Permalänk

Ny mus, razer orochi?

Hej, har varit väldigt nöjd med min razer diamondback men då den gick sönder för 2 veckor sedan (varken vänster musknapp eller scrollen fungerar nå mer) känner jag att det är dags att byta ut den nu innför DH. Jag har för det mesta tittat på razer orochi och imperator gillar starkt möjligheten att köra trådlöst med orochi. Själv kommer jag att använda den till alla möjliga olika spel dvs wow,lol,cs så ingen speciell stil såsom mmo eller fps.
Vad ser ni för för och nackdelar på mössen?
Oh fan höll på att glömma. Laddas orochi när man kör med sladd? Enligt vad jag läst och sett på youtube så måste man byta batterier även om man har den i sladdfan. Verkar ju helt sinnesjukt att den inte laddas då.

Vad tycker ni, kanske har ni någon av mössen?

Permalänk

Steelseries Sensei för fps?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Steelseries Sensei för fps?

Skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en steelseries mus, men tack ändå!

Permalänk
Skrivet av beowulf494:

Skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en steelseries mus, men tack ändå!

Men varför? De är riktigt grymma!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Microsoft intelli explorer 3.0?

Permalänk
Medlem

Rekommenderar inte Orochi , bra mus men alldeles för liten för att spela länge med.

Permalänk
Medlem

Om du inte tvunget vill ha det trådlöst så är razer abyssus en bättre mus eftersom den har en bättre sensor. Annars så finns det cm storm spawn och zowie möss.

Tänk på att orochi främst är designad för att användas on-the-go till laptops om jag inte blandar ihop namnen.

Permalänk
Medlem

Köp inte trådlöst om du absolut inte behöver det. Razer Deathadder är en riktigt trevlig mus, sitter med en själv.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja rekomendera Qpad 5k, grymt skön. Men nu efter två år så har en tumknapparna börjat dubbelklicka utan att man dubbelklickar, vilket leder till frustration. Helt OK kvalité får man säga.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av shaippen:

Om du inte tvunget vill ha det trådlöst så är razer abyssus en bättre mus eftersom den har en bättre sensor. Annars så finns det cm storm spawn och zowie möss.

Tänk på att orochi främst är designad för att användas on-the-go till laptops om jag inte blandar ihop namnen.

Kanske borde nämnt det i huvudinlägget, men designen spelar en stor roll enligt mig. Varken Abyssus eller cm storm spawn hade en speciellt snygg design, riktigt tråkiga om jag får säga det själv.

Permalänk
Medlem

Razer Imperator 2012 är något du kanske borde prova! Väldigt snygg och skön för handen samt att den har 4g dual-sensor system och många små inställningar till den så du kan anpassa den för just dig Har just nu Battlefield 3 versionen som är himla snygg

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/140799-razer_imperato...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Köp inte trådlöst om du absolut inte behöver det. Razer Deathadder är en riktigt trevlig mus, sitter med en själv.

jag med, fick den idag riktigt skön

Permalänk
Medlem
Skrivet av beowulf494:

Kanske borde nämnt det i huvudinlägget, men designen spelar en stor roll enligt mig. Varken Abyssus eller cm storm spawn hade en speciellt snygg design, riktigt tråkiga om jag får säga det själv.

Razer Imperator tycker jag är riktigt skön i handen (och snygg). Orochi är för liten för att användas längre perioder, speciellt i spel. Funkar bättre kortare perioder med surf och liknande "on the go" med laptop.

Skrivet av WardonE:

Razer Imperator 2012 är något du kanske borde prova! Väldigt snygg och skön för handen samt att den har 4g dual-sensor system och många små inställningar till den så du kan anpassa den för just dig Har just nu Battlefield 3 versionen som är himla snygg

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/140799-razer_imperato...

Kör själv ME3-versionen, den är snyggare

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av beowulf494:

Kanske borde nämnt det i huvudinlägget, men designen spelar en stor roll enligt mig. Varken Abyssus eller cm storm spawn hade en speciellt snygg design, riktigt tråkiga om jag får säga det själv.

Om du väljer design före prestanda så kan jag inte hjälpa dig, jag har hängt alldeles för mycket på overclock.net/mice för att kunna prata om något annat än malfunction speed, acceleration och andra tekniska specifikationer hos sensorerna^^

Permalänk

Ah, borde nog uppsöka någon elkedja såsom netonet eller elgiganten så jag får känna på mössen. Eller kan man fynda på dreamack tror ni? Kan nog stå ut tills dess.

Permalänk
Skrivet av beowulf494:

Kanske borde nämnt det i huvudinlägget, men designen spelar en stor roll enligt mig. Varken Abyssus eller cm storm spawn hade en speciellt snygg design, riktigt tråkiga om jag får säga det själv.

Om du föredrar hur den ser ut behöver du väll inte skapa tråden då det är personligt vad man tycker och tänker.
Men skulle själv rekommendera Steelseries Sensei den är faktiskt skönare än vad man tror och du kan justera den hur du vill.

Permalänk

Om du ska köpa en razer så kan jag rekommendera razer deathadder eller razer mamba

Permalänk
Skrivet av beowulf494:

Ah, borde nog uppsöka någon elkedja såsom netonet eller elgiganten så jag får känna på mössen. Eller kan man fynda på dreamack tror ni? Kan nog stå ut tills dess.

Du kan verkligen fynda på DH! Dock är det kanske lite vågat att åka till DH utan mus?

Permalänk

Om du vill ha trådlöst med sladdalternativ så är microsoft sidewinder x8 perfekt. Den laddas genom sladden om man väljer att ha den i, ganska stor, väger mycket eller lite(lite om man plockar ur batterierna och kör med sladd) och den har även en macroknapp direkt på musen. Kanske kan va en användbar knapp men jag har inte riktigt fattat hur den funkar.

Permalänk
Skrivet av beowulf494:

Skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en steelseries mus, men tack ändå!

Varför inte?

Permalänk
Medlem

Vill mena att Razer Abyssus är överlägset bäst för FPS. Extremt låg vikt med bekvämt grepp. Det är faktiskt den mest populära musen bland världseliten i Quake Live.

Nackdel är däremot om du kör mycket macros i MMO-spel, då denna endast har vänster-/höger-/scroll-knappar.

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem

R.A.T 7

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production