Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Ser så ut iallafall :|. Aldrig hört talas om Palit men det ser ju ut som det iallafall.

Det är ett referenskort.

Angående Palit så har de funnits sedan 1988. De är en av de större aktörerna och om jag inte minns helt fel så äger de Gainward.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Inaktiv

Asus och PNY på webhallen nu, på orderlagret.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Jag sitter också och väntar på det, eller i värsta fall EVGA's referenskort.

Finns ingen bra info om när de kommer heller :s. Overclockers.co.uk verkar ha Palit 4GB JetStream inne o.o.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Asus och PNY på webhallen nu, på orderlagret.

Skickades från m.sweclockers.com

Man tackar för infon! Nu väntar man på en Asus gtx 680.

Visa signatur

MOBO:Asus MAXIMUS V GENE CPU:i7 2700k (H100), GPU:ASUS GTX 680, RAM:Corsair 16gb 1600mhz, SSD:830 256gb + 64gb,
HDD:F3 1tb, Chassi:Arc mini, PSU:Newton R2 650w.

Permalänk
Medlem

Evga har bara referens plus vattenkylning, eller har jag fel? Kollar på http://www.evga.com/products/prodlist.asp?family=GeForce%2060... eller kan det komma någon eftermarknadskylare till dom senare? För att vara referens så sägs det att gtx 680 har okej. Tänkte då att man kanske köper ett sånt och kör ett tag och slänger på en sån här senare http://www.sweclockers.com/nyhet/15238-arctic-slapper-acceler... Antar att så långt bort kan inte evga korten vara. Anledning till just Evga är ju bra garanti.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon som vet hur Webahallen's "i lager"-information fungerar? Såg att det fanns 1 PNY på lager och klickade så fort jag kunde (viktiga millisekunder) och gjorde min beställning varav det nu står att det inte finnas något på lager. Antar deras system helt enkelt såg att det fanns 1 kort på lager och när jag gjorde min order reserverades varan direkt till den? Om någon annan hann före är det ju nämligen lika bra jag avbeställer och köper från någon annan leverantör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettor:

Någon som vet hur Webahallen's "i lager"-information fungerar? Såg att det fanns 1 PNY på lager och klickade så fort jag kunde (viktiga millisekunder) och gjorde min beställning varav det nu står att det inte finnas något på lager. Antar deras system helt enkelt såg att det fanns 1 kort på lager och när jag gjorde min order reserverades varan direkt till den? Om någon annan hann före är det ju nämligen lika bra jag avbeställer och köper från någon annan leverantör.

Någorlunda, ja.

För att få en bekräftelse kan du alltid ringa dom och fråga om du var den sista som fick den

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1989

Verkar ju finnas flera butiker med 680 i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettor:

Den uppdateras så fort du lagt en beställning så du fick antagligen den då. Säkrast är dock att ringa och fråga så ingen annan han före på nån halvsekund.

Edit: Billigast som finns i lager just nu är:
1. MSI GTX 680 hos CDON - 4695:-
2. Gigabyte GTX 680 hos OC.nu - 4790:-
3. KFA GTX 680 hos CDON - 4889:-

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Inaktiv

Så, då har jag också ett MSI 680 hemma, men jag kan inte påstå att det är speciellt tyst - knappast oväntat dock. Nu inväntar jag bara en release på Arctic Cooling's kylning så jag får tyst på eländet så fort det ska börja jobba lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Så, då har jag också ett MSI 680 hemma, men jag kan inte påstå att det är speciellt tyst - knappast oväntat dock. Nu inväntar jag bara en release på Arctic Cooling's kylning så jag får tyst på eländet så fort det ska börja jobba lite.

Hur bra kyler referenskortet då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Är det inte referenskort swec har i sitt test?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Är det inte referenskort swec har i sitt test?

Mjo, visst ser det lovande ut.

