Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Är det bara jag som ser upphängningspotential i handtagen? Vore ju fantastiskt att kunna hänga upp datorn i dem under skrivbordet! Det blir då lätt att gömma undan datorn och framförallt lätt att hålla rent...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Snyggt, tack för bekräftan av misstankar .. Tom ska få en känga

Han sa förvisso att du inte får plats med två 240 med push-pull. Utan en 240 med push-pull och en 200mm med pull eller push skulle få plats. Eftersom två st 240 skulle slå i varandra i hörnet.
(Ett halv försvar av TTL där.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för en bra recension.

Helt klart en intressant låda.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Tyvärr måste jag säga att Silverstone TJ08B-E känns mer lockande med mATX-kort. Lite mindre utvändigt utan avkall på något egentligen, dessutom större invändigt. Även om Bitfenixen tar igen utvändigt när man tar av handtagen så förlorar den fortfarande invändigt. Om datorn fortfarande är lika stor eller större med mITX än med mATX så är det inte så mycket mening som jag ser det. :/

Grymt kul iaf att det händer lite på den annars lite stagnerade chassimarknaden. Och Bitfenix är helt klart en favorittillverkare, grymt prisvärda är de.

Skrivet av JonasT:

315 millimeter högt utan fötter och handtag.

Sån här service som gör sweclockers så bra.

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt sexigt och genomtänkt. Kommer absolut fundera på denna lådan när det är dax att "skrota" mitt nuvarande system (läs när jag har råd att köpa nytt hehe).

Permalänk
Medlem

Jag blir lite avskräkt med tanken på att en Torn-kylare kanske kommer att slå i grafikkortet. Höjden är nog inga problem men vissa är ju relativt breda, något som man måste ha i bak tanke om man ska ha en av de större modellerna cpu-kylare. Bra att Jonas tog upp det, lätt att man inte skulle tänka på det annars, man tänker ju mest på höjden och inte på bredden.

Bra Recension och det verkar vara ett underbart chassi, specielt om man är på mycket LAN.
Det är soft att vara ungdom idag om man gillar att gå på LAN, på min tid då var det midtower-chassi som minst och crt-skärm som gällde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YeZirko:

Jag blir lite avskräkt med tanken på att en Torn-kylare kanske kommer att slå i grafikkortet. Höjden är nog inga problem men vissa är ju relativt breda, något som man måste ha i bak tanke om man ska ha en av de större modellerna cpu-kylare. Bra att Jonas tog upp det, lätt att man inte skulle tänka på det annars, man tänker ju mest på höjden och inte på bredden.

Bra Recension och det verkar vara ett underbart chassi, specielt om man är på mycket LAN.
Det är soft att vara ungdom idag om man gillar att gå på LAN, på min tid då var det midtower-chassi som minst och crt-skärm som gällde.

Det var inte chassits fel att torn-kylare kunde slå i grafikkortet utan moderkortets, de han sa var att det moderkort som de använde så hade tillverkarna satt cpu-sockeln väldigt tätt intill pci-express porten detta är inte fallet med alla mATX-moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ca.agrell:

Är det bara jag som ser upphängningspotential i handtagen? Vore ju fantastiskt att kunna hänga upp datorn i dem under skrivbordet! Det blir då lätt att gömma undan datorn och framförallt lätt att hålla rent...

Skickades från m.sweclockers.com

Finns remmar för sånt, så man kan göra det med vilket chassi som helst, ska göra det med mitt kommande bygge så man blir av med kabelhärvan på golvet.

