påskäggsledtråd i minecraft ?

Permalänk
Medlem

påskäggsledtråd i minecraft ?

Hej,

Kan nån hjälpa mig? Om min idé alls är möjlig....

Min systerdotter har fastnat i minecraft men jag har knappt spelat nån gång. Däremot har jag köpt det till min android.
Nu när det vankas till påsk och påskäggsskattjakt, skulle jag vilja som en extra krydda lägga den sista ledtråden nånstans i en minecraft värld. Så i den näst sista ledtråden klurar hon ut att hon måste logga in i en minecraftvärld, och väl där och hitta fram till ett ställe kanske högt uppe i ett träd där jag har lagt en liten lapp/textrad som talar om var påskägget ligger IRL i lägenheten.

Går detta att göra hyffsat snabbt för mig som inte har spelat minecraft förut, eller kommer jag att slösa bort min tid.

/tack!

Permalänk
Medlem

Hjälper dig gärna, ska ledtråden vara långt borta ifrån där man spawnar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THE AL3X:

Hjälper dig gärna, ska ledtråden vara långt borta ifrån där man spawnar?

Hej, tack!

Nej, jag tänker mig att man spawnar i en skog, följer en bäck ut ur skogen...kan se en björkdunge på avstånd, går dit, och väl där upptäcka en sjö vid en klippa och kanske gå in bakom ett vattenfall. Där inne kan det ligga en cirkel av facklor på golvet och i mitten en låda som man slår sönder och hittar en lapp med text inuti.

Nåt sånt, typ.

Måste jag köpa Minecraft för PC för att göra det här eller går det med Minecraft Pocket edition för android. Jag har skapat en värld men hittar inget sätt att dela med mig av den världen till andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Hej, tack!

Nej, jag tänker mig att man spawnar i en skog, följer en bäck ut ur skogen...kan se en björkdunge på avstånd, går dit, och väl där upptäcka en sjö vid en klippa och kanske gå in bakom ett vattenfall. Där inne kan det ligga en cirkel av facklor på golvet och i mitten en låda som man slår sönder och hittar en lapp med text inuti.

Nåt sånt, typ.

Måste jag köpa Minecraft för PC för att göra det här eller går det med Minecraft Pocket edition för android. Jag har skapat en värld men hittar inget sätt att dela med mig av den världen till andra.

nej det går inte med pocket edition, så du måste köpa det, fast man kan ju skaffa det på andra sätt om man är snål

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Hej, tack!

Nej, jag tänker mig att man spawnar i en skog, följer en bäck ut ur skogen...kan se en björkdunge på avstånd, går dit, och väl där upptäcka en sjö vid en klippa och kanske gå in bakom ett vattenfall. Där inne kan det ligga en cirkel av facklor på golvet och i mitten en låda som man slår sönder och hittar en lapp med text inuti.

Nåt sånt, typ.

Måste jag köpa Minecraft för PC för att göra det här eller går det med Minecraft Pocket edition för android. Jag har skapat en värld men hittar inget sätt att dela med mig av den världen till andra.

jag kan göra det åt dig annars

Permalänk
Medlem

Har du tillgång till datorn det ska spelas på?