Hur mycket pengar är du beredd att spendera på en dator?

Permalänk
Medlem

Hur mycket pengar är du beredd att spendera på en dator?

5, 10, 30 ,40 tusen? Ordet är fritt;)

Permalänk
Inaktiv

Eh, va? Vi som redan har en eller flera då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

EN dator.

Permalänk
Medlem

15k-20k, och då måste datorn vara sjukt snygg också

Permalänk
Medlem

Beror på vad den ska vara till fe och hur mycket pengar man har. Misstänker dock att du syftar på en speldator eller liknande. Skulle kunna tänka mig, om jag hade väldigt mycket pengar, så skulle jag nog inte lägga mer än 10 000 kr. För dom pengarna går man ett grafikkort som pallar alla nya spel för en bra tid fram över. Man får en flertrådad processor vilket är ganska framtidssäkert och man får övriga komponenter som täcker till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem

Jag köper hellre en dator för 30 tusen är en bil för samma belopp:)

Permalänk
Medlem

Diskussions tråd i fel forum del kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Diskussions tråd i fel forum del kanske

Kan va så! Nån mod kanske kan flytta den:)

Permalänk

Haha, väldigt spännande forumtrådar du håller

har väl redan lagt lite mer än jag är villig att erkänna, med tanke på att bara grafikkorten själva gick på 11k, men å andra sidan går jag inte ut och dricker mig full på klubbar där en öl kostar 55 spänn varje helg som vissa gör, så jämnar väl ut sig i längden xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Haha, väldigt spännande forumtrådar du håller

har väl redan lagt lite mer än jag är villig att erkänna, med tanke på att bara grafikkorten själva gick på 11k, men å andra sidan går jag inte ut och dricker mig full på klubbar där en öl kostar 55 spänn varje helg som vissa gör, så jämnar väl ut sig i längden xD

klubbar? Jag gör. Det är mitt andra hem:)

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Haha, väldigt spännande forumtrådar du håller

har väl redan lagt lite mer än jag är villig att erkänna, med tanke på att bara grafikkorten själva gick på 11k, men å andra sidan går jag inte ut och dricker mig full på klubbar där en öl kostar 55 spänn varje helg som vissa gör, så jämnar väl ut sig i längden xD

55 spänn för en öl tycker jag låter ganska överkomligt

Permalänk
Skrivet av Batwoman:

klubbar? Jag gör. Det är mitt andra hem:)

Ja, klubbar? Eller ska jag säga klubbor? Eller kanske kallas krogar, inte vet jag Jaså, ja då hoppas jag att du är förmögen! xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av infinity08:

55 spänn för en öl tycker jag låter ganska överkomligt

Tycker inte att det är ett okej pris bara för att det är standard

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Köper sällan en, uppgraderar med tiden istället.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Ja, klubbar? Eller ska jag säga klubbor? Jaså, ja då hoppas jag att du är förmögen! xD

Nej jag är fattig och sjukskriven:P Men jag tycker om att dansa! Jag är ute varje helg;o)

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Tycker inte att det är ett okej pris bara för att det är standard

Då är det ju betydligt värre med en drink eller shot för 200kr+ Det är riktigt svinigt tycker jag, ändå betalar man och är glad...

Permalänk
Skrivet av infinity08:

Då är det ju betydligt värre med en drink eller shot för 200kr+ Det är riktigt svinigt tycker jag, ändå betalar man och är glad...

ja, självklart är höga priser lägre än hutlösa priser tyvärr är det för sent när man redan är där, då betalar man va fan som helst och hoppas att man dagen efter inte kommer minnas hur mycket pengar man slängt bort xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Batwoman:

Nej jag är fattig och sjukskriven:P Men jag tycker om att dansa! Jag är ute varje helg;o)

Haha, jag skulle nog också tycka om att dansa om jag hade någon som helst koll på hur det går till

Känner nu att man låter som en inbiten tråkmåns om man inte gillar att gå ut, men föredrar att dra hem till en polare, mest för att man slipper höga musik som spelas, tycker det är roligare att prata och umgås när man är packad än att sitta och skrika ^^

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

ja, självklart är höga priser lägre än hutlösa priser tyvärr är det för sent när man redan är där, då betalar man va fan som helst och hoppas att man dagen efter inte kommer minnas hur mycket pengar man slängt bort xD

Enda fördelen är ju att när man jämför med antal drinkar på krogen så framstår allt annat som väldigt billigt. En dator för 10 lök motsvarar ju bara ett par utekvällar tex

Permalänk
Medlem

Man lever bara en gång, njut av livet!

Permalänk
Skrivet av infinity08:

Enda fördelen är ju att när man jämför med antal drinkar på krogen så framstår allt annat som väldigt billigt. En dator för 10 lök motsvarar ju bara ett par utekvällar tex

precis min ursprungliga poäng xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ni måste bo i Stockholm typ om ni lägger 5000kr på en utekväll. Galningar!

Permalänk

Nu har jag minsann glömt vad tråden handlade om...juste, pris på datorer var det ja :>

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Permalänk

Misstänker att tråden lär bli låst inom kort om den inte rör sig tillbaka mot det egentliga ämnet, SweC's moderatorer verkar inte allt för förtjusta i flumtrådar som flyter iväg från ämnet

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Misstänker att tråden lär bli låst inom kort om den inte rör sig tillbaka mot det egentliga ämnet, SweC's moderatorer verkar inte allt för förtjusta i flumtrådar som flyter iväg från ämnet

Nä det har jag märkt..

Permalänk
Medlem

Jag har inte sett den här tråden i "nytt i forumet" utan måste hela tiden klicka på "skapade trådar". Hur hittade ni hit?

Permalänk
Skrivet av Batwoman:

Jag har inte sett den här tråden i "nytt i forumet" utan måste hela tiden klicka på "skapade trådar". Hur hittade ni hit?

Har inte heller sett den på ett tag, såg den precis när du gjort den, och sen dess har den fått ligga på en egen flik, vet inte hur de andra kom hit.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Jag har inte sett den här tråden i "nytt i forumet" utan måste hela tiden klicka på "skapade trådar". Hur hittade ni hit?

Jag klickade på Aktiva trådar.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem