CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem
Skrivet av ESTTSE:

Vad är det för "i slutet av månaden- rabatt" ni frekvent talar om i tråden?

Är det 20/25% på hela sortimentet?

Går i tankarna om att beställa en Logitech G27 och funderar på om det är värt att vänta tills slutet av månaden eller inte.

Det är15% rabatt på utvalda komponenter och tillbehör vill jag minnas. Annars är det 5 % rabatt på samma sortiment.

Permalänk
Medlem

frågan är varför folk handlar på cdon, har vatt strul vartenda gång jag handlat därifrån tacka vet ja INET

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Det är15% rabatt på utvalda komponenter och tillbehör vill jag minnas. Annars är det 5 % rabatt på samma sortiment.

Tänkte väl det. Lät för bra för att vara sant. Tack för snabbt svar.

Skrivet av piercing:

frågan är varför folk handlar på cdon, har vatt strul vartenda gång jag handlat därifrån tacka vet ja INET

Har handlat flera gånger från cdon och har aldrig haft några problem. Supersnabb leverans, varje gång, dessutom. Så det där varierar väl en del.

Permalänk
Medlem

Är det kompleta Shogun 2 spelet på skiva för 99kr bara? Eller är de något som är fel?

http://cdon.se/spel/shogun_2%3a_total_war-12777480

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sh4dy:

Är det kompleta Shogun 2 spelet på skiva för 99kr bara? Eller är de något som är fel?

http://cdon.se/spel/shogun_2%3a_total_war-12777480

Det är det kompletta spelet, men inte ink. DLC "Rise of the samurai" och "Fall of the samurai".

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Det är det kompletta spelet, men inte ink. DLC "Rise of the samurai" och "Fall of the samurai".

Alltså orginala spelet på skiva? DLCs brukar man köpa separat.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sh4dy:

Alltså orginala spelet på skiva? DLCs brukar man köpa separat .

Ja.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Vad är skillnaden mellan den för 99kr och denna?

http://cdon.se/spel/downloads/total-war-shogun-2-16262169

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sh4dy:

Vad är skillnaden mellan den för 99kr och denna?

http://cdon.se/spel/downloads/total-war-shogun-2-16262169

Priset och att du får en fysisk skiva istället för en nedladdningsbar Steamkod.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Priset och att du får en fysisk skiva istället för en nedladdningsbar Steamkod.

Så den för 99kr är en vanlig fodral med skiva i och den för 350kr är bara en nedladdningskod? Typiskt, det borde vara tvärtom?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk

Hej cdon!
Jag undrar om ni får in fler asus gtx 570 DC II och när i så fall?
Tack i förväg.

Permalänk
Medlem

Hej,

Kommer ni någonsin få in Scythe Gentle Typhoon 120mm 1450rpm igen? Bevakat ett tag men kommer aldrig i lager.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Permalänk
Medlem

Beställde en dator i delar i onsdagskväll (torsdag var röd dag). Det står fortfarande att varorna packas trots att de haft 2 hela arbetsdagar på sig att få iväg grejerna. Har varit i kontakt med supporten och de kan inte hjälpa till med någonting. Pengarna har redan dragits från mitt konto, alltså inte reserverats som jag är van vid. Det enda supporten hade att säga var att större ordrar tar längre tid, vilket enligt mig är rent trams.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av HawkHo:

Beställde en dator i delar i onsdagskväll (torsdag var röd dag). Det står fortfarande att varorna packas trots att de haft 2 hela arbetsdagar på sig att få iväg grejerna. Har varit i kontakt med supporten och de kan inte hjälpa till med någonting. Pengarna har redan dragits från mitt konto, alltså inte reserverats som jag är van vid. Det enda supporten hade att säga var att större ordrar tar längre tid, vilket enligt mig är rent trams.

du är inte ensam

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

du är inte ensam

När beställde du och vad?

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Beställde en dator (Thor Vingner) förra veckan och fick just hämta den. Jag fick ingen dator. Dom hade skickat en väderstation. EN JÄVLA VÄDERSTATION. jag skulle ha fått en stationär dator, skärm, tangentbord och mus. Hur fan kan man skicka en väderstation... :S

Jaja bra företag

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Matho:

Beställde en dator (Thor Vingner) förra veckan och fick just hämta den. Jag fick ingen dator. Dom hade skickat en väderstation. EN JÄVLA VÄDERSTATION. jag skulle ha fått en stationär dator, skärm, tangentbord och mus. Hur fan kan man skicka en väderstation... :S

Jaja bra företag

Lol wtf?
Seriöst?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Det låter ju helt sjukt.. Så jävla synd att de är billigast alltså, annars hade man inte tvekat på att beställa från typ inet eller komplett istället. Det värsta enligt mig är att de inte har telefonsupport, samt att de som sitter i chatsupporten inte verkar ha någon möjlighet att kommunicera med dem på lagret, vilket känns som en ganska viktig egenskap.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av HawkHo:

När beställde du och vad?

du har beställt dator komponenter, jag har beställt ett jävla spel Shogun 2 sen förra veckan, för det lilla borde man få den nästa dag.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Lol wtf?
Seriöst?

