Arma II etta på Steam tack vare zombie-modden Dayz

Permalänk
Medlem
Skrivet av WCxFlusher:

Jag är lite småsugen på Day-z och samtidigt Iron front 1944 som bygger på arma II motor. om jag köper iron front funkar day-z på den, eller måste jag ha Arma II?

du behöver arma 2 samt den fristående expansionen "operation arrowhead" de finns som ett paket på steam

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Haha videon var helt galet rolig!!

Vilken inlevelse!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Skrivet av WCxFlusher:

Jag är lite småsugen på Day-z och samtidigt Iron front 1944 som bygger på arma II motor. om jag köper iron front funkar day-z på den, eller måste jag ha Arma II?

Nej som det sagts innan, Arma2 OCH operation arrowhead eftersom arrowhead har massa nya funktioner som används av modden, ficklampor t.ex.

Visa signatur

Battlestation:Core i7 2600k kyld av en Corsair A70 | MSI P67A-C45 (skitbräda) | 4x4GB Corsair Vengance @1600 | Gainward GTX 570 | 80GB Intel X25M för OS. 64GB Crucial M4 för spel | NZXT H2 | Sony 40" EX720 | Win7 Ultimate x64

Och en Ipad gen3 för slösurf.

Permalänk
Medlem

Zombie-spel har aldrig fallit mig i smaken tidigare men detta är en helt suverän mod. Det bästa i spelväg jag kört på evigheter. Och det är grymt kul att min absoluta favorit-utvecklare, BIS, drar in massa välförtjänta pengar tack vare den också

Zombierna i detta spel är bara en liten del av vad som gör det så intressant enligt mig. Rocket säger ju själv att han ser det lite som ett experiment, hur folk agerar i olika situationer.

Det gillar jag, finns inte mycket mer spännande än när man helt plötsligt springer på en annan spelare och de få sekunderna som följer där båda funderar på om den andre är en "vän" eller om han tänker skjuta dig och ta dina prylar.

Jag måste säga att jag personligen har haft enorm tur vad gäller andra spelare hittills (kommer jag nog få äta upp). Har bara blivit mördad av en annan spelare vid ett tillfälle. Men det beror nog också på att jag gillar att hålla mig undan från de större städerna.

Permalänk
Skrivet av saigon:

Är det ens nån ide att köpa spelet till en Amd 2x 6000+, 2gb ram samt 250gts?

Näe..

Visa signatur

Battlestation:Core i7 2600k kyld av en Corsair A70 | MSI P67A-C45 (skitbräda) | 4x4GB Corsair Vengance @1600 | Gainward GTX 570 | 80GB Intel X25M för OS. 64GB Crucial M4 för spel | NZXT H2 | Sony 40" EX720 | Win7 Ultimate x64

Och en Ipad gen3 för slösurf.

Permalänk
Medlem

Ett rent helvette att komma in på servrar men när det väl fungerar så är det sjuuukt roligt spel, speciellt med kompisar. Men räkna inte med någon snabb action. Tar också lite tid att lära sig alla kontroller mm.

Permalänk

Du milde... Blev helt såld direkt på detta! Servrar som lagrar progression (logga in där du va sist), tvånget att hitta proviant för att överleva etc., så sjukt episkt!

Hur kan jag ha missat detta? Letar ständigt efter moddar för att fylla ut tomhålet som existerar tack vare alla mainstream-spel...

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av phreec:

Och enligt Patrick Bach från DICE: "Modding is a declining trend". Stolpskott...

Så jäkla sant. Bf3 dör pga detta. Har väntat på nya maps i ett halvår i bf3 och därmed slutat spela vid det här laget, eller spelar mkt sällan. Enligt dice skulle bf3 få Rikligt med maps kontinuerligt.
Yeah Right..... Fail.

Permalänk
Avstängd

Häftigt spel, tyvärr haft lite dåligt med tid dom senaste 2 veckorna för spel. Men jag tror det här kan bli riktigt bra. det är trots allt fortfarande i alpha.

Skrivet av MrTin:

Ingen som kan tipsa var kan kan köpa det billigt? Steam exkluderat.

Amazon har iaf haft det billigt, tror det var 106kr för båda spelen. Vet inte om dom fortfarande har det men kolla.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Haha videon var helt galet rolig!!

Vilken inlevelse!

haha ja! det finns 7 delar och det är asmycket humor och man blir rädd ibland själv.. Är nästan som en Zombie film!

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phreec:

Och enligt Patrick Bach från DICE: "Modding is a declining trend". Stolpskott...

Dice har varit för upptagen med att räkna pengarna så dom har inte förstått varför Bf1942 och BF2 var så populära.
Själv tycker jag att moddar är den största anledningen till att köpa PC spel.

