Permalänk
Inaktiv

Han sitter säkert och gottar sig just nu, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Därför kan man alltid uppmana köparna att inte köpa från "Skydiver".

Dock är det allt man kan göra.

Permalänk
Medlem

Finns 3st Asus 680 kort i Webhallen - Stockholm om någon är intresserade.

Permalänk
Inaktiv

Fanns fyra.

Edit: Och nu är hans annons borta igen, haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Men om man inte ska lira ultra på BF3 (medium-high för mig) utan helst vill ha ultra på te.x krävande MMORPG spel som TERA, Guild Wars 2 och Archeage.

Ska man fortfarande satsa på ett referenskort? Eller ska man vänta på Windforce/Twin Frozr?

Är det någon skillnad mellan livslängden? Vet att referenskylaren är sämre men....hur sämre?:P

Skulle gärna vilja veta det också =d. GW2 mestadels ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Skulle gärna vilja veta det också =d. GW2 mestadels ;).

Tog och beställde ett referenskort. Twin Frozr lär inte komma på ett bra tag enligt Inet :<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Tog och beställde ett referenskort. Twin Frozr lär inte komma på ett bra tag enligt Inet :<

Tror du man behöver så mycket kraft för GW2 då? Jag menar, är inte 680 lite overkill för GW2? xd (Seriös fråga haha)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Kommer inom 2 veckor.

Edit: Nä man lär verkligen inte behöva ett 680 till mmos.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Kommer inom 2 veckor.

Edit: Nä man lär verkligen inte behöva ett 680 till mmos.

Det jag trodde :p. MMOs tar mer på CPU än på GPU har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Schneider:

bara för det är så dåligkt med grafikort så tror jag det har nåt med att göra att det finns dåligt med kretsar göra många grafikort hos tiilverkana

Bästa svaret, kort och koncist

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Bästa svaret, kort och koncist

Fast jag fattar inte ett skit hahaha!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Någon som har erfarenhet av MSI's egna grafikkort?

Får hem ett msi gtx 680 imorgon, ska köra det sli med mitt gtx 680 gigabyte kort, kan skriva en rad då och berätta men jag förutsätter att det är precis som alla andra gtx 680 reference kort

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Fick precis hem mitt Gigabyte 680 med Windforce, måste säga att det var nog det bästa köp jag gjort på länge, precis knäpptyst är kortet, även i BF3 osv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Tror du man behöver så mycket kraft för GW2 då? Jag menar, är inte 680 lite overkill för GW2? xd (Seriös fråga haha)

Njae, men om du har pengarna så är det absolut bra att köpa ett 680 för att sedan försäkra sig att man verkligen inte behöver köpa ett nytt kort på....tja....länge.

Det är det jag gör. Sen att jag spelar medium på BF3 med kortet istället för ultra är väl för att jag har en psykisk störning då som säger att man inte borde lira på högre inställningar om man inte kan se skillnaden :P.

Men som sagt, jag lirar främst MMORPG och om du jämför TERA och Archeage så ser man att MMORPGs försöker utveckla grafiken och sätta även den i fokus. Och då behöver man inte köpa något nytt på länge :).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweCarl:

Får hem ett msi gtx 680 imorgon, ska köra det sli med mitt gtx 680 gigabyte kort, kan skriva en rad då och berätta men jag förutsätter att det är precis som alla andra gtx 680 reference kort

Tack gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Njae, men om du har pengarna så är det absolut bra att köpa ett 680 för att sedan försäkra sig att man verkligen inte behöver köpa ett nytt kort på....tja....länge.

Det är det jag gör. Sen att jag spelar medium på BF3 med kortet istället för ultra är väl för att jag har en psykisk störning då som säger att man inte borde lira på högre inställningar om man inte kan se skillnaden :P.

Men som sagt, jag lirar främst MMORPG och om du jämför TERA och Archeage så ser man att MMORPGs försöker utveckla grafiken och sätta även den i fokus. Och då behöver man inte köpa något nytt på länge :).

Jo, mmos försöker ju men kommer inte byta mmo på ett bra tag när gw2 släpps :P.

Permalänk
Inaktiv

Jag har ett EVGA GTX 260 liggandes, finns det någon mening att köra det som ett PhysX-kort, eller stjälper det kanske mer än hjälper?

Tänkte det kanske fanns mer än PhysX det kanske hjälper till med när man spelar krävande spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Fast jag fattar inte ett skit hahaha!

Det är guld! Finns det inte någon Sweclockers Top Hits lista från forumet?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Tack gärna.

Fick hem MSI kortet idag, det ser precis ut som alla andra gtx 680 kort och presterade precis likadant som mitt gigabyte gtx 680 kort, så det är absolut inget dumt att köpa ett MSi 680 om du hittar ett sådant

En bild ifrån 3dmark vantage, korten är i orginal fart här, får se om jag över klockar lite för att nå 60k poäng men annars
så sitter jag rätt nöjd

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

vet du om det är referens? tänkt slänga på ett vattenblock osv

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweCarl:

Fick hem MSI kortet idag, det ser precis ut som alla andra gtx 680 kort och presterade precis likadant som mitt gigabyte gtx 680 kort, så det är absolut inget dumt att köpa ett MSi 680 om du hittar ett sådant

En bild ifrån 3dmark vantage, korten är i orginal fart här, får se om jag över klockar lite för att nå 60k poäng men annars
så sitter jag rätt nöjd

Tack! Blev ett MSI faktiskt! "Varorna Packas" står det just nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

vet du om det är referens? tänkt slänga på ett vattenblock osv

Ser så ut iallafall :|. Aldrig hört talas om Palit men det ser ju ut som det iallafall.

Permalänk
Medlem

Cdon har Msi och KFA2 av Referens design i lager.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Körde faktiskt också på ett MSI referens från Webhallen.

Med tur får jag det idag, annars blir det högst sannolikt imorgon.

En fråga;

Hur rengör man ett referenskort?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av SweCarl:

http://forumbilder.se/images/dd7201223321Pd60c.jpg

http://forumbilder.se/images/927201223356P38a2.jpg

http://forumbilder.se/images/e57201223117P9b50.jpg

så sitter jag rätt nöjd

Allra ref. Geforce GTX 680 är exakt likadana grafikkort, bortsett från klistermärket. Det som är värt att tänka på är att garanti, service, support etc. skiljer sig mellan varumärkena.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sammyc51:

Körde faktiskt också på ett MSI referens från Webhallen.

Med tur får jag det idag, annars blir det högst sannolikt imorgon.

En fråga;

Hur rengör man ett referenskort?

Kör nån form av luft på burk spray

Dem finns på clas ohlsons osv

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan dom inte bara få in lite Twin Frozr/Windforce/DCII i lager någon gång ._.........

Permalänk
Skrivet av Rolfenstein:

Kan dom inte bara få in lite Twin Frozr/Windforce/DCII i lager någon gång ._.........

Jag sitter också och väntar på det, eller i värsta fall EVGA's referenskort.