Permalänk
Medlem

Rekommenderar också chatten. Fick precis svar att mitt paket redan var framme!

Permalänk
Keeper of Traditions

Jopp, jag pratade med deras livechatt, mitt hade tydligen också skickats redan...

Dem har nog fått in ett antal personer som frågat samma sak redan

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Jopp, jag pratade med deras livechatt, mitt hade tydligen också skickats redan...

Dem har nog fått in ett antal personer som frågat samma sak redan

Samma här!

Deras livechatt fungerar ju i alla fall bra.

Permalänk

Skickade en fråga till dem, tog 19(!) minuter för att få ett svar, fick kollinummer och de svarade att båda mina ordrar skickats idag, la ordrarna igår (status på den ena var att "varorna packas", den andra stod det ingenting om, så ni som väntar, skicka en fråga eller använd livechatt!). Kanonbra priser och support, har aldrig fått svar så snabbt från något annat företag.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem

Problemet med livechatt,mailkontakt med cdon om man går efter hur det har sett ut tidigare i tråden är ju att dessa svar dom ger inte betyder ett dugg (när det gäller om nåt har skickats).
Dom svarar bara med nåt för att avsluta kontakten så fort som möjligt för det finns ju åtskilliga exempel i denna tråd när dom svarat att det skickades idag,igår och man får ett kolliid (som enbart visar förhandsinformation och inget mer) för att sen nästa dag säga exakt samma sak osv,osv upp till över en vecka i en hel del fall.
Och avbeställa gick ju inte alls (för det "packas" ju) trots att man ibland har velat det från första kontakten mer än en vecka innan det skickas.

Så med andra ord finns det två sätt att se på saken.
1, dom ljuger för att bli av med kunden så fort som möjligt.
2, dom ser inte mer i sina system än vad du själv gör om du loggar in på hemsidan.

Det är ju detta som är det stora problemet med cdon nu (plus att deras 1-3 dar på hemsidan är lite överdrivet) att det tar nån,några dagar längre att få hem paketet är inte så farligt tycker jag MEN man ska ju för fan kunna avbeställa i alla fall upp till en dag innan det packas (den riktiga packningen ni vet den där när saker plockas i en kartong och tejpas igen och inte cdon's påhittade "packas").

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Mina kollinummer bekräftade vad personen sa i alla fall, paketen befinner sig i Malmö, han/hon uppdaterade även mina ordrar så att det stog "postade".

Skrivet av CDON/Posten:

24 apr kl 18:23 Malmö, Sorterad
24 apr kl 11:51 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem

Trots att de sa i chatten att förseningar var att räkna med så postades mitt paket igår kväll, befinner sig nu i Göteborg och lär anlända idag. Är man och inser att jag hade fel haha! Bra support hittils och paketet skickades efter två dagar, uppdateringen är dock lite seg. Men struntsamma, CDON har mitt förtroende!

Permalänk

Över 24 timmar efter gjord beställning så packas mina varor fortfarande, och detta bekräftades via live chatten. De hade ingen aning om när packningen skulle vara klar och paketet skickas.
Det återstår väl att se om dom lyckas få iväg paketet idag kanske.

Permalänk

Hej kan någon ge mig information om vart hålen sitter på en 5,25 tums enhet samt en vanlig 3,5 tums hårdisk vill veta det för projekt arbetet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen300:

Hej kan någon ge mig information om vart hålen sitter på en 5,25 tums enhet samt en vanlig 3,5 tums hårdisk vill veta det för projekt arbetet.

ftp://ftp.seagate.com/pub/sff/SFF-8500.PDF
ftp://ftp.seagate.com/pub/sff/SFF-8301.PDF

Fast letande i filerna och konvertering av värden får du göra själv, speciellt när det är i fel tråd ;p Den ena har gått ut, men måtten bör vara desamma idag som då.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Beställde i söndags kväll fick paketet idag (onsdag) så heltklart godkänt, spec med tanke på priset för sennheiser hd-518 och gratis frakt på det. Tummen upp helt klart!

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Över 24 timmar efter gjord beställning så packas mina varor fortfarande, och detta bekräftades via live chatten. De hade ingen aning om när packningen skulle vara klar och paketet skickas.
Det återstår väl att se om dom lyckas få iväg paketet idag kanske.

det kan ju vara för att du köpte ett 680. är inte alla varorna på lager så väntar de upp till en vecka innan de skickar ditt packet annars skickas graffet eller vad som nu inte var på lager separat när det kommer in så att säga. värt att tänka på ^^

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat av CDON med den nya designen, jag tycker om det, och som man väntat på den, haha!

Permalänk
Medlem

På tiden att ni fixade layouten, mycket bättre!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Nu kommer en säkerligen dum fråga, men vart hittar jag Cdon's rabattkoder för Sweclockers ? Hur ofta byts dom ut ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av antemo:

Nu kommer en säkerligen dum fråga, men vart hittar jag Cdon's rabattkoder för Sweclockers ? Hur ofta byts dom ut ?

