Permalänk
Medlem

2 Pin moderkorts förlängare

Hej

ny här och hoppas jag gör tråden i rätt sektion, jag har prövat att googla mig fram och även sökt här men hittar inte något. Jag är ute efter en förlängning till en 2 pin ström kabel för moderkort en sån som finns i länken, jag skulle vilja hitta såna här i Sverige, ska man köpa dem från USA eller liknande så hamlar det på över 100 kr. Någon som vet vart man kan hitta dem här kablarna?

http://www.frozencpu.com/products/1835/ele-187/FrozenCPU_Standard_Motherboard_Power_Switch_Extension_Cable.html?id=yEubjcU2&mv_pc=2513

Permalänk
Hedersmedlem

Om du har en lödkolv och lite lödtenn är det ju bara att fixa till det själv. Känns ovärt att köpa en förlängare för något som man så enkelt kan fixa själv.

(Vid kris och ghettolösning kan du klippa av och tvinna metalländarna, och sedan tejpa runt bara. Går ju ingen vidare ström i dessa kablarna, bara en liten för att starta datorn.)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Det enklaste är nog att löda själv, jag skulle aldrig lägga 100kr på en sådan liten grej.

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem

Har inte så jag kan löda, saknar maskinen för det, Djungelapa säljer 18 och 24 AWG kablar är det någon av dem som används om man ska göra det själv? det verkar inte vara så svårt, har redan 2 kablar med själva moderkorts kontakten och den andra delen ska till mina fighter pilot switches och även där har jag blivit rekommenderat att löda fast kabeln från ett annat forum, och om jag nu bestämmer mig för att göra det själv vart kan man då hitta en billig löd maskin

Permalänk
Skrivet av Exeo:

Har inte så jag kan löda, saknar maskinen för det, Djungelapa säljer 18 och 24 AWG kablar är det någon av dem som används om man ska göra det själv? det verkar inte vara så svårt, har redan 2 kablar med själva moderkorts kontakten och den andra delen ska till mina fighter pilot switches och även där har jag blivit rekommenderat att löda fast kabeln från ett annat forum, och om jag nu bestämmer mig för att göra det själv vart kan man då hitta en billig löd maskin

Om du inte kan löda så ta förslaget som Leifson sa.

Klipp, skala, tvinn, tejpa = profit

Bara du har lite kabel hemma så borde det vara lugnt.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna göra det, sladden lär ju inte synas. Men finns det verkligen inte alls att få tag på dem här kablarna någonstans i Sverige?