Permalänk
Medlem

Razer Mamba, går sönder för fort?

Hejhopp,

Måste köpa en ny gamingmus, har alltid älskat Razer iom att musen jag använder nu är en razer deathadder från 2006, den bästa musen som finns enligt mig. Problemet är att jag läser att razers produkter inte håller long-term. Och jag vill ju inte lägga 1000-1500 på en mus som dör om ett år.

Det känns som att jag antingen haft otrolig tur som har en mus som först efter 6 års riktigt RIKTIGT aggresivt spelande bara har tappat lite gummi på vänsterklicken, eller att Razer Deathadder verkligen är jordens bästa mus och att jag borde köpa deras nyutgåva av den.

Vad har ni för åsikter och erfarenheter om Razer? Och har någon en Mamba som dom har några synpunkter, positiva eller negativa, på?

// thoris

Permalänk
Medlem

Jag har haft min Razer Naga i nästan 3 år. Den fungerar fortfarande så jag tycker kvalitèn är bra.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Thorulk:

Hejhopp,

Måste köpa en ny gamingmus, har alltid älskat Razer iom att musen jag använder nu är en razer deathadder från 2006, den bästa musen som finns enligt mig. Problemet är att jag läser att razers produkter inte håller long-term. Och jag vill ju inte lägga 1000-1500 på en mus som dör om ett år.

Det känns som att jag antingen haft otrolig tur som har en mus som först efter 6 års riktigt RIKTIGT aggresivt spelande bara har tappat lite gummi på vänsterklicken, eller att Razer Deathadder verkligen är jordens bästa mus och att jag borde köpa deras nyutgåva av den.

Vad har ni för åsikter och erfarenheter om Razer? Och har någon en Mamba som dom har några synpunkter, positiva eller negativa, på?

// thoris

Hade min första Razer Deathadder 2007-12-13 och den höll fram tills sommaren 2011. Då fick jag problem med vänsterklick.

Köpte nu en ny Deathadder som jag kör på 1800 dpi då jag tycker 3500 är alldeles för mycket. Är precis lika nöjd som med min förra. Dock har jag inte särskiilt mycket att jämföra med. https://www.inet.se/produkt/6606199/razer-vespula-dual-sided-... Kör med den mattan och den är go gillar handledsstödet. Kan även välja på snabbhet eller precision.

Har även kvar mitt Razer Tarantula från 2007-12-13 och det funkar kanon även idag. Har fått några rejäla smällar men funkar kanon fortfarande. Dock fick jag skicka tillbaka första ex då vissa knappar inte fungerade.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag har haft min gamla razer Mamba sedan de först kom, minns inte hur länge nu men det är ju flera år och har skött alla updateringar på både mjuk och hårdvara och den har strulat en enda gång och det löste jag fint, för det var driverproblem i bytet mellan vista til w7 beta... Den är precis lika bra fortfarande, inga glapp eller nånting, men man ska nog inte slita upp flärparna som utgör knappar den enda eventuelle svagheten jag kan se... Men har du börjat med en mus och vant dig vid det ergonomiska klogreppet som dessa ger dig naturligt, så är det svårt at gå tilbaka til andra sen, för man känner riktigt hur det tär på handen och leder sen när man provar andra och hur man går miste om känslighet som hela armen är en del av i denna sortens möss... Nu byter jag nog också til en Naga Epic som är den enda naturliga upgraderingen faktiskt... Jag ser RAT 7 som et alternativ med förresten för där kan du justera i alla möjliga vinklar och längder efter din hand och din smak och du kan välja sätta på utrustning efter vilket grepp som passar dig däribland klogreppet... Men kvalité och razer är synonymer , något annat ska du nog inte lyssna på för då har dom bara haft grym otur.

Permalänk
Inaktiv

Jag har en Mamba, 2012 verisionen och den har inte uppvisat några som helst problem om att vilja gå sönder. Tycker att det är en mycket bra mus Skön och trådlös är guld!

Batteriet räcker några dagar om man spelar, men det är ju bara att peta i den i laddstället på kvällen så är man säker. Har stängt av allt ljus på den.

Permalänk
Medlem

Jag känner en del "bra" gamers som väljer razer men medger att de inte är världens mest kvalitativa möss. Köpte precis senaste en DA respawn på tradera för att se om det är något för mig. Känner man på dom i butik och dom legat framme ett tag så känns de förhållandevis billiga om man jämför med många andra möss. Om jag gissar skulle jag tro att microsfts äldre möss (400dpi modellerna), de som håller längst. Säkerligen dubbla tiden för vad dagens "blingmöss" uthärdar.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag har självt ägt Razer och kan intyga att kvalitén inte är den bästa. Tumknapparna på min Deathadder blev svampiga rätt snabbt och scrollhjulet dog efter 2 år eller så. Nu kör jag IE3.0 igen!

Permalänk
Medlem

razer överlag har inte så hög kvalitet. min höll inte ens ett år efter ikke hårt användande... känner många andra som har stora problem med sina.

Permalänk
Medlem

Det är väldigt blandat som ni märker..

Allt från Razer är synonym med kvalitet, som är bilden jag fått, till att man ska ha en RMA-blankett i kuvert så fort man äger en Razerprodukt.
Nu med 25% rabatt på gaminggrejjer kan man få en mamba för 750kr från CDON, så det känns väldigt suktande faktiskt : /.

