Permalänk
Medlem

Nordeas internetbank?!

Är så trött att det inte går att betala sina räkningar utan det ska krascha eller ta en kvart i väntetid...
Någon som har annan bank där internetbanken är snabb?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hmm ?
Jag kör Nordeas internetbank och har gjort så i åratal.
Det har såvitt jag kommer ihåg aldrig någonsin kraschat eller varit några som helst fördröjningar.

Det låter som att det är något annat som är fel isåfall, typ uppkopplingen eller något skit i datorn som segar ner.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Hmm ?
Jag kör Nordeas internetbank och har gjort så i åratal.
Det har såvitt jag kommer ihåg aldrig någonsin kraschat eller varit några som helst fördröjningar.

Det låter som att det är något annat som är fel isåfall, typ uppkopplingen eller något skit i datorn som segar ner.

logga in just nu så ser du...

edit: jobbar du på nordea?
alla sidor funkar bra utom internetbanken och det är telefonkö den senste halvtimman.

kom fram nu efter 40 minuter eftersom MÅNGA inte kunde betala sina räkningar. de måste förlora stora summor på det här... vet inte hur många anställda de hade där nu som betalade räkningar åt folk...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja med att försöka undvika att logga in o sköta dina ärenden samma kväll som 95% av bankens kunder gör samma sak

Logga in typ 20-24de o lägg upp räkningarna för betalning istället.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Det är väl relativt välkänt att nordeas internetbank inte fungerar särskilt bra 25-26:e? De jag känner som fortfarande använder sig av den har då inget gott att säga.

Har under sju års tid inte haft dessa problem med swedbanks internettjänster. Så det är mitt tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Du kan ju börja med att försöka undvika att logga in o sköta dina ärenden samma kväll som 95% av bankens kunder gör samma sak

Logga in typ 20-24de o lägg upp räkningarna för betalning istället.

Det kan man ju göra för att undvika problem, men ska man behöva göra det bara för att Nordea inte har tillräckligt med kapacitet? Det ska bara funka i min värld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

logga in just nu så ser du...

edit: jobbar du på nordea?
alla sidor funkar bra utom internetbanken och det är telefonkö den senste halvtimman.

kom fram nu efter 40 minuter eftersom MÅNGA inte kunde betala sina räkningar. de måste förlora stora summor på det här... vet inte hur många anställda de hade där nu som betalade räkningar åt folk...

Nej, jag jobbar inte på Nordea.
Dock har jag helt ärligt aldrig haft några problem med fördröjningar och krascher.
Dock kan det ju mycket väl vara så som folk skriver att det råkar vara något speciellt med dagens datum efter att folk får lön.
Är det alltså seriöst en väldig massa människor som helt saknar pengar och sedan i sista stund betalar räkningen precis när lönen dimper in ? Tydligen.
Jag har väl helt enkelt aldrig betalat just vid den där tidpunkten.

Ska sägas att jag inte har speciellt mycket till övers för Nordea i övrigt med sina snålräntor och bonusar till VD:n och dylikt, men just internetbanken är något som funkat perfekt för mig i alla år.

edit : testade att logga in nu på morgonen. Det tog en bråkdel av en sekund att logga in som vanligt. Ska testa den 25-26 nästa gång för att kolla om det är långsammare då.
Kan för övrigt tänka mig att jag som "förmånskund" prioriteras i deras internetbanksystem i händelse av trängsel eller något och därför aldrig märkt problemen.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Använde Nordeas internetbank igårkväll och det funkade fint.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Nej, jag jobbar inte på Nordea.
Dock har jag helt ärligt aldrig haft några problem med fördröjningar och krascher.
Dock kan det ju mycket väl vara så som folk skriver att det råkar vara något speciellt med dagens datum efter att folk får lön.
Är det alltså seriöst en väldig massa människor som helt saknar pengar och sedan i sista stund betalar räkningen precis när lönen dimper in ? Tydligen.
Jag har väl helt enkelt aldrig betalat just vid den där tidpunkten.

Ska sägas att jag inte har speciellt mycket till övers för Nordea i övrigt med sina snålräntor och bonusar till VD:n och dylikt, men just internetbanken är något som funkat perfekt för mig i alla år.

edit : testade att logga in nu på morgonen. Det tog en bråkdel av en sekund att logga in som vanligt. Ska testa den 25-26 nästa gång för att kolla om det är långsammare då.
Kan för övrigt tänka mig att jag som "förmånskund" prioriteras i deras internetbanksystem i händelse av trängsel eller något och därför aldrig märkt problemen.

Är också förmånskund, men det är bara ett finare namn för "nu blåser vi dem ännu mer"...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hade aldrig problem av detta slaget med Nordea. Det sagt så har jag inte Nordea längre and tack och lov för det.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Nordeas internetbank var en av anledningarna varför jag bytte till Handelsbanken. Denna har för mig fungerat felfritt.

Tyvärr måste jag planera om och på grund av fördelaktiga räntesatser ta ett snack med såväl handelsbanken som nordea. Kan inte HB matcha Nordeas erbjudande blir det till att byta tillbaka till Nordea. Ser inte fram emot den internetbanken igen -_-

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janav:

Nordeas internetbank var en av anledningarna varför jag bytte till Handelsbanken. Denna har för mig fungerat felfritt.

Tyvärr måste jag planera om och på grund av fördelaktiga räntesatser ta ett snack med såväl handelsbanken som nordea. Kan inte HB matcha Nordeas erbjudande blir det till att byta tillbaka till Nordea. Ser inte fram emot den internetbanken igen -_-

Beroende på hur "bra" kund du är så har jag hört att HB är rätt bra att ha att göra med. Har en bekant som förhandlade med dem så han iaf fick samma ränta som på konkurrerande banker på sitt bostadslån.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Swedbanks internetbank är bäst enligt mig men är väl en vanesak

Har dock aldrig upplevt den seg även trots det är månadsslut

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Hedersmedlem

Att Nordea har haft problem med sin internetbank sedan länge är rätt välkänt vid det här laget. Frågan är väl hur länge problemen kommer fortsätta.

http://www.idg.se/2.1085/1.444073/nordeas-natbank-nere-igen

Jag har också funderat på att byta bank från Nordea just för att man aldrig vet om deras internetbank funkar eller ej. Självklart har man förståelse för downtime lite då och då men det är alldeles för ofta som tjänsten är helt onåbar.

Permalänk
Medlem

Det är väl mycket så här att ingenting är perfekt här i världen. Och varför skulle banker vara uteslutna från det ? Lite strul då och då, det är sånt man får räkna med. Sen om det nu råkar vara Nordea, det är väl en världslig sak.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Liv&helvete:

Det är väl mycket så här att ingenting är perfekt här i världen. Och varför skulle banker vara uteslutna från det ? Lite strul då och då, det är sånt man får räkna med. Sen om det nu råkar vara Nordea, det är väl en världslig sak.

Givetvis. Den devisen har jag också kört med då man som teknikintresserad vet hur lätt det är för saker att gå fel, men när antalet fel hos Nordea den senaste tiden överstiger antalet fingrar jag har på handen så är det befogat att bli irriterad. Att Facebook går ner då och då kan jag hantera utan problem men när jag inte kan betala i kassan på Ica eller betala mina räkningar när jag har tid på grund av fel hos Nordea så börjar jag tröttna.