Eyefinity 3skärmar och starta från sleep

Permalänk
Medlem

Eyefinity 3skärmar och starta från sleep

Hej,

Jag har 3st Benq xl2420t samt driver de i Eyefinity med ett XFX radeon HD6970 (Kopplat med DP, DP och DVI Dual).
Mitt problem:
Efter datorn gått in i "Sleep" måste jag ställa in alla Eyefinity inställningar i "Catalyst Control Center" för annars blir skärmarna bara clonade.

Är det någon som har en aning hur detta kan bibehållas efter datorn går ur sleep, jag har försökt skapa upp ett par presets men det funkar inte köra på samma för den verkar tro att man är i Eyefinityläget som senast var inställt fast man inte är det samt skapar jag upp en likadan går inte den heller igång utan jag måste köra:
* "Disable Eyefinity Group"
* "Create Eyefinity Group"
* "Arrange Eyfinity Display Group"
* "Adjust Bezel Compensation"

Detta känns mödosamt för att spara lite stöm och skärmar.

Någon som har något tips?

Permalänk
Moderator
Moderator

Aldrig varit med om det problemet, tyvärr.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Det verkar vara något med min windows profil, för loggar jag in som en annan användare uppkommer inte detta problemet vid uppvaknande.
Så nu måste jag bara hitta skillnaderna på vad som startas i ena windows profilen mot vad som startar i den andra....

Verkade bara var en tillfällighet med profilerna... men det är ingen annan som har haft detta problem då alltså?

Sitter fortfarande och fipplar med detta ritar också hur det är kopplat för att få några kloka ideer....
XFX 6970 2GB
DVI Mini-DP Mini-DP
| | |__________ 5m ______________ DP Monitor (Benq XL2420T)
| |________________ 3m _______________ DP Monitor (Benq XL2420T)
|_______________________ 2m ________________ DVI Monitor (Benq XL2420T)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Detta fenomen verkar vara löst i Catalyst version 12.6.

- Suck eller vara mindre frekvent nu... men det händer ännu...