Permalänk
Avstängd
Skrivet av hygea:

Om någon har en 50kr rabattkupong över tar jag väldig gärna! PMa mig!

efter att ha skickat koden och inte blivit tackad kommer jag nu aldrig mer ge något till någon.. Gav en annan en fraktfri kod och han tacka även om han inte använde den..
Men vissa här tänker bara på sig själva -.-

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

varför får man alltid ett mail att ni har skickat varorna runt 01.00 på natten?

Permalänk
Medlem

När kommer nästa cdon erbjudande?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Blev också attraherad av CDONs låga priser men börjar smått ångra mig. Beställde grejer runt lunchtid torsdagen den 19/4 och dagen efter stod det att varorna packas. I skrivande stund håller de fortfarande på och "packar" vilket gör mig grymt irriterad. Beställde grejer från webhallen någon timma senare som jag redan har hämtat ut. 3 hela arbetsdagar (vilket alla produkter jag köpt lovades att levereras inom) har gått imorgon vid lunch och har de inte skickats till dess kommer jag att skicka några väl valda ord till dem.

Vill extremt gärna veta hur det kan ta så lång tid att packa ner varor som finns i lager!?

Permalänk
Medlem

Beställde i fredags på förmiddagen, och det står fortfarande (vid skrivandet av detta) att varorna packas.

Beställde något annat från DustinHome i fredags på eftermiddagen vid ungefär 3, kom fram under förmiddagen idag.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

beställde söndags natt och nu har dom skickats jippi mk-85 on my way

Permalänk
Medlem

Jag saknar en funktion där man kan kontrollera och hantera sina "bevakade" produkter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xlave:

Vill extremt gärna veta hur det kan ta så lång tid att packa ner varor som finns i lager!?

Jo det skulle va intressant att veta, kanske för att man inte ska kunna avbeställa varor när de står som status "packas"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Jo det skulle va intressant att veta, kanske för att man inte ska kunna avbeställa varor när de står som status "packas"?

Exakt detta är ju anledning nr1
Nr 2 är ju att det kostar pengar att uppgradera systemen.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Jag hade tänkt beställa flertalet delar till mitt datorbygge från cdon.com. Men efter att ha läst i denna tråden och sett hur många som klagat på leveranstider så överväger jag starkt att beställa från någon annan butik istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Jag hade tänkt beställa flertalet delar till mitt datorbygge från cdon.com. Men efter att ha läst i denna tråden och sett hur många som klagat på leveranstider så överväger jag starkt att beställa från någon annan butik istället.

Mjo kan va en bra idé om du är ivrig och garanterat vill ha grejerna snabbt. Dock har ju CDON rätt hyfsade priser på en hel del så sitter man inte med en trasig dator och desperat behöver nya prylar snabbt så är det väl ok ändå.

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Mjo kan va en bra idé om du är ivrig och garanterat vill ha grejerna snabbt. Dock har ju CDON rätt hyfsade priser på en hel del så sitter man inte med en trasig dator och desperat behöver nya prylar snabbt så är det väl ok ändå.

Tyvärr så är man väl alltid ganska ivrig när man ska bygga ny dator.
Sen är man ju van att få sina saker levererade dagen efter beställningen, eller max 2 dagar efter, från andra ställen.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Finns denna i lager: http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd7970_oc_3gb_dd...

Hittar ingen status på eran sida. Mycket dåligt för övrigt

//Daniel

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ErDraug:

Hejsan!

Finns denna i lager: http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd7970_oc_3gb_dd...

Hittar ingen status på eran sida. Mycket dåligt för övrigt

//Daniel

Om det står leveranstid 1-3 dagar så finns den väl antagligen i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Jag föll för en Core i7 2700K för 2080 kr (inkl sweclockers-rabatten). Nu har CDON "packat" fyra komponenter i 24 timmar. Hur ser packlagret ut, tusentals halvpackade paket, väntande på sista varan innan det skickas? Det har jag svårt att tro på.

Som jämförelse beställde jag en laserskrivare från Inet för några veckors sedan: beställningen lades halv sex på kvällen och skrivaren var framme på utlämningsstället vid lunch dagen efter. Det var imponerande!

Permalänk

Mot mitt bättre vetande gjorde jag en ganska stor beställning på delar från Cdon idag. Hoppas delarna åtminstone kommer fram innan releasen av ivy bridge.
Jag gjorde några minuter senare en beställning från en annan stor butik och kommer använda detta som jämförelse.

Permalänk
Medlem

Att det står "packas" är kanske bara för att de inte har någon mellanstatus som heter "allt utom en vara är packad, men den varan väntar vi på att få in innan vi skickar"... Typ.

Det står ju under kundservice/leveranstid:

Citat:

Delleverans
Om du lagt en beställning på varor med olika lång leveranstid så väntar vi upp till en vecka på att samtliga produkter ska komma in till vårt lager innan vi skickar din order. Om inte alla varor kommit inom en vecka skickar vi det som finns och resterande levereras separat. Givetvis betalar du bara för en frakt oberoende av hur många delleveranser det blir.

