Permalänk

Såg att dom gjort en ny Dator i Thor serien... "Thor ENRIDE" Det första jag tänkte o kollade på va Priset och delarna...16GB ram. SSD+HDD, Gtx670, Intel 2500k för 10490kr+ att man kan få med en skärm för 999kr om man skriver in en kod. men vad jag är mest bryd över är om det stämmer. om man verkligen får med SSD+HDD och allt annat...omdet är så så slår man till på den.

SJUKT glad att jag inte köpte Thor jords. skulle beställa men så vart det inte...(Tecken från gud)Thor ENRIED får det bli om man ska köpa dator :)!

Permalänk
Cdon.com

Visserliggen packas det för fullt på lagret men vi har haft ganska så mycket att göra så jag har tyvärr inte hunnit att svara på frågorna som ni haft. Men jag tar det gärna nu om ni har.

Och ja Enride är en ny familjemedlem och fler kommer Nu tar vi tjuren vid hornen som man brukar säga

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Två frågor kombinerade till en!
När kommer ni att uppdatera ert system? tänker då mest på "packas" (vilket det ju kan göra väldigt länge) och kombinera rabattkoder.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in Huaweis Ascend D, om så är fallet när beräknar ni att den kan börja säljas?

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Visserliggen packas det för fullt på lagret men vi har haft ganska så mycket att göra så jag har tyvärr inte hunnit att svara på frågorna som ni haft. Men jag tar det gärna nu om ni har.

Och ja Enride är en ny familjemedlem och fler kommer Nu tar vi tjuren vid hornen som man brukar säga

En snabb fråga. Stämmer allt som visas på bilden för Thor ENRIDE? 16Gb ram, 120gb SSD+ 1TB HDD. 670, I5 2500k. så det inte blivit fel så det inte är en SSD med eller så :)hur länge och hur många Fujitsu Amilo SL23T-1 Kommer ni ge ut med koden?Mest rädd för att missa skansen... som ett fåtal gånger förut
En dator som den(Thor Enride) För det priset är ju bara sjukt. men att man får med en skärm för 1000kr är ju bara änu sjukare!:D
Keep it upp CDON! Står vid eran sida livet ut:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Beställde i onsdags en mängd datorkomponenter, varav moderkortet Asus P8Z77-V PRO som fanns på lager enligt er hemsida vid beställningstillfället(runtomkring 10 på kvällen). Dagen därpå hade moderkortet fått statusen "tillfälligt slut". Betyder det att jag fått bland de sista exemplaren eller hade ni slut när jag faktiskt beställde varan? Har hittills inte fått paketet skickat, hade från början hoppats på att ha fått det levererat till helgen, vilket i dagsläget är lite sent för (hehe).

Är det möjligt att jag får det levererat fram till på onsdag eller måste jag vänta tills ni får in fler på lager? När kommer de i så fall?

Permalänk

Beställt Diablo 3 CE från er och ser att den är "Postad" men jag har inte fått något kolli-id, det skickades i går kväll

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Beställt Diablo 3 CE från er och ser att den är "Postad" men jag har inte fått något kolli-id, det skickades i går kväll

Det kommer väl i vaderat kuvert i din brevlåda. För kolli id så måste det väl vara rek brev o du måste då åka till "posten" för att hämta ut det?

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Det kommer väl i vaderat kuvert i din brevlåda. För kolli id så måste det väl vara rek brev o du måste då åka till "posten" för att hämta ut det?

men collectors skickas väl som paket?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Inte vet jag, antog det var ett dvd-fodral eftersom det var ett spel.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

Två frågor kombinerade till en!
När kommer ni att uppdatera ert system? tänker då mest på "packas" (vilket det ju kan göra väldigt länge) och kombinera rabattkoder.

Packas - Eller rättare sagt fler status och mer detaljerad statusnivå kommer att släppas vid nästa stora release, och vad jag vet nu så kommer det att ske i mitten av Juli ( om allt går enligt plan ). Kombinerade rabatt koder finns fortfarande på tapeten men har tydligen inte börjat utvecklas ännu.

