Permalänk
Medlem
Skrivet av Nelek1:

Ska försöka skaffa detta mod under nästa vecka!
Kommer antagligen att heta "Fabbeman", så ni kan ju alltid lägga till mig på förhand
Jag kommer nog spela ganska "friendligt".
Gillar att hjälpa folk

Ett tips är att hålla avstånd tills du vet vad de vill för om du bara springer fram till någon kommer nog de flesta att skjuta ner dig. Väldigt tråkigt när det händer.

Som igår när jag förlorade 4 dagar som jag letat grejer, hade en AK, revolver och någon m16 med laser och acog. -.-

Permalänk
Medlem

Tja! Hur mycket humanity behövs för att återgå till survivor ?

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

Någon som hittat NVGs någonstans och i så fall var?

Permalänk
Medlem

Att lira ensam under natt-tid är inget jag kan rekommendera...

Permalänk

Haha här får ni lite moments vi hade under nattens lir (ja vi är mesar hela högen)

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk

Riktigt skoj men tycker de ska ändra tiderna ingame för natt och dag. Man lirar ju oftast på kvällarna och då är det mörkt i spelet varje gång. Tycker det skulle kunna ändra så det skiftar mellan natt och dag med ca 2 timmars mellanrum, så det blir lite variation när man spelar

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Skrivet av jimbow1234:

Riktigt skoj men tycker de ska ändra tiderna ingame för natt och dag. Man lirar ju oftast på kvällarna och då är det mörkt i spelet varje gång. Tycker det skulle kunna ändra så det skiftar mellan natt och dag med ca 2 timmars mellanrum, så det blir lite variation när man spelar

Går ju alltid att lira på en US server om man känner för dagtid

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Medlem

Ska berätta två historier om jag får lov.

#1
Första livet jag levde när jag fick nys om modden var precis innan det började bli natt.
Jag och en polare försökte leta upp varandra. vi har båda två väldigt liten arma 2 erfarenhet, och ingen av oss hade orkat leta upp en online karta än.
Det slutade med att vi kutade omkring i ca 2 timmar utan att lyckas.
Jag hade hunnit döda ungefär 80 zombies över kanske ett tiotal olika slag.

Dock blev jag överrumplad i slutet, en zombie klippte till mig så att min gubbe ramlade, och till synes dog.
Det kom upp nått timglas som jag antog var en respawn timer. men när den tog slut häpnade jag av att min gubbe vaknade till liv och ryckte Fram Winchester 1866'an jag hittills använt, jag började direkt skjuta mot en handfull zambies som var hukade runt min kropp käkandes.
Lyckades ta kol på allihop, dock hade jag enbart 3000 "blood" kvar och svimmade stup i kvarten.

Det fick räcka för kvällen....

Dagen efter övertalade jag min bror att skaffa spelet, vi lyckades hitta varandra ganska snabbt denna gång, genom att läsa vägskyltar och sedan jämföra position på en onlinekarta.
Jag hade trillat ner en bit under 2000 blood vid det här laget, jag svimmade så ofta så att brorsan fick släpa mig bitvis.

Vi kom till slut till en stad, letade runt där efter intressanta saker, jag fortsatte att svimma....
Till slut såg jag ett hus med en trapp upp till en övervåning, när jag gått upp möttes jag dock av en dörr som inte gick att öppna.
och på väg ner för trappan ska min gubbe givetvis svimma, och eftersom jag stod i mitten av en trappa var fallet aningen längre än vanligtvis.
stackars gubben bryter nacken.
The end

#2
Senare under dagen (11 maj) dör både jag och brorsan igen, denna gång av en bandit på ett flygfält.
I och med att norway 2 startar om joinar vi bägge.

