Anmäl dig till Roborock Challenge!

"No Video Input" Nytt moderkort och processor

Permalänk
Medlem

"No Video Input" Nytt moderkort och processor

Hej! Jag har skaffat ett nytt moderkort och en ny processor. Näär jag hade kopplat in allt så stod det på skärmen "No Video Input". Allt snurrar i datorn, processorn arbetar och alla mina fläktar snurras samt att grafik kortet lyser grönt och snurrar. Datorn piper inte när den startas. Vad kan vara problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArEm85:

Hej! Jag har skaffat ett nytt moderkort och en ny processor. Näär jag hade kopplat in allt så stod det på skärmen "No Video Input". Allt snurrar i datorn, processorn arbetar och alla mina fläktar snurras samt att grafik kortet lyser grönt och snurrar. Datorn piper inte när den startas. Vad kan vara problemet?

Det skulle underlätta om du kunde berätta vad för moderkort och processor du har köpt. Samt har du testat alla anslutningar på grafikkortet respektive skärmen?

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Det skulle underlätta om du kunde berätta vad för moderkort och processor du har köpt. Samt har du testat alla anslutningar på grafikkortet respektive skärmen?

Det är ett Gigabyte 990FXA-UD3 med en AMD phenom X4 II black edition, kortet fungerade perfekt hemma hos mig men när arem85 hade fått hem det och kopplat in det fick han detta felmeddelande. Jag hade en OEM version av windows installerat på min SSD med moderkortet och har hört att dessa operativsystem låser sig till moderkortet ibland. Kan det vara det som är problemet?

Permalänk
Medlem

Jag testade plugga in den lilla speaker saken som man fick med chassit i moderkorted och när jag startade datorn så pep den väldigt mycket.