Lurad av webhallen, 3 timmar i kö

Permalänk
Medlem

Lurad av webhallen, 3 timmar i kö

Kom inte direkt på en bra rubrik menmen. Ursäkta för dålig skrivning och liknande tröt och förbanad.

För nåt år sen eller hur lång tid det nu var sen så förhandsboka jag diablo 3 ce hos webhallen "innan det blev fullbokat".

Så när jag väl kommer fram till kassan i en tre timmars lång kö så säger han i kassan att jag bokat för sent.
Ursäkta men vad ska det mena, frågar han vad tusan som händer och det ända han säger är att tyvärr så får jag inget spel då jag helt enkelt bokade spelet EFTER det blev fullbokat och att jag får ett mail senare idag om det finns några kvar. Jag är som sagt fly förbanat på webhallen vid det här laget men istället för att skrika på han i kassan och dryga ut det för dom i kön så drog jag hem.

Så jaha vad ska jag göra nu, hade det bara varit slut på spelet hade det ju inte gjort nåt, men nu när man ståt i en kö så vill jag f*n inte bara acceptera att det är så här det är.
Kan slänga in att jag har en order som kommer med posten också så spelet lär jag var men det hör inte direkt hit.

Webhallen tack som *** för att ni ha förstört min dag/natt jag förväntar mig ett present kort på tusen kr...

Permalänk
Medlem

Känner medlidande, fan va surt.

Permalänk
Medlem

Om du har kvar något som kan bevisa att du har haft det reserverat sedan väldigt lång tid tillbaka så BÖR du få ditt exemplar före de som bokat efter dig. Det är så man tycker att det ska fungera.

Ring dom senare idag. Förklara situationen. Lite framförhållning får dom f*n ha tycker man ju!

Visa signatur

.:. Expect disappointment and you won't be disappointed .-. Inaktiv/AFK sedan 2024-06-04 19:39 .:.

Permalänk
Medlem

Trist, men det är därför man köper via digital download så slipper man allt sånt skit.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Webhallen

Hej, skicka ditt ordernummer till mig så kollar jag vad som gått snett och ser om vi kan säkra en kopia åt dig. Bokade du för ett år sedan så ska det under inga omständigheter vara fullbokat. Vi tog bokningar fram till för någon vecka sen som vi har täckning för.

Edit:
Jag kollade genom hur det såg ut i Uppsala (antar det är där du skulle hämta eftersom det står under ditt användarnamn).
Alla ordrar som lades fram till och med 2012-05-07 på CE i Uppsala-butiken är grönmarkerade och redo för uthämtning.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Trist, men det är därför man köper via digital download så slipper man allt sånt skit.

Har inte fått min cdkey från spelbutiken än <.<

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, skicka ditt ordernummer till mig så kollar jag vad som gått snett och ser om vi kan säkra en kopia åt dig. Bokade du för ett år sedan så ska det under inga omständigheter vara fullbokat. Vi tog bokningar fram till för någon vecka sen som vi har täckning för.

härligt att se webbhallen snabbt försöka fixa det hela!
detta köper kunder^^

Permalänk
Medlem

jag sa ju det. webhallen suger . lärde ni inte er det sen BF3 release? därför handlar jag aldrig därifrån

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av d2004:

Jo lite trist att det ska vara så här.

För övrigt så bokades spelet 7e februari 2011 och nåt som är lite för jävligt är att spelet inte heller finns med i Beställningar längre, bara den jag får på posten och dom jag avbeställt, hade nämligen tänk att köpa åt andra vilket inte blev fallet där av Avbeställnigar. Och nej den från 2011 finns inte där, och ja jag hade bokat spelet och ja det är på rätt konto.