jag börjar vid Chernogorsk och brorsan närmare Elektrozavodsk
vi ska givetvis mötas upp nånstans där emellan.
på vägen ser jag dock en pickup, och en filur som kutar omkring bilen febrilt.
när jag närmar mig kör han iväg mot skogen med bilen ( det här är den första fungerande bilen jag stöter på )
Jag bestämmer mig för att fortsätta kuta mot elektro.
Efter en stunds kutande säger brorsan att en pickup är påväg mot honom ( han springer längst vägen mot Cherno )
dock tvärnitar bilen när han får syn på brorsan och vänder tillbaks mot cherno-hållet ( detta får jag givetvis nys på genom mumble )
så jag sätter mig i en buske bredvid vägen med en winchester ( dödade två pers i cherno precis innan allt detta ägde rum )
så sant som sagt kommer bilen emot mig, jag skuter tre skott emot bilen, dock hade jag ingen egentlig förhoppning om att lyckas döda föraren.
bilen fortsätter förbi mig och jag tror att jag misslyckats, dock stannar den kort där efter och två zombies från husen närtill kutar fram till bilen.
jag själv tror i nuläget att föraren tänkt hoppa ut och döda mig,
jag sitter kvar i busken och väntar på att han ska gå ut. men det gör han icke.

bestämmer mig för att knäppa bägge zambies som står vid bilen och kutar sedan fram till förarsidan av bilen redo att skjuta föraren i huvet, men till min förvåning ligger han död över ratten! jag hade lyckats döda honnom trots allt!
dock sätter jag en kula i huvet på honnom med min revolver ( den hade jag förvärvat i samma stöt som winchestern )

lootade föraren och hämtade upp brorsan med bilen.
dock var det hockey match snart ( sverige-ryssland ) så vi körde en kort bit och gömde bilen i ett skogsparti bakom ett hus.
för att kunna se på matchen i fred.

det var väldigt lugnt förutom ett tillfälle då en spelare sprang fram till huset och dödade ett par zombies och dessutom klämde han av en flare ( det var ju kolsvart vid tillfället )
han stack dock iväg efter att ha dödad alla zombies i närheten, han såg aldrig oss och bilen liggandes i skogen intill.

nu är bilen gömd nånstans på norway 2 servern.
The end

Skrivet av jimbow1234:

Riktigt skoj men tycker de ska ändra tiderna ingame för natt och dag. Man lirar ju oftast på kvällarna och då är det mörkt i spelet varje gång. Tycker det skulle kunna ändra så det skiftar mellan natt och dag med ca 2 timmars mellanrum, så det blir lite variation när man spelar

Mjo det borde kanske finnas ytterligare servrar med lite "mjukare" inställningar.

själv måste jag säga att jag diggar det upplägget.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av MaggaNaaowK:

Går ju alltid att lira på en US server om man känner för dagtid

Visst går det men har inte speciellt bra ms på någon US-server. Så lite fler valmöjligheter skulle vara nice

Men spelet/mod är väl bara i alpha om jag fattat det rätt så vi får väl se i framtiden.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk

Vill bara påminna folk om Kebabhyvlarns TeamSpeak3 server kom gärna in där! Vi är ett gäng som brukar spela dagligen och det skulle vara trevligt med fler spelare. 31.192.198.239 är IP numret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Visst går det men har inte speciellt bra ms på någon US-server. Så lite fler valmöjligheter skulle vara nice

Men spelet/mod är väl bara i alpha om jag fattat det rätt så vi får väl se i framtiden.

Är inte så säker på att det skulle gå att smacka upp så många fler servrar i dagsläget ändå.
Verkar ju som om huvudservern som har hand om allas karaktärer har det tillräckligt svettigt i dagsläget.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Haha snubben från en minut och framåt ungefär i första videon! Roliga klipp!

Permalänk
Skrivet av Vargaas:

Tja! Hur mycket humanity behövs för att återgå till survivor ?

Du är bandit så länge du har lägre än noll.

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antiblaxx:

Du är bandit så länge du har lägre än noll.

Njaa, är man påväg uppåt i humanity från att ha varit nere på minus blir man survivor igen runt 1500 - 2000 nånting har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Njaa, är man påväg uppåt i humanity från att ha varit nere på minus blir man survivor igen runt 1500 - 2000 nånting har jag för mig.

