CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ative00:

Vill verkligen veta hur länge det är 10%. sitter och vill trycka på köp. men tanten ligger och sover och hon kommer bli galen om jag köper en dator utan att säga till! xD

Skrivet av Daniel75:

10% rabatt på komponenter
Just nu erbjuder vi dig 10% rabatt på ett brett utbud av datorkomponenter.
Tag chansen att uppgradera din dators prestanda! Använd nedanstående
kod i kassan för att erhålla rabatten.

Kod: xY3ZCadt

Erbjudandet gäller t o m 2012-06-05 och kan endast användas vid ett köptillfälle.
Gäller endast lagerhållna varor. Observera att koden inte kan kombineras
med andra rabattkoder och gäller endast för den fraktklass som produkten ingår i.

Så 5:e juni. "Tanten" hinner nog vakna tills dess ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Så 5:e juni. "Tanten" hinner nog vakna tills dess ;p

Du de vet en fan aldrig!

OnT. tack för svaret

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ative00:

Vill verkligen veta hur länge det är 10%. sitter och vill trycka på köp. men tanten ligger och sover och hon kommer bli galen om jag köper en dator utan att säga till! xD

Är du så hårt hållen?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Är du så hårt hållen?

låt oss säga att tjejer är bra på att förhandla.

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Vet ni något om när ni får in denna produkt "Asus GeForce GTX 680 DirectCU II TOP" ?

Permalänk
Medlem

En snabb fråga angående THOR - Einride
http://cdon.se/hemelektronik/thor_einride_-_intel_i5-2500k_-_...

Jag förmodar att det är ett stavfel när det står att chassit är ett Fractal Design Mini och moderkortet är ett Z77-ATX. Har ni skrivit fel på chassit eller på moderkortet då chassit endast stödjer Mini ITX och Micro ATX (mATX)?

Visa signatur

Gigabyte GeForce GTX 670 2048MB OC | Intel Core i5 3570K 3,4Ghz | ASRock Z77 Pro4 | Crucial 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz | Corsair Gaming Series 600W 80+ | Samsung EVO 840 SSD 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Fractal Design Core 3000 |

Permalänk
Medlem

Har lagt en order för några minuter sen, hur lång tid dröjer det tills man får orderbekräftelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Har lagt en order för några minuter sen, hur lång tid dröjer det tills man får orderbekräftelse?

kommer direkt till din mail.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorham:

kommer direkt till din mail.

Märkligt, tror CDON har ngt problem med mail isåfall, nollställde lösenordet, inget mail. La en order, inget mail..

Permalänk
Medlem

Skickade in deras kontaktformulär, det mailet kom på en gång.. :s
Men skickas ju inte från samma epostadress som ordrar.

edit: Fick en rabattkod nu (1 timme efter beställning) som tack för min beställning som jag inte fått någon bekräftelse på, underligt må jag säga.

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Agile:

Märkligt, tror CDON har ngt problem med mail isåfall, nollställde lösenordet, inget mail. La en order, inget mail..

Samma här, min pappa skulle beställa men Lösenords-Emailet har inte kommit än (3 timmar)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Samma här, min pappa skulle beställa men Lösenords-Emailet har inte kommit än (3 timmar)

Mailet kom 1h 34m efter jag lagt beställningen, mailet om nollställning av lösenordet kom 1h 33m efter jag bad om det.

Permalänk

Ojoj, vad har hänt? Jag beställde ett 7970 sent på kvällen i tisdags, kunde hämta ut det i torsdags. Och! Orderstatusen uppdaterades under onsdagen till "Postat" istället för att stå som "Varorna packas" tills långt efter man hämtat ut dem.
Sjukt bra pris med 10%, snabb leverans och rätt info - bra jobbat, cdon!

Permalänk
Medlem

Beställt grejer för 11k nu. fett gött med 10% rabatt. hoppas på kort leveranstid och inget jävla coil whine.

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MuppetShow:

Ojoj, vad har hänt? Jag beställde ett 7970 sent på kvällen i tisdags, kunde hämta ut det i torsdags. Och! Orderstatusen uppdaterades under onsdagen till "Postat" istället för att stå som "Varorna packas" tills långt efter man hämtat ut dem.
Sjukt bra pris med 10%, snabb leverans och rätt info - bra jobbat, cdon!

Kanske nåt tillfälligt fel?

Hur som helst köpte jag precis en "bra o ha föräldredator" för 2361:- I3 2120, 4GB ram, W7 500GB, HD5450, tangentbord och mus.
http://cdon.se/hemelektronik/home_fujitsu_ph300_intel_i3-2120...
Bara ange denna kod i kassan: xY8eK63p

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

CDON får två tummar upp från mig. Mycket generöst med rabatten i en tid då företag inom dator och hemelektronik faller som furor till höger och vänster!

Permalänk
Medlem

SWECMAJ uppe nu, -15%. Riktigt trevligt

Var sugen på ett 580 till men lite väl dyrt

Har handlat av cdon tre gånger och det har alltid fungerat bra! En dag längre leveranstid än komplett/inet, men med -15% who cares?

