

Jag hade tänkt att skaffa mig en ny dator nu som jag bygger själv, men jag är lite osäker på grafikkortet. Jag kommer antagligen köpa ett grafikkort nu och sen vänta på bättre tider. Vad kan man köpa för något prisvärt grafikkort och varifrån. kortet ska inte gå över 3000 och hälst inte över 2000. tack så mycket. Datorns budget ligger på ca 10k och den kommer att användas till spel!

Permalänk
Medlem

560 Ti med 448 cuda cores är väl mest prisvärt i dagsläget.

2 slots eller 3 beroende på hur mycket plats du har i chassit
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1043945
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1043937

Permalänk

Du ska alltså köpa en dator för ungefär 10k men vill helst lägga under 2k på GPU?
Tror du bör omprioritera lite om du ska spela på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Du ska alltså köpa en dator för ungefär 10k men vill helst lägga under 2k på GPU?
Tror du bör omprioritera lite om du ska spela på den

Om du inte tycker att ett 560Ti (448) räcker till för att spela på så får du gärna utveckla det lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Du ska alltså köpa en dator för ungefär 10k men vill helst lägga under 2k på GPU?
Tror du bör omprioritera lite om du ska spela på den

Eller så tänker han helt rätt.

Hans plan kanske är att kräma på ordentligt bra grejjor när det gäller PSU, processor, moderkort, chassi. Grafikkortet är simpelt att köpa ett som duger tills vidare och kan enkelt säljas och uppgraderas längre fram. Behöver inte vara alls fel.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Du ska alltså köpa en dator för ungefär 10k men vill helst lägga under 2k på GPU?
Tror du bör omprioritera lite om du ska spela på den

Jag menar att när min dator är helt klar med ett bra grafikkort och allt så kan den kosta runt 10k. med ett graffekort på 2k så kostar den ca 7500. kanske köper ett begagnat och sen köper kepler när det kommer ut.

Permalänk
Medlem

Jag kan ju skriva komponenterna till hela datorn:

Asus P8Z68-V LX
1 st à 898 kr
898 kr

Chassi-Tower BitFenix Shinobi Midi-Tower - black
1 st à 449 kr
449 kr

Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE-BLUE/1,5V
1 st à 425 kr
425 kr

Corsair TX 650W V2 /80+ Bronze
1 st à 695 kr
695 kr

Intel® Core i5 2500K, 3.3GHz, 6MB
1 st à 1749 kr
1749 kr

SONY DVD Recorder 24x SATA RAM Internal Black Bulk
1 st à 169 kr
169 kr

Western Digital Caviar Blue WD10EALX 1TB 7200rpm 32MB 3.5" SATA-3
1 st à 949 kr
949 kr

Jag kan nästan inget om graffekort. om vad som passar ihop med moderkortet och så.

det är väl hd6970 eller något gtx kort som jag har tänkt på.

Tack tack för snabba svar.

Permalänk
Skrivet av Divil:

Om du inte tycker att ett 560Ti (448) räcker till för att spela på så får du gärna utveckla det lite.

Använder själv ett 560TI o de "duger" fint, men som sagt så är prioriteringen i speldator grafikkortet, köper du CPU, ram o MB för 8k.
Att köpa en GPU för 2-3k för att sen byta ut den är att gå back "2-3k" vilket är relativt onödigt

Skrivet av MoNkeY-05:

Eller så tänker han helt rätt.

Hans plan kanske är att kräma på ordentligt bra grejjor när det gäller PSU, processor, moderkort, chassi. Grafikkortet är simpelt att köpa ett som duger tills vidare och kan enkelt säljas och uppgraderas längre fram. Behöver inte vara alls fel.

---^

Skrivet av Usel198:

Jag menar att när min dator är helt klar med ett bra grafikkort och allt så kan den kosta runt 10k. med ett graffekort på 2k så kostar den ca 7500. kanske köper ett begagnat och sen köper kepler när det kommer ut.

---^ igen
Bättre att slänga ut lite mer än du tänkt dej direkt, istället för att planera en snar uppgradering (sålänge det ej gäller SLI/X-fire)

Åtminstonde enligt min mening, hoppas allt löser sig för dej iaf