Fast det är klart, om man beställ bara saker med 1-3 dagar på så bör man ju inte behöva vänta längre. Jag är själv lite fundersam då min beställning gjordes i söndags och allt var 1-3 dagar så vitt jag vet. Får se om det skickas idag då, då kanske det kommer imorgon.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk

Alla de 6 saker jag beställde fanns i lager och hade 1-3 dagars leveranstid i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Tja

Fujitsu har inte hört talas om problemet, men är det så att du upplever det som ett problem så löser vi det till dig naturligtvis.

MVH Edin

Dock så sa CDONs kundsupport till mig att kontakta fujitsus support. Vilket jag inte gjorde då jag bara skrev på deras forum. Fixade det med att skärmen skulle blinka genom att stänga av en funktion på Nvidias kontrollpanel, vilket jag fick som hjälp på forumet. Men när jag har skärmen på "gaming" så brukar den sänka ljusstyrkan och sedan höjas igen efter några sekunder vilket är också ett irriterande problem. Brukar också hända så att när jag kollar på film, och allt blir svart i några sekunder så stänger skärmen också av sig och sedan på efter några sekunder..

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 990 PRO 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Om det står leveranstid 1-3 dagar så finns den väl antagligen i lager?

Så är det förmodligen... Dock vet man ju aldrig ^^

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

La en beställning i lördags på moderkort, CPU, SSD, minnen samt en Noctua fläkt. Allt utom fläkten finns i lager, antar att jag får vänta en vecka på att få mina delar då fläkten måste inväntas haha! Orkar inte fixa med kundtjänst, kan lika bra vänta. Dock är det billiga priser!

Permalänk
Medlem

sista gången jag handlar på CDON tyvärr.. De har som nån jäkla regel att de svara på mejl på 24 timmar. Jag som kund har inte tid med sånt tjafs. Vi måste väl för sjutton ha rätt å få snabba svar? Varför sitta å hålla på mejls???

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

sista gången jag handlar på CDON tyvärr.. De har som nån jäkla regel att de svara på mejl på 24 timmar. Jag som kund har inte tid med sånt tjafs. Vi måste väl för sjutton ha rätt å få snabba svar? Varför sitta å hålla på mejls???

De garanterar svar inom 24 timmar.

De har antagligen fler mejl att svara på än ditt.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av henrikv:

Jag föll för en Core i7 2700K för 2080 kr (inkl sweclockers-rabatten). Nu har CDON "packat" fyra komponenter i 24 timmar. Hur ser packlagret ut, tusentals halvpackade paket, väntande på sista varan innan det skickas? Det har jag svårt att tro på.

Som jämförelse beställde jag en laserskrivare från Inet för några veckors sedan: beställningen lades halv sex på kvällen och skrivaren var framme på utlämningsstället vid lunch dagen efter. Det var imponerande!

Själv beställde jag i Söndags, och det står även för mig att varorna packas... Antingen har dem problem med att så många beställde samma produkt, eller så är dem bara väldigt långsamma.

Det står en beskrivning på statusen:

Citat:

Varorna packas
Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och kommer att skickas inom en arbetsdag

Detta har dem ju inte hållt direkt.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Beställde ett grafikkort i söndags och har paketet hemma idag. Ni har verkligen lyckats få ned leveranstiderna på små ordrar vilket uppskattas starkt

Visa signatur

9800X3D | RTX 4090 Strix OC | 64 GB RAM | 10 TB M.2 SSD | 39GS95QE 39" OLED + en massa RGB för extra FPS

Permalänk
Medlem

Är det inte snart dags för 15% rean ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Själv beställde jag i Söndags, och det står även för mig att varorna packas... Antingen har dem problem med att så många beställde samma produkt, eller så är dem bara väldigt långsamma.

Det står en beskrivning på statusen:

Detta har dem ju inte hållt direkt.

Snackade precis med kundtjänst, beställde även i helgen och mina har packats sen i måndags morse. De hade mycket belastning på lagret och man kunde räkna med 1-2 dagars försening. Tur man inte har bråttom, har ett helt examensarbete att skriva i helgen...slipper man dreggla över nya datordelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grollish:

Är det inte snart dags för 15% rean ?

Skickades från m.sweclockers.com

Snart jo, brukar ju vara runt den 27e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henrikv:

Eftersom inet är över 600kr dyrare för samma processor så vore det väl skamligt om de inte vore snabbare, eller man kanske kan ha överseende med att det tar lite längre tid???

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli orolig, särskilt efter att ha läst om deras förlust senaste året, och nu är i princip allt rejält nedsatt, "lagerrensning" och o.s.v. Undrar om det kommer något paket till mig ö.h.t. Stått packar sedan i fredags förmiddag, endast 3 varor, alla verkade vara "i lager".

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u