Skrivet av saigon:

Är det ens nån ide att köpa spelet till en Amd 2x 6000+, 2gb ram samt 250gts?

arma är krävande, men dra ner demon, det borde flyta ok för dig.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Nej nej nej nej nej nej nej.

Glöm L4D.
Detta är ingen Zombie shooter, detta är en extrem variant av RPG.
Du måste äta, du måste dricka, blir du skadad förlorar du blod, synen försämras och du måste använda bandage, risken för banditer är enorm (hihi =3 )

Alltså, glöm hur du spelade L4D, glöm allt du lärt dig innan om överlevnad Detta är riktigt bra gjort, och ännu bara i Alpha stadiet. ( Rädd att han kanske förstör upplevelsen senare, se bara på Minecraft som var guld i alpha/beta stadie, men nu är det bara..rörigt ).

Alltså, skaffa några polare att lira med och du kommer ha mycket lättare att kunna spela Ett tips till är att köra med maps online för att veta på ett ungefär var du är, och akta dig för flygplatserna

Jag spelar inte Left 4 dead, inte min grej. Jag menar att jag hoppades att Left 4 dead skulle vara en Role play sandbox när jag såg första trailern. Den här modden verkar lite lik S.T.A.L.K.E.R i så fall tycker jag.

Vad finns på flygplatserna föresten?

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

Det här nog så långt ifrån L4D man kan komma i Zombie genren.

Ja men nu vet ju inte du vad jag hoppades att Left 4 dead skulle vara

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det bevisar att PC spel kan sälja enorma mängder flera år efter release! Skillnad från att dyka i "Bargin bins" på Gamestop! ^^

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Den här modden verkar lite lik S.T.A.L.K.E.R i så fall tycker jag.

Ja, det är en mycket bra jämförelse tycker jag. Day Z har enligt mig definitivt atmosfär i klass med(om inte t o m bättre) Stalker...och det är ett jävligt bra betyg

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Jag spelar inte Left 4 dead, inte min grej. Jag menar att jag hoppades att Left 4 dead skulle vara en Role play sandbox när jag såg första trailern. Den här modden verkar lite lik S.T.A.L.K.E.R i så fall tycker jag.

Vad finns på flygplatserna föresten?

Ja, det är ganska likt STALKER faktiskt

Gott om riktigt bra loot...

Och rätt gott om Zombies...och banditer...och lite mer zombies

Ska du tänkt loota flygplatser så var minst 2, eller på en server med 3rd person spec, då det är lättare att smyga förbi zombies på det sättet.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Med detta har Dice, men framförallt EA nåt att lära av vad gäller BF3 tex.

Skulle dom bara tillåtit mods etc skulle dom kunnat sälja ÄNNU mer.

Permalänk
Medlem

Ush så stelt de sprang, inga stora waves och en sjukligt stel grafik motor.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Zombie spel är roligt att lira, men spelet såg väldigt tråkigt ut när man kollade på filmen.
För stora kartor
Han scoppade bara zombies och sköt nästan aldrig
När han väl sköt så såg det rätt lamt ut
Zombisarna sprang försnabbt och ibland laggade

Börjar man alltid med en revolver och sen kan man hitta bättre vapen eller ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Tackar redaktionen för tipset, underbar mod!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ni som har provat - Finns det en "singleplayer" del också eller är det ett renodlat MP spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Zombie spel är roligt att lira, men spelet såg väldigt tråkigt ut när man kollade på filmen.
För stora kartor
Han scoppade bara zombies och sköt nästan aldrig
När han väl sköt så såg det rätt lamt ut
Zombisarna sprang försnabbt och ibland laggade

Börjar man alltid med en revolver och sen kan man hitta bättre vapen eller ?

Man skjuter inte zombies i onödan.. Allt du gör är att dra till dig ytterligare zombies och slösar ammunition. Det är inget CoD eller L4D där du skjuter ner zombies i mängder.

Permalänk
Medlem

En server för oss swec medlemmar skulle ju va nice

Visa signatur

Current: AMD Phenum 4 965 BE @ 4.2GHz
Old: Intel 2600k @ 4.8GHz

Permalänk
Medlem

Absolut en av de bättre spelen (det är en mod men jag ser inga problem med att jämföra det med ett helt spel heller) jag spelat på senare tid om man vill ha något med lite djup. Kan starkt rekommendera det!

Skrivet av Bjebbosten:

Zombie spel är roligt att lira, men spelet såg väldigt tråkigt ut när man kollade på filmen.
För stora kartor
Han scoppade bara zombies och sköt nästan aldrig
När han väl sköt så såg det rätt lamt ut
Zombisarna sprang försnabbt och ibland laggade

Börjar man alltid med en revolver och sen kan man hitta bättre vapen eller ?

Skjuta allt som rör sig är oftast inte till ens fördel, snarare så är det bättre att smyga förbi zombies om man kan. Främst så handlar det om att överleva. Det är helt enkelt inte ett spel där man bara springer och skjuter, om det är vad du vill ha så ska du nog leta någon annanstans.