MVH Edin

Skrivet av Nandai:

Kommer ni ta in Huaweis Ascend D, om så är fallet när beräknar ni att den kan börja säljas?

Hej

Har tyvärr inga datum på den, men helt klart kommer vi att ta in det såfort den dyker upp i Sverige.

MVH Edin

Skrivet av Snubbenistubben:

En snabb fråga. Stämmer allt som visas på bilden för Thor ENRIDE? 16Gb ram, 120gb SSD+ 1TB HDD. 670, I5 2500k. så det inte blivit fel så det inte är en SSD med eller så :)hur länge och hur många Fujitsu Amilo SL23T-1 Kommer ni ge ut med koden?Mest rädd för att missa skansen... som ett fåtal gånger förut
En dator som den(Thor Enride) För det priset är ju bara sjukt. men att man får med en skärm för 1000kr är ju bara änu sjukare!:D
Keep it upp CDON! Står vid eran sida livet ut:)

Hej

Jodå allt stämmer.

MVH Edin

Skrivet av nimber:

Beställde i onsdags en mängd datorkomponenter, varav moderkortet Asus P8Z77-V PRO som fanns på lager enligt er hemsida vid beställningstillfället(runtomkring 10 på kvällen). Dagen därpå hade moderkortet fått statusen "tillfälligt slut". Betyder det att jag fått bland de sista exemplaren eller hade ni slut när jag faktiskt beställde varan? Har hittills inte fått paketet skickat, hade från början hoppats på att ha fått det levererat till helgen, vilket i dagsläget är lite sent för (hehe).
Är det möjligt att jag får det levererat fram till på onsdag eller måste jag vänta tills ni får in fler på lager? När kommer de i så fall?

Hej

PM:a mig ditt Ordernr så kikar jag på det.

MVH Edin

Hej

Den skickas som paket ja.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Hej!

Om leveranstiden angivits som "kommande", hur lång uppskattas den då att vara? I detta fall gällande Power Corsair 430W CXV2 Builder Series 80+.

Vänliga hälsningar

Permalänk
Medlem

Kan du svara på när ni får in Asus GeForce GTX670-DC2 ?

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av anon99339:

Hej!

Om leveranstiden angivits som "kommande", hur lång uppskattas den då att vara? I detta fall gällande Power Corsair 430W CXV2 Builder Series 80+.
Vänliga hälsningar

Hej

JUst den produkten skickas till oss under dagen, förhoppningsvis har vi den på fredag, annars blir det måndag.

MVH Edin

Skrivet av flukke:

Kan du svara på när ni får in Asus GeForce GTX670-DC2 ?

Hej

Tyvärr är det alltid svårt med datum vid nya kort, så jag vågar mig inte på en gissning, sen så skulle jag gissa på att vi kommer att få skvättar av kortet såhär i början.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har cdon några bra rabatter just nu Ang. 1 par högtalare och ett logitech G35?

Visa signatur

Moderkort: P67A-GD65 B3, CPU: intel i5 2500k, GPU: Saphire 280x vapor-x, Minnen: 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Utav 10 möjliga poäng ger jag CDON -10, med den grymt dåliga och nonchalanta supporten ni har..
Hur kan man behandla andra på detta viset ? Men ställer en helt vanlig fråga och.. vipps puckot loggar av chatten..

Tror de är dags att kolla över denna inkompetenta, ointresserade support ni har..
Annars har jag ALDRIG haft problem med er..

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

|| Gigabyte X-99 UD3-CF || i7 5820K @ 3,5Ghz || Vengeance 32Gb DDR4 2300MHz(4x4gb) || OCZ Vertex 3 Max IOPS || AMD Radeon R7 2x 480GB || Nvidia GTX 1080Ti || Strider Gold 1000W +80 || AOC 32" Curved / 27" Asus ROG || Logitech G910 || Steelseries Sensei Wireless || Logitech Z-5500 5.1 Högtalare ||

Permalänk
Medlem

Tjenare! Har bestämt mig att köpa Thor Mode. Skulle man kunna få ett datum när den släpps, samt hur länge skärmen för 999 kr Fujitsu Amilo SL23T-1 LED ska vara på kampanj?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Bara jag som noterade ordvitsen med Inets Taurus serie?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Hej

Sitter och funderar på en beställning på eran dator THOR Oden. Jag undrar dock vilket grafikkort det är i den egentligen?

Om man tittar under http://cdon.se/hemelektronik/speldatorer_-_thor/ så står det att det sitter ett GTX 560 Ti grafikkort i datorn. Men klickar man in på själva datorn så står det under köpknappen att det också är ett GTX 560 Ti men scrollar man ner i Specifikationerna så står det att det "bara" GTX 560. Alltså på två ställen 560 Ti och ett ställe 560.

Inte någon super skillnad men trots allt en skillnad i prisvärde och prestanda för en som är ute efter bäst prestanda för en liten peng.

Vore tacksam om ni kunde reda ut detta och rätta det eventuella skrivfelet.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av XeptiQ:

Utav 10 möjliga poäng ger jag CDON -10, med den grymt dåliga och nonchalanta supporten ni har..
Hur kan man behandla andra på detta viset ? Men ställer en helt vanlig fråga och.. vipps puckot loggar av chatten..
Tror de är dags att kolla över denna inkompetenta, ointresserade support ni har..
Annars har jag ALDRIG haft problem med er..

Hej

Om du PM;ar mig tar jag gärna ärendenr och/eller ordernr då jag naturligtvis ser allvarligt när du känner att du blivit så dåligt bemött.

MVH Edin

Skrivet av Grunken:

Tjenare! Har bestämt mig att köpa Thor Mode. Skulle man kunna få ett datum när den släpps, samt hur länge skärmen för 999 kr Fujitsu Amilo SL23T-1 LED ska vara på kampanj?
Tack på förhand!

Hej

Preliminärt datum är nästa vecka.

MVH Edin

Skrivet av PsyCor:

Hej
Sitter och funderar på en beställning på eran dator THOR Oden. Jag undrar dock vilket grafikkort det är i den egentligen?
Om man tittar under http://cdon.se/hemelektronik/speldatorer_-_thor/ så står det att det sitter ett GTX 560 Ti grafikkort i datorn. Men klickar man in på själva datorn så står det under köpknappen att det också är ett GTX 560 Ti men scrollar man ner i Specifikationerna så står det att det "bara" GTX 560. Alltså på två ställen 560 Ti och ett ställe 560.
Inte någon super skillnad men trots allt en skillnad i prisvärde och prestanda för en som är ute efter bäst prestanda för en liten peng.
Vore tacksam om ni kunde reda ut detta och rätta det eventuella skrivfelet.

Hej

Det handlar om ett GTX560Ti.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej,
ni har bra priser på mycket, det kan man inte säga annat om, men! Har ett par funderingar/förslag.

Som någon nämnde tidigare så kan ens order "packas" i flera dagar, trots att det i marginalen står att i detta läge ska skickas inom en arbetsdag. Min order har nu "packats" sedan i måndags eftermiddag, och jag börjar undra vad det är som gäller egentligen. (edit: den har nu postats, men oavsett) Apropå det; kan man tolka denna orderstatus som att samtliga varor fanns i lager? En av varorna var (den uppenbarligen omåttligt populära) Samsung 830 SSDn, som verkar ta slut fort varje gång den kommer in på lager. Den uppgavs dock vara på lager när jag la ordern.

Sen vet jag inte om någon har nämnt detta tidigare i tråden och/eller ni har planer angående detta, men jag tycker hela navigeringssystemet lämnar en del att önska, minst sagt. När man kollar på en produkt, så är det inte uppenbart vilken produktkategori det rör sig om, och man kan inte klicka sig tillbaka till kategorin, eller närliggande kategorier. (såvida man inte har möjlighet att hoppa bakåt i webläsaren) Det enda man ser är vilken huvudavdelning man är i. Personligen skulle jag uppskatta en fullfjädrad trädstruktur av kategorier (ända ner till minsta underkategori, helst), vilket är vanligt i online-butiker.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Hej,
ni har bra priser på mycket, det kan man inte säga annat om, men! Har ett par funderingar/förslag.