Vad i hl*vete håller ni på med egentligen, hur ska jag kunna visa att jag bokat nåt som inte finns med längre ? Tack för det snabba svaret i alla fall...

jag lirar inte diablo, men jag lider seriöst. speciellt eftersom du bokat för mer än ett år sedan. själv kom jag ihåg hur besviken jag blev när alla andra kunde lira bf3 efter 00.00 slager, men medans många som beställt från webhallen fick vänta 12-16 timmar extra. inte gjorde det saken bättre att dom hade någon fjolla på deras twitter som drev alla till vansinne. du skulle sätt flashbacks bf3 forum då... gud

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av d2004:

Jo lite trist att det ska vara så här.

För övrigt så bokades spelet 7e februari 2011 och nåt som är lite för jävligt är att spelet inte heller finns med i Beställningar längre, bara den jag får på posten och dom jag avbeställt, hade nämligen tänk att köpa åt andra vilket inte blev fallet där av Avbeställnigar. Och nej den från 2011 finns inte där, och ja jag hade bokat spelet och ja det är på rätt konto.

Vad i hl*vete håller ni på med egentligen, hur ska jag kunna visa att jag bokat nåt som inte finns med längre ? Tack för det snabba svaret i alla fall...

Kolla mail? Borde få en typ orderbekräftelse i någon form

Permalänk

Är väl inte svårt att kolla när man bokat? Står ju på bokningen på deras hemsida ju xD

Står t.ex att jag bokade mitt precis när det kommit ett bestämt release datum för D3, dvs 13e januari, och nu har jag fått ett mail om att min CE finns att hämta.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ring dom senare, låt förbannad och säg att du vill prata med chefen så kanske du till och med får nåt coolt + diablo

Permalänk
Webhallen
Skrivet av d2004:

Jo lite trist att det ska vara så här.

För övrigt så bokades spelet 7e februari 2011 och nåt som är lite för jävligt är att spelet inte heller finns med i Beställningar längre, bara den jag får på posten och dom jag avbeställt, hade nämligen tänk att köpa åt andra vilket inte blev fallet där av Avbeställnigar. Och nej den från 2011 finns inte där, och ja jag hade bokat spelet och ja det är på rätt konto.

Vad i hl*vete håller ni på med egentligen, hur ska jag kunna visa att jag bokat nåt som inte finns med längre ? Tack för det snabba svaret i alla fall...

Hej, om du skickar ditt användarnamn, e-mail eller något annat så kan jag kolla på det och som sagt försöka hjälpa dig om du fortfarande vill ha spelet.
Bäst av allt vore om du kan hitta ordernumret som skickades ut då du la ordern.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

jag sa ju det. webhallen suger . lärde ni inte er det sen BF3 release? därför handlar jag aldrig därifrån

Vad hände vid BF3 releasen?

Har själv bara haft bra erfarenheter av webbhallen, killen bakom kassan var troligtvis stressad och gjorde ett misstag, sånt händer. Dessutom, hur många butiker har personal som kollar runt på forum klockan 2 på natten för att hjälpa sina kunder?

Permalänk
Skrivet av d2004:

Svarat. Som sagt order numret finns inte.

Det i din mail alltså, eller har du raderat det?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

Jag tror helt enkelt inte på detta, det har aldrig hänt för mig och jag har varit kund sedan webhallen startade på kungsholmen. Det finns orderhistorik i systemet för mig sedan 2001. 187 ordrar uthämtade/levererade. Du har gjort en miss helt enkelt, kanske blandat ihop webhallen med något annat. Ungefär som att folk inte kan hålla isär Rädda Barnen och Röda Korset (vild spekalution). Du skulle haft ett mail med ordernummret om du verkligen gjort beställningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d2004:

Jo lite trist att det ska vara så här.

För övrigt så bokades spelet 7e februari 2011 och nåt som är lite för jävligt är att spelet inte heller finns med i Beställningar längre, bara den jag får på posten och dom jag avbeställt, hade nämligen tänk att köpa åt andra vilket inte blev fallet där av Avbeställnigar. Och nej den från 2011 finns inte där, och ja jag hade bokat spelet och ja det är på rätt konto.

