7970 directcu problem med extra skärm

Permalänk
Medlem

7970 directcu problem med extra skärm

Hje hej

Jo, det var ju så att jag gick och köpte en lång dp->hdmi-kabel för att kunna koppla min tv till datorn och få ljudet i samma sladd som bilden. Det funkar (fast jag är lite fundersam över varför catalyst bara låter mig ta ljudet via en källa - innan kunde jag ha samma ljud både i högtalare och headset, nu kan jag bara ha det via en av de två eller tv:n). Hur som helst! Har märkt att datorn/skärmen börjat hänga sig sedan jag ordnade med detta. Alltid när jag lämnat den på och gått iväg, aldrig medan ja använder den, så jag gissar att det är när den ska gå in i viloläge som det händer. Ibland går den helt enkelt inte att ta ur viloläget, andra gånger står den primära skärmen och lyser med diverse färgade streck lodrätt över panelen och svarar inte på input.
Undrar om någon annan med samma grafikkort upplevt liknande problem? Mina specifikationer bör synas härnere i min signatur..

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P280 | OCZ 850W ZX Series | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | Intel Core i5 2500k @ 4.2 GHz | 16GB Corsair Vengeance DDR3 @ 1600Mhz | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP @ 1125/1525 | 120GB Intel 510 Series SSD | NZXT SENTRY LX Fan Controller med 5x Scythe Gentle Typhoon 1850rpm | Corsair Hydro H100 med 2x Cougar Vortex 120mm PWM | Diverse hårddiskar...

Permalänk
Medlem

Jag kan tillföra att när jag stänger av samtliga skärmar kopplade till mitt 7970, är det ofta så att datorn stängt av sig och sedan startat om när jag kommer tillbaka och sätter på skärmarna, igen. Eller så dör den precis när jag satt igång skärmarna.

Blir förbannad varje gång, eftersom att jag kan ha missat chattmeddelanden. Därför struntar jag helt enkelt att stänga av skärmarna, nu för tiden...

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

ja, kanske är det när skärmarna stänger av sig som det blir problem? min startar visserligen inte om sig - jag måste göra det själv genom chassiknapparna - men låter som att vi har ett liknande problem i alla fall. Kanske optimistiskt att fråga om någon här på forumet vet om AMD jobbar på en lösning?

Visa signatur

Antec P280 | OCZ 850W ZX Series | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | Intel Core i5 2500k @ 4.2 GHz | 16GB Corsair Vengeance DDR3 @ 1600Mhz | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP @ 1125/1525 | 120GB Intel 510 Series SSD | NZXT SENTRY LX Fan Controller med 5x Scythe Gentle Typhoon 1850rpm | Corsair Hydro H100 med 2x Cougar Vortex 120mm PWM | Diverse hårddiskar...