Vet någon ett music/dubstep maker program?

Permalänk
Medlem

Vet någon ett music/dubstep maker program?

Hej, jag har kommit på att jag vill göra lite simpel dubstep nu. Vet någon något bra program som är bra? Jag har FL studio 7 men tycker det är så jäkla konstigt, Någon råkar inte veta ett musik(dubsteb) skapare program?

Skulle vilja ha ett ganska mycket

Permalänk
Medlem

Fruity loops är bland de bättre du kommer hitta, annars existerar Cubase men som jag hört det så är det mer komplext att lära sig, har många vänner som sitter i FL och enligt mig verkar det fungera hur bra som helst. Att skapa elektronisk musik är inget man lär sig på 1 dag direkt.

Permalänk

Finns ingen enkel väg till BRA EDM(eller dubstep), men FL är en klassiker. Lycka till
http://www.youtube.com/user/BlackmillMusic exempel på vad som går att skapa med endast FL studio.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hastigt:

Fruity loops är bland de bättre du kommer hitta, annars existerar Cubase men som jag hört det så är det mer komplext att lära sig, har många vänner som sitter i FL och enligt mig verkar det fungera hur bra som helst. Att skapa elektronisk musik är inget man lär sig på 1 dag direkt.

Skrivet av Itchy Trojan:

Finns ingen enkel väg till BRA EDM(eller dubstep), men FL är en klassiker. Lycka till
http://www.youtube.com/user/BlackmillMusic exempel på vad som går att skapa med endast FL studio.

Såklart det inte finns en enkel väg till något man måste ha "känsla" för men man vill ju ändå veta att man har skapat något efter typ 20 timmars nötande och inte bara byggt upp en byggsten.

Men ni tycker FL är bra? Kan lägga ner lite mer tid på det, är ju lov om 3 dagar så kan väll köra 10-20h på lovet Men ni råkar inte veta någon bra nybörjare guide till FL? Kommer bli as sur och sluta med FL om jag måste föröka själv eftersom om man bara missar att se en grej så tar det 10-30min extra....

Tackar för eran hjälp, ge mig mer om ni vill

Permalänk
Skrivet av Johanc4:

Såklart det inte finns en enkel väg till något man måste ha "känsla" för men man vill ju ändå veta att man har skapat något efter typ 20 timmars nötande och inte bara byggt upp en byggsten.

Men ni tycker FL är bra? Kan lägga ner lite mer tid på det, är ju lov om 3 dagar så kan väll köra 10-20h på lovet Men ni råkar inte veta någon bra nybörjare guide till FL? Kommer bli as sur och sluta med FL om jag måste föröka själv eftersom om man bara missar att se en grej så tar det 10-30min extra....

Tackar för eran hjälp, ge mig mer om ni vill

Guider finns det men de personer jag känner till som gör bra elektronisk dub har i de flesta fallen lärt sig direkt av proffsen, eller börjat på annat håll (egna samples+syntar osv) eller bara lekt runt i det program som finns att få tag på (typ alla). Grunderna finns säkert på tubN om du söker på något i stil med "FL studio tutorial (dubstep)". Men som sagt, om det ska bli någonting unikt av det, så rekommenderar jag att INTE snöa in sig i tuts hela veckan. Bästa tipset jag kan ge, gör det inte på datorn. MIDI kontrollers, gamla programmeringsbara syntar osv är nog lättare att vara kreativa med

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Som komplement till fl så är samples mycket värda. Om du är intresserad av Deadmau5 Hau5 så har han gjort en samling vid namn Xfer, och många artister inom dub/dnb har följt i hans spår. Så sök runt efter samples i din smak så slipper du nöta fl's egna skräpljud ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36