Vad i hl*vete håller ni på med egentligen, hur ska jag kunna visa att jag bokat nåt som inte finns med längre ? Tack för det snabba svaret i alla fall...

Om du hade bokat spelet den 7e februari 2011 så borde du kunna se din order, även om den avbeställts av någon anledning så ska den finnas med på avbeställda ordrar på din medlemssida. Om du inte har kunnat se din order på något vis, varken genom mail eller på din medlemssida (vilket det verkar som enligt din beskrivning) hur har du då kunnat veta att du bokade det exakt den 7e februari 2011? Har svårt att tro att din förbokning bara skulle försvinna spårlöst från din medlemssida OCH från din mail om du verkligen hade bokat det.

Skulle rent spontant tro att helt enklelt har råkat avboka det när du avbokade dem som var till dina kompisar, alternativt att du misslyckades med bokningne när du bokade den 7e feb 2011. Tråkigt att höra att du inte fick spelet efter flera timmars köande, men kunde du inte ha köpt "normal" edition? fanns inte den heller?

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av d2004:

Ja det är så klart att dom loggat in på min mail och raderat den för att få bort min order helt... Nej om jag fått den så har jag raderat den vilket är korkat av mig i den här situationen så jag antar efter som inget "bevis" finns på min sida så är det väl helt kört.

Jag själv har i stort sätt bara haft bra erfarenhet av webhallen och jag är tacksam för att dom försöker hjälpa mig.

Edit: inte menad på att låta sur bara på dåligt humör

är man klumpig så får man skylla sig själv, bra jobbat av webbhallen att vara snabb på att försöka lösa det (Y)

Permalänk
Medlem

Webhallen har hämtade/levererade och har man inte hämtat eller något och bokat så står det som avbeställda så oavsett vad som har hänt så ska du ha det någonstans i ditt konto hos webhallen.. Så kolla där, finns det inte där blir det ju otroligt svårt för webhallen att hitta något.. speciellt o lägga undan något åt dig.. Jag tror att du har bokat på fel ställe eller inte gjort rätt.. för har du gjort rätt med ditt konto så SKA det finnas där..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Måste bara säga också att jag är imponerad av webhallen att de kollar runt på forum klockan 2-3 på natten för att fösöka hjälpa kunder som har problem!

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Medlem

Ingen bokning och inga e-mails som tyder på att du faktiskt lagt en beställning? Kanske minns du fel?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jag förstår TS problem, men det ligger en död hund begraven här...
Skulle gärna vilja veta hur detta löser sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av d2004:

Jo lite trist att det ska vara så här.

För övrigt så bokades spelet 7e februari 2011 och nåt som är lite för jävligt är att spelet inte heller finns med i Beställningar längre, bara den jag får på posten och dom jag avbeställt, hade nämligen tänk att köpa åt andra vilket inte blev fallet där av Avbeställnigar. Och nej den från 2011 finns inte där, och ja jag hade bokat spelet och ja det är på rätt konto.

Vad i hl*vete håller ni på med egentligen, hur ska jag kunna visa att jag bokat nåt som inte finns med längre ? Tack för det snabba svaret i alla fall...

jag har det problemet också vissa av mina ordar står inte listade om jag kollar min historik. Jag förbeställde tex HALO 3 ODST från webhallen. Spelet dök upp men jag fick ingen Sgt Jonsson key med som utlovat så jag gjorde ett support ärende där jag fråga vart den var och dom gav mig en. Support ärendet finns kvar men inte min order så dom har haft nått knas med sitt system om det inte är ordat nu.

*edit*
kolla om du har ditt mail kvar dom kanske kan hitta nått pga den, Hittade precis mitt mail från min försvunna order så det är knappast så jag tagit fel på vart jag förbokade.

*edit2*
hittade nu också att jag tex köpte en Q8300 från webhallen 2011-07-18 som inte heller stå med bland mina ordrar. Jag har också ett svagt minne att dom hade en rea på Q9550 när dom var utgående och sålde dom för ~2000kr och att jag slog till men är osäker på om det verkligen var webhallen i vilket fall om det var dom så skulle det vara en till order som inte är listad.