Kartan är enorm, 225 kvadratkilometer och det är inte lätt att hitta ett fordon och få det att fungera heller. Som tur är så har karaktären man spelar som väldigt bra kondition! Kartan skulle inte vara mindre, det hade bara gjort modden sämre.

Man börjar alltid med en Makarov nu för tiden, de där video-klippen är rätt så gamla vid det här laget och modden är något annorlunda idag från hur det såg ut då.

Permalänk
Medlem

ARMA 2 hör definitivt till mina all time favorites. Operation Arrowhead förstördes dock av en förjävla korkad AI, hoppas det inte är ett problem i zombiemodden.

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Och enligt Patrick Bach från DICE: "Modding is a declining trend". Stolpskott...

Exakt rövhåls nissar... Äntligen får vi ett svar på att spel kan sälja bättre OM de skickar med moddstöd.... Jag lirar fortf. Project Reality dagligen och det är från BF2. Har inte rört BF3 på 6 månader. Undra varför?!!!! Jo för vi spelare vill pyssla med spelen och uppfinna saker som utvecklarna inte gjorde. Tänk om BF2 inte haft moddverktyg el kunna få åtkomst till filer som behövs för att modda.. Då hade inget spelat BF2 längre och främst dess moddar.

Än en gång, mkt härligt att se!!! Mer sånt här i nyheter så spelföretag som EA och UBI kanske borde överväga vad som är bäst i långa loppet.

Permalänk
Skrivet av guran33:

Skjuta allt som rör sig är oftast inte till ens fördel, snarare så är det bättre att smyga förbi zombies om man kan. Främst så handlar det om att överleva. Det är helt enkelt inte ett spel där man bara springer och skjuter, om det är vad du vill ha så ska du nog leta någon annanstans.

Kartan är enorm, 225 kvadratkilometer och det är inte lätt att hitta ett fordon och få det att fungera heller. Som tur är så har karaktären man spelar som väldigt bra kondition! Kartan skulle inte vara mindre, det hade bara gjort modden sämre.

Man börjar alltid med en Makarov nu för tiden, de där video-klippen är rätt så gamla vid det här laget och modden är något annorlunda idag från hur det såg ut då.

Nej kanske inte, speciellt om alla zombisar kommer om man skjuter en. Men jag tycker att zombie spel är ganska mycket spring spraya(L4D). Detta verkar dock inte likt alls som L4D.

Beror väl helt på, jag tycker att småa kartor är bättre, BF3 exempelvis så tyckte jag typ bara att metro banan var bra i storlek och resten var för mycket springande.

Vad för vapen kan man hitta/få ?

Kanske inte något för mig men det ser rätt intressant ut.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Ush så stelt de sprang, inga stora waves och en sjukligt stel grafik motor.

Skrivet av Bjebbosten:

Nej kanske inte, speciellt om alla zombisar kommer om man skjuter en. Men jag tycker att zombie spel är ganska mycket spring spraya(L4D). Detta verkar dock inte likt alls som L4D.

Beror väl helt på, jag tycker att småa kartor är bättre, BF3 exempelvis så tyckte jag typ bara att metro banan var bra i storlek och resten var för mycket springande.

Vad för vapen kan man hitta/få ?

Kanske inte något för mig men det ser rätt intressant ut.

Låter som om du ska köpa cod istället. Perfekta som banor där alla spawnar inom 1m ifrån dig så du slipper ha en sekund utan att du skjuter med ditt vapen.

Detta spel är mer hur du överlever. jag har överlevt 2-3 dar nu. har 100 zombies kills 10 civilians och 2 murders kills. Menar spelet är inte bara springa runt och skjuta allt du ser och dom spawnar inte på alla. Om du älskar l4d letar efter ett sånt spel. Kolla inte på dayz

Permalänk
Medlem

Roliga bieffekter utav DayZ är att man håller ögonen öppna efter loot och zombiesar när man är utomhus, kommit på mig själv att göra detta ett par gånger

Permalänk
Skrivet av Sockervadd:

Låter som om du ska köpa cod istället. Perfekta som banor där alla spawnar inom 1m ifrån dig så du slipper ha en sekund utan att du skjuter med ditt vapen.

Detta spel är mer hur du överlever. jag har överlevt 2-3 dar nu. har 100 zombies kills 10 civilians och 2 murders kills. Menar spelet är inte bara springa runt och skjuta allt du ser och dom spawnar inte på alla. Om du älskar l4d letar efter ett sånt spel. Kolla inte på dayz

Har faktiskt cod, glömde nämna det. Kan väll inte säga att jag älskar de spelen men kul är dom absolut, har tyvärr kört alla kartor osv så har tröttnat.

Vad händer när man dör? börja om från noll ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607