Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Radeon 6850HD överhettning efter lång period av spelande

Permalänk
Medlem

Radeon 6850HD överhettning efter lång period av spelande

Som rubriken säger, vet inte riktigt hur jag ska förklara det här men när jag spelar diablo3, under en längre period (8-9 timmar utan paus) så får jag nån slags crash på min dator.

det börjar med att hela skärmen börjar blinka, (skype får error också) får ett snabbt konstigt ljud i headsetet och mina polare i skype säger att det hörs när detta händer, blir nått konstigt ljud. iaf, jag kan inte få nå ljud / titta på videos / spela diablo3 utan att skärmen börjar knasa, för att fixa detta måste jag starta om datorn så fungerar det igen, tempsen är okej, Grafikkortet på 70~ish grader och processorn på 45 grader,

Det jag tror att det är att det blir nån slags crash med mina drivrutiner(?) att de lägger av eller nått, eller att mitt moderkort strular på nått sätt

Nån som har någon susning om detta eller har varit med om något liknande? det händer endast när jag spelar diablo 3, inga problem med wow / hon,

seriösa svar snälla, tack på förhand!

Permalänk

En formatering kanske? Och rengörning av komponenter

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

tack för tipsen ska testa det!