SWEC1204

Visa signatur

Corsair 700D | i5 2500K | EK-KIT H3O Supreme HF 360 | Asus Maximus IV Extreme | Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Gainward GTX 570 Phantom | Corsair AX 850W | Corsair Force F120 |

Permalänk

Är ju solklart att ens orderstatus ändras till "packas" på direkten bara för att man inte ska kunna avbeställa. Riktigt illa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antemo:

Nu kommer en säkerligen dum fråga, men vart hittar jag Cdon's rabattkoder för Sweclockers ? Hur ofta byts dom ut ?

De byts ut ungefär en gång i månaden, de följer ett mönster med "SWEC ÅR MÅNAD", alltså nu månad fyra år 2012 är koden SWEC1204.

Permalänk
Medlem

Tack för infon.
Undrar dock om detta står på nån sida här på Sweclockers ? Alltså vart man kan hitta liknande info som kanske andra företag också har.
Försökte söka men lyckades inte hitta nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antemo:

Tack för infon.
Undrar dock om detta står på nån sida här på Sweclockers ? Alltså vart man kan hitta liknande info som kanske andra företag också har.
Försökte söka men lyckades inte hitta nåt.

Brukar dyka upp i denna tråden och på:
http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Permalänk
Medlem

Gjorde en beställning tidigare idag och hoppas att jag får varorna innan helgen

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Gjorde en beställning tidigare idag och hoppas att jag får varorna innan helgen

Ptja, jag beställde också tidigare idag, fick precis mail om att dom var skickade ^^ Sist fick jag det mailet efter jag hade hämtat paketen på utlämningsstället >_>

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

jag hade tänkt att börja som kund och hoppa från inet och joina er, men innan jag gör det, hur säkra och snabba är era leveranser, tänker på att inet kan leverera på typ 1-2 dagar. för jag är rätt otålig då jag vill ha coola saker på direkten ;:D

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Skrivet av Kriistoffer:

Är ju solklart att ens orderstatus ändras till "packas" på direkten bara för att man inte ska kunna avbeställa. Riktigt illa.

äsch bara skicka tillbaks och ta det nya, 14 dagar ångerrätt tror jag det kan vara, vid oöppnad förpackning, det är mnga ställen som gör på detta viset det sparar dem onödig tid

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk

Min erfarenhet av min senaste beställning:

Beställde 6 st varor, alla i lager, tidigt på förmiddagen den 24:e.
Under hela den 24:e stod det "varorna packas". Detta meddelande stod kvar även dagen efter vid 19 på kvällen. Jag snackade då med en kille på deras live chat för att se om det var något som var fel. Det visade sig att paketet var färdigpackat och jag fick ett kolli-nummer. Han sa dock att det endast var för-registrerat och paketet inte kommit iväg idag. Troligtvis skulle det skickas den 26:e.

Senare på kvällen kontrollerar jag kollinumret på posten.se och det visar sig att paketet faktiskt kommit iväg. Några minuter senare får jag även ett mail från CDON som säger att paketet är skickat.
Troligtvis kommer jag kunna hämta ut detta paket i morgon bitti, den 26:e.

Jag var lite tveksam innan jag beställde från CDON, efter att ha läst lite inlägg i den här tråden. Men det visade sig att allt fungerade väldigt bra. Visst, leveransen tar kanske 2 dagar, istället för 1, jämfört med andra sidor. Men med tanke på att man får 5% rabatt och att priserna redan från början ofta är lägre än på andra sidor, så tycker jag absolut att det är värt det.

Man får även snabb hjälp, av trevlig personal, på deras live-chat.

Permalänk
Medlem

NOOOOOO

Fasen också. Skulle lägga beställning på ett par QH-1339 och nu har koden gått ut. 25% rabatt gällde till för 29 minuter sedan =(

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeteraneN:

äsch bara skicka tillbaks och ta det nya, 14 dagar ångerrätt tror jag det kan vara, vid oöppnad förpackning, det är mnga ställen som gör på detta viset det sparar dem onödig tid

Enligt distansavtal lagen, så får du även öppna och titta på det osv så länge det är i samma skick efter att du stoppar tillbaka det i kartongen. Har inget med "ställen" att göra, det är lag på det.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem

Verkar som att jag kommer få mina grejer idag. Fick mail igår om att det postats och det sorterades kl 4 inatt i Örebro.

Ändå rätt ok med 4 dagar leveranstid. Eller egentligen är det ju 3, eftersom jag beställde på söndagen men det behandlades ju förstås under måndagen. Så de höll den utlovade tiden trots allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk

Har köpt massor med saker av cdon och det har alltid fungerat bra. Dock har inga problem uppstått, det bara först sist som ett problem uppstod och jag fick smaka på hur o-empatiska dom är.

Permalänk
Skrivet av Kriistoffer:

Har köpt massor med saker av cdon och det har alltid fungerat bra. Dock har inga problem uppstått, det bara först sist som ett problem uppstod och jag fick smaka på hur o-empatiska dom är.

..och då hände vad?