Permalänk
Skrivet av Djungelvraal:

Varför inte skaffa ett 7970 istället? GTX 680 är snäppet bättre men 7970 är billigare

där har du nog fel.

http://www.inet.se/sok/7970

http://www.inet.se/sok/gtx-680

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem

Det finns fler butiker än Inet och hos de flesta är 7970 billigare än GTX 680.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sammyc51:

Kyler gör det, även låter. Jag är sjukt petig med ljudnivåer..

Permalänk
Medlem

Jag fick också tag på mitt MSI GTX 680 nu.

Ljudnivån känner jag inte alls någon skillnad på. Och då tänker jag på ljudnivån när jag inte hade något GPU i chassit och nu när jag har ett 680.

Otroligt bra köp enligt mig. Visst kan temperaturen stiga vid runt 75*C vid load, hade hellre haft den vid 70ish*C. Men men....

Rekommenderar starkt.

Permalänk
Medlem

http://www.quizcore.se/sapphire-radeon-hd-7970-oc-3gb/product...

http://www.quizcore.se/evga-geforce-gtx-680-superclocked/prod...

7970 med Dual-X kylare är billigare än GTX 680 med referenskylare :|.

Permalänk
Avstängd

Segas testat att överklocka det något än ?

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettor:

Då kan jag ha hunnit före dig precis...
Jag har iaf ett kort påväg, och beställde PNY:et när det stod som ett kvar.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Exry:

Vi har inga backorders just nu så alla som beställt har ett på g till sig.
Dessutom såg jag precis nu att ytterligare en handfull står för inleverans på vårt huvudlager.
No worries mao.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Dessutom såg jag precis nu att ytterligare en handfull står för inleverans på vårt huvudlager.
No worries mao.

Har ni någon aning om när ni får in Twin Frozr/Windforce/DCII GTX 680 kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exry:

Haha det gjorde du nog då. Illa

Skrivet av Webhallen:

No worries mao.

Tack för informationen! Kan jag förvänta mig att det kommit in nya på lager nästa vecka?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rolfenstein:

Det vi hört är väl att customvarianterna dröjer en bit in i maj.

Skrivet av Pettor:

Haha det gjorde du nog då. Illa

Som sagt, det gjorde han inte, alla som beställt ett har ett undanbokat på vårt lager. Vi ligger inte back på PNY-kort.

Citat:

Tack för informationen! Kan jag förvänta mig att det kommit in nya på lager nästa vecka?

Som sagt, låg några på inleverans i eftermiddag, de kommer att komma in i lagersaldot imorgon.
Sen kommer det löpande trilla in varje vecka.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det vi hört är väl att customvarianterna dröjer en bit in i maj.

Som sagt, det gjorde han inte, alla som beställt ett har ett undanbokat på vårt lager. Vi ligger inte back på PNY-kort.

Som sagt, låg några på inleverans i eftermiddag, de kommer att komma in i lagersaldot imorgon.
Sen kommer det löpande trilla in varje vecka.

Då missförstod jag! Toppen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Windforce har släppts. Twin Forzr inom någon vecka bara och DCII lanseras imorgon.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Windforce har släppts. Twin Forzr inom någon vecka bara och DCII lanseras imorgon.

Tredjepartskylarna verkar rätt onödiga om man inte är extremt känslig för ljud, mitt kort i 1238MHz överröstade aldrig chassifläktarna under 3DMark11, max 57% fläkthastighet. Originalkylaren är riktigt bra. Skall man ha custom skall det vara med krafigare strömförsörjning också, så man kan gå på 1300-1400MHz typ.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Tredjepartskylarna verkar rätt onödiga om man inte är extremt känslig för ljud, mitt kort i 1238MHz överröstade aldrig chassifläktarna under 3DMark11, max 57% fläkthastighet. Originalkylaren är riktigt bra. Skall man ha custom skall det vara med krafigare strömförsörjning också, så man kan gå på 1300-1400MHz typ.

Vill dock ha ett svalt kort som är riktigt tyst och det är inte referenskylare enligt mig.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Tyst är referenskortet, svalt? nja...

Någon annan som har problem med sitt 680 i Afterburner?

AB visar 705 core clock för mig ...