Ja helt seriöst. Sen är det väldigt jobbigt när man inte kan ringa och skälla ut dem... haha nämen sen när jag började skriva på chatten så fick jag till svar: maila kundtjänst. Han på chatten vägrade hjälpa mig.

Jag tänker aldrig mer beställda därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HawkHo:

Beställde en dator i delar i onsdagskväll (torsdag var röd dag). Det står fortfarande att varorna packas trots att de haft 2 hela arbetsdagar på sig att få iväg grejerna. Har varit i kontakt med supporten och de kan inte hjälpa till med någonting. Pengarna har redan dragits från mitt konto, alltså inte reserverats som jag är van vid. Det enda supporten hade att säga var att större ordrar tar längre tid, vilket enligt mig är rent trams.

Samma för mig. Dator i delar. Beställde i tisdags (vid 10.00). Står fortfarande att varorna packas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hegger:

Samma för mig. Dator i delar. Beställde i tisdags (vid 10.00). Står fortfarande att varorna packas.

Har du varit i kontakt med kundtjänst och fått några besked?

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av HawkHo:

Har du varit i kontakt med kundtjänst och fått några besked?

Ja, men de kan inte ge några raka besked. I onsdags skrev chatkundtjänsten att de antagligen skulle skickas redan då och jag skulle ha delarna på fredagen. Så blev det inte. Skrev en fråga via deras kundtjänst i lördags, har dock ännu inte fått något besked om varför det dröjer. När man läser vad El_Matho skriver så blir man ju seriöst lite orolig.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag mail om att mitt paket tydligen var skickat redan vid 12 idag och befinner sig nu i malmö vilket betyder att jag har det imorgon. Jäkligt lustigt att de inte kan se om det är skickat eller inte när man pratar med support. Aja, då får jag ändå ge leveranstiden godkänt, men bristen på information är fortfarande sådär.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Hejsan CDON!
Jag har en vanlig fråga som kanske har besvarats, men är mycket viktigt för mig att veta.
Er "THOR Einride" så står det "kommande" på. Förväntas den komma preliminärt nästa vecka också? Skulle gärna vilja ha svar, då om det är mer än två veckor som behövs väntas köper jag något annat.
Tack för ert samarbete!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 10 | Processor: AMD Ryzen 5 3600X | Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Moderkort: ASUS PRIME X570-P | Minne: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER 8GB GAMING OC | Hårddisk: Seagate BarraCuda 510, 512GB | Nätaggregat: Fractal Design Edison M 750W | Övrig kylning: 2x140mm insug och 3x120mm utblås i lådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av HawkHo:

Nu fick jag mail om att mitt paket tydligen var skickat redan vid 12 idag och befinner sig nu i malmö vilket betyder att jag har det imorgon. Jäkligt lustigt att de inte kan se om det är skickat eller inte när man pratar med support. Aja, då får jag ändå ge leveranstiden godkänt, men bristen på information är fortfarande sådär.

Då var dom riktigt snabba i ditt fall att andra status och skicka mail.
Det vanliga om jag går efter mina erfarenheter med en hel del försändelser är att i 80-85% av fallen så ändras,skickas status och mail först nån,några timmar efter att jag hämtat ut paketet och i 10-15% av fallen samtidigt som posten sänder ut sms'et att det är framme och sen 5-10% att det faktiskt ändras innan paketet är framme.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Matho:

Beställde en dator (Thor Vingner) förra veckan och fick just hämta den. Jag fick ingen dator. Dom hade skickat en väderstation. EN JÄVLA VÄDERSTATION. jag skulle ha fått en stationär dator, skärm, tangentbord och mus. Hur fan kan man skicka en väderstation... :S

Jaja bra företag

haha, epic felskickning isåfall.

Sommar nu vettu, praktikanter that don't give a fuck kanske

Månadserbjudande borde komma denna veckan va, tänkte beställa dator åt en polare men tänkte vänta ifall någon del dyker upp där.

Permalänk
Medlem

CDON är lite svårt tycker jag.

50/50 verkar det vara på hur bemötandet och allt går.
Första gången jag köpte där gick det åt helvete.
När jag köpte min 2700k gick allt perfekt.
Nu gick det åt helvete igen.

Permalänk
Medlem

Ska varorna verkligen behöva packas i två dagar?

Visa signatur

Save Scummer!