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

SWECMAJ uppe nu, -15%. Riktigt trevligt

Var sugen på ett 580 till men lite väl dyrt

Har handlat av cdon tre gånger och det har alltid fungerat bra! En dag längre leveranstid än komplett/inet, men med -15% who cares?

Fast det gäller antagligen som vanligt bara på speciellt utvalda saker, händer i alla fall inget när jag matar in koden för att testa på en produkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Lagom besviken man blev då.. inget vettigt z77 board lr K processor :'(
Ajja de är ju fortfarande nya och fräscha.. så är väl därför

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Fast det gäller antagligen som vanligt bara på speciellt utvalda saker, händer i alla fall inget när jag matar in koden för att testa på en produkt.

Listan finns hos deras sida, http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

EDIT: Anders hann före

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Listan finns hos deras sida, http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

EDIT: Anders hann före

D'oh, visste ju att sakerna skulle vara där. Varför jag kollade i vanliga listningen lär förbli en gåta

Nåja, inget av intresse den här gången heller, bättre lycka nästa gång ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Finns det några planer på att ta in Thermalright Silver Arrow i sortimentet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Matho:

Beställde en dator (Thor Vingner) förra veckan och fick just hämta den. Jag fick ingen dator. Dom hade skickat en väderstation. EN JÄVLA VÄDERSTATION. jag skulle ha fått en stationär dator, skärm, tangentbord och mus. Hur fan kan man skicka en väderstation... :S

Jaja bra företag

Citerar mig själv.

Beställde som sagt en dator, men fick en väderstation. Skickade tillbaka väderstationen idag samma veva som jag hämtade min dator.

Nu vid andra leveransen fick jag faktiskt en dator! MEN CDON glömde att skicka musen och musmattan.

Helt seriöst, hur kan man göra så mycket fel hela tiden? Det är ju närmast bisarrt. Jag förklarade för supporten vikten av att de verkligen gör rätt eftersom jag sitter och skriver examensarbetet nu... Men jasi. 1-3 arbetsdagar my ass. Idag har det gått 13 dagar och jag har fortfarande inte fått det jag beställt. Datorn är helt obrukbar utan en mus som ni säkert vet...

Till CDON-supporten som befinner sig i denna tråd: Tycker ni detta är rimligt?

Permalänk

Herregud, vad gör eran kundtjänst? Tog mig 4 dagar att överhuvudtaget få ett svar, och när man väl får ett svar har det ingenting med det man frågade, utan får vänta ytterligare 2-3 dagar för nästa knasiga svar, nu väntat 3 dagar på svar igen... Snälla, skärpning nu

Permalänk
Medlem

Hur tänkte ni här i beskrivningen CDON????

http://cdon.se/hemelektronik/lian_li_pc-q06b_no_psu_black_mit...

Lite gobitar:

"Övrigt Max grafikkortslängd 300 mm
Mått
Bredd 205 mm
Djup 250 mm
Höjd 210 mm"

"Bredd 19.3 cm
Djup 20.8 cm
Höjd 28 cm"

På en och samma produkt... Antar att man får vika sitt grafikkort som är 300mm för att få plats?

Permalänk
Medlem

va inte så hårda mot stackars cdon, dom är nya på våran hårda marknad. tror de kommer bli bra som fan. tror dom jobbr med kritiken. dom har trotts allt jävligt bra priser.

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Hur tänkte ni här i beskrivningen CDON????

http://cdon.se/hemelektronik/lian_li_pc-q06b_no_psu_black_mit...

Lite gobitar:

"Övrigt Max grafikkortslängd 300 mm
Mått
Bredd 205 mm
Djup 250 mm
Höjd 210 mm"

"Bredd 19.3 cm
Djup 20.8 cm
Höjd 28 cm"

På en och samma produkt... Antar att man får vika sitt grafikkort som är 300mm för att få plats?

Rätta storleken är:

(W) 205mm x (H) 210mm x (D) 250mm

Och ett grafikkort får plats oavsett hur stort det är, moderkortet sitter ovanpå utanför chassit.

Permalänk
Medlem

Beställde igår vid eftermiddagen, fick nyss ett sms avi... är det verkligen sant? Nu återstår det att se om det är rätt produkt.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Försökte att beställa delar till en ny burk igår. Det hela slutade med att CDON har lite över 40.000 kr reserverade på mitt konto trots att ingen order har gått igenom. Lagom nöjd nu när man inte kan kontakta de via telefon och reda ut problemen...

Permalänk
Medlem

Beställde ett M$ Sidewinder x4 + gratis trisslott (bonustrappa) i fredags kväll förra veckan, fick det på måndagen denna veckan, otroligt bra och snabbt jobbat!

Jag har hittils beställt 2 saker ifrån CDON och båda har kommit hem snabbt som attan och har varit billiga.
Kommer utan tvekan att handla vidare på CDON i framtiden.