Permalänk
Medlem

Datorn igång med ingen bild! Hjälp

Efter datorn hängde sig , kom jag inte någonstans. Jag försökte att köra i felsäkert läge och fastnade på CLASSPNP.SYS... Jag kom verken vidare och bestämde för dra ut delarna och bygga om.

Nu när datorn är ute får jag ingen bild trots modekortet är igång med LED-lampan igång. Samt snurrar allt men ingen bild. Jag har testat andra ram m.m utan några lyckandes.

Delarna som är igång är 970A-G46 + FX 8120 + G.skill 8gb + OCZ ModXStream Pro 600W

Alltså är detta sjukaste jag har varit med om. Allt är verkligen grön och har till och med tagit ut batteryn och försökt återställa modekortet...

Hjälp uppskattas tack

Visa signatur

When you walk up to opportunities door - don't knock it.. Kick that b*tch in, smile and introduce yourself.

Permalänk
Medlem

Har du inte vart med om nåt sjukare så kan jag tala om för dig att du haft ett rätt så tråkigt liv..

Har du nån beeper så du kan höra om den ger ifrån sig ett POST pip?

Testat med annat grafikkort (om de ens går; har dålig koll på nyare AMD-lösningar...) ?

Finns de inga felsöknings leds?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Haha tyvärr brukar inte vara problem som denna. Allt är ny och den sover som en sengångare. Borde finnas något iallf. Modekortet har inget beeper heller.. :/

Visa signatur

When you walk up to opportunities door - don't knock it.. Kick that b*tch in, smile and introduce yourself.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skumis:

Haha tyvärr brukar inte vara problem som denna. Allt är ny och den sover som en sengångare. Borde finnas något iallf. Modekortet har inget beeper heller.. :/

kört in 4/4pins sladden?

Permalänk
Medlem

Jadå. Testat nog det mesta. Skicka tillbaka både processor och modekorte ? Jag vet inte ens var felet ligger :/ ?? Va säger ni

Visa signatur

When you walk up to opportunities door - don't knock it.. Kick that b*tch in, smile and introduce yourself.

Permalänk
Medlem

Om du ändå ger upp så bör du bygga om datorn för 2:a gången. Ta isär allt. Även moderkort och processorn. Kontrollera noggrant (efter fel, skador, distanserna sitter rätt mellan moderkortet/chassit, böjda pinnar i kontakter mm) och sätta ihop bara det viktigaste igen ordentligt.

Fixa bild först och oroa dig för det andra senare.

Blanda INTE in tangentbord, mus, hårddiskar, DVD, kringutrustning osv som inte ens behövs för att få bild. Det är viktigt att ta bort såna struntsaker. JA, såna struntsaker som tex lös USB/IDE/SATA kabel vars andra ände inte ens är kopplad eller kontakten de de satt i kan blockera starten så att du inte får bild och andra allvarliga fel.

Nollställa bios igen efter att du tagit bort allt onödigt.

Finns flera sätt. Tex att ta ut det runda platta batteriet som ser ut som ett mynt. Strömkabeln ska vara utdragen så att du slipper vänta i en hel evighet. Några var även tvungen att ta bort andra saker men det varierade mellan olika fel. Tex grafikkortet om de haft problem att få bild innan.

Om du får bild går du in i bios, ställ in det du vill och sparar. Annars kan den stanna och tjatar varje gång datorn startar eller ge fel i Windows för att det är fel datum tid mm.