Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Projekt skrivbord!

Hej, jag bestämde mig idag för att sätta fart och börja skissa/cadda på ett skrivbord då jag inte hittar något som passar mig i någon affär. Måste ha plats till vissa saker.

Jag har ett problem Hittills:
Detta är mitt första praktiska projekt och jag har inte en aning om vilket material jag ska använda mig utav. Men jag vill att resultatet ska vara något träfärgat. Är det någon som har ett tips på "naturligt snygga" och slittåliga material, det jag har nu har stora märken i sig och man känner att det verkligen inte hör hemma på mitt rum.

EDIT: fick ett till problem:

Någon som vet hur man ställer in Material Tjocklek i Inventor?

Aja tipsa på nu

Och som sagt. Detta är mitt första praktiska projekt så ge gärna tips på Vanliga problem etc.

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk
Medlem

Du vill ha något träfärgat och slittåligt, så varför inte trä?

DOck dyrt att ordna ett skrivbord i tex massiv ek, men ett sätt att fuska, om man gillar hur det ser ut, är att köpa stavlimmade bänkskivor från tex IKEA.

Har en bekant som gjorde sina trappsteg av bänskskivor, och det blev under halva priset jämfört med att köpa trappsteg..

Tex:

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Skrivet av oobum:

Du vill ha något träfärgat och slittåligt, så varför inte trä?

DOck dyrt att ordna ett skrivbord i tex massiv ek, men ett sätt att fuska, om man gillar hur det ser ut, är att köpa stavlimmade bänkskivor från tex IKEA.

Har en bekant som gjorde sina trappsteg av bänskskivor, och det blev under halva priset jämfört med att köpa trappsteg..

Tex: http://setra.dev.sublime.se/upload/Bilder/Setra_Group/bankski...

Tänkte mig något i den stilen, Kan tänkas ge ca 3000 för den, Är helt vilse på vad materialet kostar. Men tror du man kan få ihop ett trä-skrivbord för ca 3000?

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk
Medlem

Det borde inte vara några problem, just nu har de kampanj på en skiva som är 2600x606.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30164815/

Men det beror lite på hur mycket virke som kommer gå åt, och hur du skall bygga.

Men 3000 borde inte vara några problem.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.