EDIT: Steelseries Sensei, fastän hela min rigg är svart med blå led så kanske den här lilla killen ska få vara med och leka istället? Några inputs på den?

Permalänk

Fick hem min nya Razer DeathAdder Respawn idag, köpte den på CDON.com's rea för 329 inkl. frakt Min gamla funkar fortfarande efter ca 3 års nötande Men fick öppna den för någon månad sen och rengöra en grej till vänsterklicken då den började dubbelklicka av sig själv... Nu är scrollen lite lustig också så det är dags och byta ut den. Har även ett Tarantula som jag vann på Dreamhack 2006 om jag inte minns fel, sinnessjukt att det har hållt så bra med tanke på hur mycket man har slagit på de!

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Jo jag tror jag hade det där dubbelclickfelet ochså, men jag bara böjde bak knapparna hårt när jag blev försvannad och efter det så började det fungera.

Musen användes under säkert 4 år till riktigt riktigt hardcore-spelande av WOW. Det betyder nästan konstant nedhållen musknapp och jag har bokstavligen vid flera tillfällen slagit musen i väggen, dragit den ur datorn och kastat den över rummet, smällt den i bordet, spillt cola (light som tur var) över musen, mordhotat den till gränsen av psykisk terror och i allmänhet skyllt alla mina misstag på den under dens livstid.

Att den inte har gjort uppror betyder för mig att företaget som gjorde den bad till asagudar och att den smiddes i dom djupa hålorna under mount doom. Men ibland kan man ju ha tur och få en bra batch. Kanske är så att alla andra batches är en näve skit.

Den enda riktiga konkurenten nu när man grävt lite är nog Steelseries Sensei, som verkar vara så packad med extrafunktioner att hälfen är onödigt. 11400DPI? Whatthewhatthethefuckthethewhat? Men det skulle se fint ut tillsammans med mitt corsair t-bord som är aluminium och svart antar jag : /.

Måste jag verkligen skicka screens till tjejen och låta henne välja?

Permalänk
Skrivet av Thorulk:

Jo jag tror jag hade det där dubbelclickfelet ochså, men jag bara böjde bak knapparna hårt när jag blev försvannad och efter det så började det fungera.

Musen användes under säkert 4 år till riktigt riktigt hardcore-spelande av WOW. Det betyder nästan konstant nedhållen musknapp och jag har bokstavligen vid flera tillfällen slagit musen i väggen, dragit den ur datorn och kastat den över rummet, smällt den i bordet, spillt cola (light som tur var) över musen, mordhotat den till gränsen av psykisk terror och i allmänhet skyllt alla mina misstag på den under dens livstid.

Att den inte har gjort uppror betyder för mig att företaget som gjorde den bad till asagudar och att den smiddes i dom djupa hålorna under mount doom. Men ibland kan man ju ha tur och få en bra batch. Kanske är så att alla andra batches är en näve skit.

Den enda riktiga konkurenten nu när man grävt lite är nog Steelseries Sensei, som verkar vara så packad med extrafunktioner att hälfen är onödigt. 11400DPI? Whatthewhatthethefuckthethewhat? Men det skulle se fint ut tillsammans med mitt corsair t-bord som är aluminium och svart antar jag : /.

Måste jag verkligen skicka screens till tjejen och låta henne välja?

Hahaha. Garvade gott

Som jag skrev i tidigare inlägg gick min Razer DA sönder efter 3,5 år. Även jag fick de där dubbelklick grejen vilket gjorde att jag dubbelklickade saker när jag spelade HoN och det gjorde mig så fruktansvärt arg. Otroligt irriterande eller när jag trippelklickar filer i windows.

Är du äcklig om händerna som jag så köp http://www.inet.se/produkt/6301242/dust-off-gaming-gear-wipes... funkar skitbra och tar bort smuts som sätter sig på razer musar. Funkar perfekt på min razer Tarantula också.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Min fungerar utan problem 2 år senare.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Jag skulle skippa Razer, jag själv har bara haft dåliga produkter som gått sönder, 4x Deathadder etc som bara håller nån månad, Naga har snarlik design så alla problemen uppstår nog på den också. (Rubberbanding scroll, dubbelklick på knapparna bla).

Copy/paste från en annan tråd jag svarat i.

Manga är ju Deathadder fast trådlös. Var omöjligt att PvPa när man försöker hållar nån på avstånd som hunter när man ska vända sig lite för att skjuta och knapp helvete slutar funka och det blir man springer rakt mot den man försöker hålla avstånd ifrån -.-

Permalänk
Medlem

Hej

Skrivet av LeVvE:

Jag skulle skippa Razer, jag själv har bara haft dåliga produkter som gått sönder, 4x Deathadder etc som bara håller nån månad, Naga har snarlik design så alla problemen uppstår nog på den också. (Rubberbanding scroll, dubbelklick på knapparna bla).

Copy/paste från en annan tråd jag svarat i.

Manga är ju Deathadder fast trådlös. Var omöjligt att PvPa när man försöker hållar nån på avstånd som hunter när man ska vända sig lite för att skjuta och knapp helvete slutar funka och det blir man springer rakt mot den man försöker hålla avstånd ifrån -.-

Jag håller inte med dig jag har haft 4 olika möss just nu har jag mamba och den fungerar galant har haft den i 2år nu deras tangentbord kan jag däremot hålla med om dom är inte av bästa kvalitet.