*edit3*
jag har aldrig haft några problem med webhallen så jag vill inte låta så kritisk som jag kanske låter. Jag ville bara bekräfta att historiken i deras order system inte alltid är 100% korrekt.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ashzala:

Jag förstår TS problem, men det ligger en död hund begraven här...
Skulle gärna vilja veta hur detta löser sig!

Känns som en levande hund begraven. )):

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Men om du nu har lagt en beställning är det väll inte svårt att ge Webhallen killen din e-mail alt användarnamn så dem kan bekräfta det eller?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Ahh, jag kan intyga att Webhallens ordersystem verkligen inte fungerar 100, har själv varit med om "försvunna" ordrar.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Skrivet av Kilen81:

Ahh, jag kan intyga att Webhallens ordersystem verkligen inte fungerar 100, har själv varit med om "försvunna" ordrar.

I så fall får man väl tänka på att inte radera mailet med ordernumret i om det är någon extra viktigt bokning, som t.ex denna

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av marre910:

Måste bara säga också att jag är imponerad av webhallen att de kollar runt på forum klockan 2-3 på natten för att fösöka hjälpa kunder som har problem!

De har ju nattöppet pga. Diablo releasen och då är de väl även aktiva vid kundservicen?

Skrivet av Webhallen:

Jag vill bara säkerhetställa att jag själv får spelet.. Jag beställde i slutet av förra månaden och fick igår ett sms om att ni lämnat över paketet till Posten. Men enligt koll-ide:t så har inte paketet lämnat Årsta. Vanligsvis brukar dessa paket ta upp till 3 dagar. Finns det någon säkerhet att jag faktiskt får det idag?

@TS

Det verkar mer blivit något fel hos WH än att faktiskt de försöker lura dig. Verkar ha blivit fel någonstans i beställningsdatabasen. Har som sagt hänt tidigare och det är ganska underförstått att ett så pass stort företag som WH som sorterar ordnar i tusentals så kan det faktiskt gå fel.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

I så fall får man väl tänka på att inte radera mailet med ordernumret i om det är någon extra viktigt bokning, som t.ex denna

Jupp helt sant, sånt sparas i en seperat mapp , sist vi handlade på webhallen så kom det upp ett felmeddelande att ordern inte godkändes, men så försökte vi ett par dagar senare så gick det bra. Sen redan nästa dag damp det ner ett paket på posten, och vi tänkte att det var redigt snabbt och vi vart glada.

Sen ett par dagar senare dök det upp Ytterligare ett paket på posten från webhallen!? Då hade första ordern vi lade som fick error gått igenom iaf Så det var bara att skicka tillbaks på VÅRAN bekostnad 150:-... Blev man ju lite putt faktiskt. Fast nu vet vi ju vad vi skall göra om det blir error igen iaf

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilen81:

Jupp helt sant, sånt sparas i en seperat mapp , sist vi handlade på webhallen så kom det upp ett felmeddelande att ordern inte godkändes, men så försökte vi ett par dagar senare så gick det bra. Sen redan nästa dag damp det ner ett paket på posten, och vi tänkte att det var redigt snabbt och vi vart glada.

Sen ett par dagar senare dök det upp Ytterligare ett paket på posten från webhallen!? Då hade första ordern vi lade som fick error gått igenom iaf Så det var bara att skicka tillbaks på VÅRAN bekostnad 150:-... Blev man ju lite putt faktiskt. Fast nu vet vi ju vad vi skall göra om det blir error igen iaf

Webbhallens ordersystem är sämst. Jag hade bokat ett referenskort 7970 och när jag skulle hämta ut det så fanns det inte i lager. Dock så fick jag ett asus 7970 dcu2 för samma pris.

Visa signatur

Citera för svar :)