Permalänk
Avstängd

Lätt att detta blir köp till nya datorn, vitt eller svart får tiden utvisa.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Skulle vara otroligt snyggt om det var slot in dvd hål eller vad det nu heter på chassit

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

Ni glömde ju att nämna att man kan montera antingen en 200mm fläkt, eller 230mm fläkt i fronten. Eller var det jag som missade det?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Sugen jag blev på att bygga om min dator sugen på att bygga en mindre låda än min gamla antec låda.
Sedan hantagen är ju perfekt om man ska på lanparty eller släppa med datorn till någon kompis.
tåls att fundera på.
Känns som dom flesta bygger mindre och mindre datorer då man oftast bara använder grafikkort och resten internt på moderkortet.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Som jag väntat på denna recension! Kommer garanterat bli ett kraftpaketsbygge någon gång i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Det var inte chassits fel att torn-kylare kunde slå i grafikkortet utan moderkortets, de han sa var att det moderkort som de använde så hade tillverkarna satt cpu-sockeln väldigt tätt intill pci-express porten detta är inte fallet med alla mATX-moderkort.

Jag sa inte att det var Chassits fel bara att det var avskräckande att en torn-kylare kan slå i Grafikkortet med tanke på att moderkortet är litet och att man mest tänker på höjden och inte på bredden när man köper luftkylare.
Det är väll mITX och inte mATX.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Finns remmar för sånt, så man kan göra det med vilket chassi som helst, ska göra det med mitt kommande bygge så man blir av med kabelhärvan på golvet.

Jo, det vet jag, men det är ju najsare att bara kunna häkta upp datorn i handtagen direkt i några "krokar" så att man slipper fiffla med remmar. Men ja., vore sjukt najs att bli av med den där jäkla kabelhärvan. Det blir mitt nästa nyårslöfte!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Säkert hur bra som helst, men om jag ska bygga ett mini-ITX system så ska det inte vara halvmini, utan mini. Ingen idé att ha ett litet mobo i ett stort chassi tycker jag :P. Sugo SG05 är det bra storlek på!

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

Ser inte riktigt vad som gör denna låda mer attraktiv än t.ex. Silverstone PS07W som är större invändigt och mindre utvändigt. Skiljer ca 200:- men mATX har oftast billigare och bättre utrustade moderkort. Kan nån vänlig själ redogöra för varför man väljer Prodigy, annat än för utseendet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av YeZirko:

Jag sa inte att det var Chassits fel bara att det var avskräckande att en torn-kylare kan slå i Grafikkortet med tanke på att moderkortet är litet och att man mest tänker på höjden och inte på bredden när man köper luftkylare.
Det är väll mITX och inte mATX.

Oj jo felstavning av mig förlåt. Och du har ju en poäng med att mindre chassin påtvingar mindre moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Så sant, tittade bara snabbt på ej zoomad bild och såg bara massa blått. Tycker dock att ASRocks färgkombination med nästan helt svart gör att det kortet, för mig, känns mycket snyggare och mer passande i en helsvart låda.

Sitter och kliar i köpfingret på ett paket med 3570k, ASRock kortet, H100 samt BitFenix Prodigy. Nätagget tvekar jag lite på dock. Lutar åt att det kan bli att slänga iväg några kronor extra på ett Silverstone Strider som är helmodulärt samt deras utbytes kablar PP05 som är mycket kortare så man inte behöver så speciellt långa sladdar i ett så litet chassi.

Låter intressant, lägg gärna upp ett galleri på bygget sen Kör på valfritt nätagg annars och korta ner sladdarna och sleeva med MDPC-X, du kommer inte att bli besviken.

Visa signatur

JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA & JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ

Permalänk
Medlem
Skrivet av YeZirko:

Jag sa inte att det var Chassits fel bara att det var avskräckande att en torn-kylare kan slå i Grafikkortet med tanke på att moderkortet är litet och att man mest tänker på höjden och inte på bredden när man köper luftkylare.
Det är väll mITX och inte mATX.

Just att det kan ta i grafikkortet är ju mer eller mindre mest problem på llano moderkort samt asrocks modeller i mItx.
Som i t.ex följande fall..
ASRock Z77E-ITX <--- Närmre PCIE platsen!

VS.

Asus P8Z77-I Deluxe <--- Mer centrerad cpu sockel

Permalänk
Medlem

Vet nån om det går att ha på den övre fläktfiltret om man sätter en H100 i taket?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Vet nån om det går att ha på den övre fläktfiltret om man sätter en H100 i taket?