Misstänkte det, tror det är 2000.
Segt. ligger väll på +700 nu eller något.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

I mitt första liv så lyckades jag springa runt i runt tjugo minuter med 557 blod, svimmade stup i kvarten och till slut blev jag själv så yr av allt sudd på skärmen att jag hoppade från en fyr och hade ihjäl mig själv.

Var inne på en server där ingen hade intresse i att ha ihjäl varandra. Kanske bara var helt nya folk eftersom många pratade med Coyote som en person (ryggsäcken heter så).

Permalänk
Medlem

Okej, kan någon säga typ de billigaste datorkomponenterna man behöver för att ens lira det här på Medium laggfritt? Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peldan:

Okej, kan någon säga typ de billigaste datorkomponenterna man behöver för att ens lira det här på Medium laggfritt? Tack!

Ati 6770, en Amd prolle och 4g ram.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Ati 6770, en Amd prolle och 4g ram.

Kan du vara lite mer specifik än en AMD prolle?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peldan:

Kan du vara lite mer specifik än en AMD prolle?

En valfri med fyra kärnor brukar väl tugga ganska bra. Svårt att säga på rak arm. Maxar med min specc i signaturen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkorutansteN:

En valfri med fyra kärnor brukar väl tugga ganska bra. Svårt att säga på rak arm. Maxar med min specc i signaturen.

Hittade ett x4 965 på 3.4GHz som passar på mitt moderkort också, får hoppas att det fungerar bra då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peldan:

Hittade ett x4 965 på 3.4GHz som passar på mitt moderkort också, får hoppas att det fungerar bra då

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1794575/2012-05-12

Där!

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! Behöver jag verkligen 8gb?

Permalänk
Medlem

Okej, nu har jag köpt det installerat osv, i vilken teamspeak/mumble ska man hänga?

Skrivet av Peldan:

Tack så mycket! Behöver jag verkligen 8gb?

Kostar ju typ lika mycket som 4gb, finns ingen bra anledning att inte köpa det. Blir själv stoppad av lite ram ibland

Permalänk
Medlem

Hade Arma2 innan, så köpte just operation arrowhead för att komma igång.
Båda spelen tankas ner för tillfället.

Tagert ingame sen Detta spelet låter riktigt intressant

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peldan:

Tack så mycket! Behöver jag verkligen 8gb?

Skicka pm till mig istället eller skapa en ny tråd om det så vi kan hålla denna ren och bara diskutera DayZ

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk

Jag snubblade över lite gameplays av DayZ moddet och det verkar väldigt intressant. Så nu funderar man på att köpa Arma II och Arma OA. Har dock ingen polare som spelar det så om det är någon som vill lira lite DayZ så säg bara till och vet någon om nån schysst server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBunnyCake:

Jag snubblade över lite gameplays av DayZ moddet och det verkar väldigt intressant. Så nu funderar man på att köpa Arma II och Arma OA. Har dock ingen polare som spelar det så om det är någon som vill lira lite DayZ så säg bara till och vet någon om nån schysst server?

Köpte det för kanske 30 min sen, har precis fått igång det, men vill inte börja spela ensam

Lite feg

Dold text

Sitter för tillfället ensam i Ts3 (servern som en kille skrev tidigare, lazygamers)

Permalänk
Skrivet av SkorutansteN:

Köpte det för kanske 30 min sen, har precis fått igång det, men vill inte börja spela ensam

Lite feg

Dold text

Sitter för tillfället ensam i Ts3 (servern som en kille skrev tidigare, lazygamers)

Har tyvär inte köpt det än men planerar att göra det imorgon eller nästa vecka.

Permalänk

Inte lirat mycket ArmA 2 men nu laddas det ner via Steam.
Ser riktigt skoj ut, bara hålla ut tills nerladdningen är färdig!

Zombies i spel har samma effekt som katter på Youtube.