Köpte ett spel med crackad aktiveringskod

Permalänk
Medlem

Köpte ett spel med crackad aktiveringskod

Jag köpte ett spel för inte så länge sedan för att nu på kvällen installera skiten och till min stora glädje så upptäkte jag att det inte gick, så jag skrev in koden en gång till för att säkerhetsställa att jag inte skrev fel, fick felmeddelande "Duplicerad produktkod" -_-.
Bestämde mig för att googla min kod och hitta en lista full med "Activation Codes" inklusive mitt då, vad göra nu? Reklamera hos butik eller finns det ett smidigare sätt för mig att komma igång att spela?

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Medlem

Gå tillbaka till butiken du köpte spelet ifrån och reklamera det där, glöm inte kvittot bara.

Permalänk
Medlem

Du kan börja med att ge mer info om vad det var för spel och var någonstans du köpte det. Fast det är bara vad jag tycker.

Och om du köpte spelet i en svensk butik kan du med största möjlighet prata med dom och få ersättning.

Permalänk
Skrivet av FaatIII:

Jag köpte ett spel för inte så länge sedan för att nu på kvällen installera skiten och till min stora glädje så upptäkte jag att det inte gick, så jag skrev in koden en gång till för att säkerhetsställa att jag inte skrev fel, fick felmeddelande "Duplicerad produktkod" -_-.
Bestämde mig för att googla min kod och hitta en lista full med "Activation Codes" inklusive mitt då, vad göra nu? Reklamera hos butik eller finns det ett smidigare sätt för mig att komma igång att spela?

Kontakta butiken eller hellre tillverkaren, tror nog du kan få en ny kod då. Speciellt om du har kvitto.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Köpte spelet helt nytt och fräscht från butik, gamestop var det. Sjävla spelet är Dead Island som inte kostar så värst mycket men det är jobbigt att knata bort till butiken dock.

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Skrivet av FaatIII:

Köpte spelet helt nytt och fräscht från butik, gamestop var det. Sjävla spelet är Dead Island som inte kostar så värst mycket men det är jobbigt att knata bort till butiken dock.

Leta på asken efter supportinformation till tillverkaren och kontaktas dem.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaatIII:

Köpte spelet helt nytt och fräscht från butik, gamestop var det. Sjävla spelet är Dead Island som inte kostar så värst mycket men det är jobbigt att knata bort till butiken dock.

Hade en kompis som hade samma problem.
Även samma butik och spel, kanske en tillfällighet

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaatIII:

Jag köpte ett spel för inte så länge sedan för att nu på kvällen installera skiten och till min stora glädje så upptäkte jag att det inte gick, så jag skrev in koden en gång till för att säkerhetsställa att jag inte skrev fel, fick felmeddelande "Duplicerad produktkod" -_-.
Bestämde mig för att googla min kod och hitta en lista full med "Activation Codes" inklusive mitt då, vad göra nu? Reklamera hos butik eller finns det ett smidigare sätt för mig att komma igång att spela?

tyvärr är detta sådant som kan hända, någon stackare blir det ju som får tag på de koderna "piraterna" har lyckats knäcka

kontakta affären så ersätter dom nog dig med en ny kod supporten kan nog ta ett par dagar kan jag misstänka

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Leta på asken efter supportinformation till tillverkaren och kontaktas dem.

Inte kontakta steam support då? Det är där problemet ligger, eftersom koden är relaterad till deras nätverk tror jag, men jag skall ge det ett försök.

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

tyvärr är detta sådant som kan hända, någon stackare blir det ju som får tag på de koderna "piraterna" har lyckats knäcka

kontakta affären så ersätter dom nog dig med en ny kod supporten kan nog ta ett par dagar kan jag misstänka

Aww....där sprack den idén med supporten.

edit. kan tilläggas att jag hitta listan via hackernätverket (?) fkn0wned som tydligen har haft att göra med steam förr

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Medlem

Kontakta tillverkaren hade jag gjort, kanske ger dom dig en ny kod om du bifogar en bild av kvittor och förklarar situationen?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Annars gör du samma sak med tanke på att du faktiskt har orginalet

Permalänk
Medlem
Skrivet av modstar:

Annars gör du samma sak med tanke på att du faktiskt har orginalet

Funtar du på att ta en kod i listan? Det är stöld så vitt jag vet two wrongs don't make it right

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaatIII:

Funtar du på att ta en kod i listan? Det är stöld så vitt jag vet two wrongs don't make it right

two wrongs make it even