Som någon nämnde tidigare så kan ens order "packas" i flera dagar, trots att det i marginalen står att i detta läge ska skickas inom en arbetsdag. Min order har nu "packats" sedan i måndags eftermiddag, och jag börjar undra vad det är som gäller egentligen. (edit: den har nu postats, men oavsett) Apropå det; kan man tolka denna orderstatus som att samtliga varor fanns i lager? En av varorna var (den uppenbarligen omåttligt populära) Samsung 830 SSDn, som verkar ta slut fort varje gång den kommer in på lager. Den uppgavs dock vara på lager när jag la ordern.

Kan vara lite si och så med detta. Fick själv ett mail den 11:e med rubriken att "Din order hos CDON.COM är postad". Idag den 17:e har posten inte erhållit något paket från CDON. Paketsökningen ger alltså inget som helst svar Bara att vänta i guess

Permalänk
Medlem

/ Carl Carlsson

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Jag beställde 4st produkter som egentligen kostar 900kr styck för 9kr styck. Jag såg tydligt att det var fel men jag slängde iväg en beställning ändå. Upp till cdon att makulera om det är fel. Inte mitt problem!

Så tack CDON för årets klipp.

Lite nyfiken; vad var det för produkt/er?

Permalänk

Hej cdon!
Jag undrar vilket datum ni får in fler fracal design r3 black pearl?
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Hej och hå. Nu har det gått 7dygn sedan jag fick mailet från CDON där det står att det är postat min HTC one x och den bör anlända inom 1-2dagar. Fortfarande får jag inget svar på paketsökningen hos posten som hävdar att dom inte fått något paket. Från CDON är det helt tyst. Kanske väntar dom på en ny leverans eller så väntar dom på något annat eller så har något gått galet. Väntar vidare i ovisshet

Uppdaterat 20120518 13.02
Efter chatt med cdon kan jag konstatera att dom inte vet nått om detta paket. Posten säger fortfarande att det inte exicterar och personalen på ICAMaxi har letat på alla hyllor dom hade. suck...nästa steg tycks vara att prata med den lokala prästen om att han kanske kan kontakta GUD

Permalänk
Skrivet av nukie:

Hej och hå. Nu har det gått 7dygn sedan jag fick mailet från CDON där det står att det är postat min HTC one x och den bör anlända inom 1-2dagar. Fortfarande får jag inget svar på paketsökningen hos posten som hävdar att dom inte fått något paket. Från CDON är det helt tyst. Kanske väntar dom på en ny leverans eller så väntar dom på något annat eller så har något gått galet. Väntar vidare i ovisshet

Uppdaterat 20120518 13.02
Efter chatt med cdon kan jag konstatera att dom inte vet nått om detta paket. Posten säger fortfarande att det inte exicterar och personalen på ICAMaxi har letat på alla hyllor dom hade. suck...nästa steg tycks vara att prata med den lokala prästen om att han kanske kan kontakta GUD

Exakt samma sak som händer för mig nu, dem säger att dem har skickat de men de existerar inte på posten...de nåt lurigt med deras leveranser!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jointeman:

Exakt samma sak som händer för mig nu, dem säger att dem har skickat de men de existerar inte på posten...de nåt lurigt med deras leveranser!

Då är jag inte ensam. Har haft kontakt med CDON och på hela dagen har ingen lyckats ta reda på ett endaste dugg, dom tycks inte ha en aning om vad som händer och saknar förmågan att ta reda på det. Blev kontaktad av CDON på swedroids forum - men har ännu inte fått svar. Vi får fortsätta nästa vecka Vad var det som försvann för dig?

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p=1012624#post101...

Permalänk
Inaktiv

Släpps verkligen Minecraft på skiva? Med tanke på denna kommande produkt i sortimentet

http://cdon.se/spel/minecraft_%28kinect%29-14649051

Eller är det bara något fel i systemet?

Permalänk
Medlem

Vad är det för "i slutet av månaden- rabatt" ni frekvent talar om i tråden?

Är det 20/25% på hela sortimentet?

Går i tankarna om att beställa en Logitech G27 och funderar på om det är värt att vänta tills slutet av månaden eller inte.