Dator 10-15 tkr lämpat för ljudproduktion

Permalänk
Medlem

Dator 10-15 tkr lämpat för ljudproduktion

Hallå där!
Jag har sedan 2 år tillbaka ljudlagt film och producerat musik med en fruktansvärt högljudd dator och med lite pengar i fickan har jag därför bestämt mig att köpa en tystlåten och bra dator.

Jag planerar inte att använda den till datorspelande, men kraven är att den ska ha en snabb hårddisk på minst 120 Gigabyte, bra processor med tyst fläkt, relativt kraftfullt grafikkort och väldigt tystlåten chassi.
Externa hårddiskar har jag gått om här hemma så det är inget ni behöver lägga till.

Jag uppskattar alla tips och råd jag kan få då jag inte längre har någon koll på vad som är populärt inom datordelar.

Tack på förhand!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om hur mycket prestanda och vilken sorts prestanda ljudproduktion kräver, men jag gör ett försök att skapa en build efter din beskrivning. http://www.inet.se/kundvagn/visa/1665279/2012-04-06 Tyst grafikkort, tyst processorkylare samt chassi.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det ser jättebra ut! Vet du om moderkortet är framtidssäkert eller har dess socket några år på nacken? Jättesnällt av dig o hjälpa till!

Visa signatur