Nytt grafikkort, får skärmflashningar i SC2

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort, får skärmflashningar i SC2

Har ett nytt gtx 580, drivrutiner är installerade med senaste versionen direkt efter formatering. Jag får det inte ofta men ibland kommer det som jättekorta/snabba "flashningar" där skärmen blir mestadels svart (typ, det går så fort så det är svårt att uppfatta vad det är jag ser) och en gång var det som vita/blåa stora fyrkanter över hela skärmen om jag såg det rätt. Det verkar som en enda frame felar så att säga, då och då. I övrigt beter sig spelet helt normalt. Har inte kollat temps på grafikkortet men kan inte tänka mig att det skulle va problemet, inte spelat några längre games ännu utan bara testat i single player utan att göra mycket alls, inte ändrat kortets default inställningar heller.

Har testat att stänga av typ allt som går i nvidia settings, då verkade det ske i mindre grad men det sker dock fortfarande.

Har även testat med och utan Vsync samt att ändra med uppladningsfrekvensen i SC2, utan framgång. Skärmen är inställd på 120Hz och jag har således främst testat SC2 i 120Hz, vilket givetvis inte ska vara något problem då jag tidigare alltid kört i det.

Råd/Hjälp uppskattas.

Permalänk
Medlem

Har nu även testat att klocka ned kortet en bra bit för att se om spänningen inte var hög nog för default klocken för just mitt kort (som är fabriksöverklockad en bit), det hjälpte dock inte utan problemet kvarstår.

Finns det någon som känner igen problemet och tror det kan ha med mjukvara att göra?

I annat fall får jag nog fundera på att skicka tillbaka det.