Jepp det går! Du monterar både fläktar och raden inuti. Vid Push/Pull kan du behöva ta bort 120'n i baken beroende på tjocklek på dina fläktar.

Skrivet av devhdc:

240+240 Går inte, 200+240 i toppen går nog däremot.

240 + 240 går visst.

Det enda du behöver göra är att använda en tunnare 240 rad i toppen t.ex XSPC's RS (har för mig den heter RS) modell.

Rikgtigt trevligt chassi i god tid till efter lön.
Hoppas bara det kommer in i lager nån J***a gång!

Permalänk
Medlem

herregud dem har verkligen tänkt till med detta! Nu blev jag sugen på att ditcha hela inköpslistan och göra en ny med detta chassi!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Kan inte se 3,5" buren kvar :/ Så man kan inte ha en mekanisk HDD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Kan inte se 3,5" buren kvar :/ Så man kan inte ha en mekanisk HDD?

Du kan alltid ta en mekanisk 2.5"

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

Jag är såld, vill ha faktorn är sjukt hög.

Det var ett tag sen man såg Jonas så exalterad över en burk i denna prisklassen och jag sögs med.

Har fortfarande en 6år gammal burk som i mina ögon ser förjäklig ut, det var en tid när jag gilla att datorn lös upp och blinkade som en extrem julgran, ser även extremt plastig ut och hade gärna satt en wellpapp låda över för att gömma den (synd att burken behöver luft) haha

Börja kanske bli dags att öppna plånboken och inhandla ny hårdvara till den stationära istället för att byta Laptop

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Något som inte har med saken direkt att göra men tänkte fråga ändå.
Kan man med mITX kort använda "Dual-GPU kort" som 590, 6990 eller 690?
SLI / CFX tekniken finns ju inte på mITX vad jag vet då det bara finns en PCI-express, så en bra gissning är att det inte skulla funka, men är inte helt säker med tanken på att det är på samma kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slagt:

Jag är såld, vill ha faktorn är sjukt hög.

Det var ett tag sen man såg Jonas så exalterad över en burk i denna prisklassen och jag sögs med.

Har fortfarande en 6år gammal burk som i mina ögon ser förjäklig ut, det var en tid när jag gilla att datorn lös upp och blinkade som en extrem julgran, ser även extremt plastig ut och hade gärna satt en wellpapp låda över för att gömma den (synd att burken behöver luft) haha

Börja kanske bli dags att öppna plånboken och inhandla ny hårdvara till den stationära istället för att byta Laptop

Haha, det är rätt .. Laptops är fruktansvärt onödiga (G) .. Mer stationärt!, och en ultrabook när X11 kommer ut istället kanske? Nu vet jag ju inte hur du använder din laptop... Men annars är det ju så att bitfenix prodigy är släpbart

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det går att pilla bort loggan i fronten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av YeZirko:

Något som inte har med saken direkt att göra men tänkte fråga ändå.
Kan man med mITX kort använda "Dual-GPU kort" som 590, 6990 eller 690?
SLI / CFX tekniken finns ju inte på mITX vad jag vet då det bara finns en PCI-express, så en bra gissning är att det inte skulla funka, men är inte helt säker med tanken på att det är på samma kort.

Som jag har förstått tekniken med dual-gpu kort, så har dessa kort SLI/Crossfire-bryggan inbyggt. Detta gör att kortet sänder och tar emot data via PCI-E som ett (1) kort och fördelar sedan arbetet, vilket gör att kortet uppfattas som ett enkelkort.

För att svara på frågan om ett dual-gpu skulle fungera på mITX, så är svaret ja. Kika på Swecs recension av Silverstone Sugo SG07 så använder de ett 6990, som exempel.

En fråga till Jonas är då; när du recenserade Sugo så konstaterade du att det var problematiskt med grafikkort som skickade luft in i chassit. Finns det något liknande problem med Prodigy, eller är chassit tillräckligt luftigt för att varmlufts-problemet inte ska ställa till med bekymmer?

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)