Ersättningsprodukt från USA?

Permalänk
Medlem

Ersättningsprodukt från USA?

Tjena!

Jag beställde för ett tag sen en longboard från USA, som det var produktionsfel på, och jag ska nu få en ny på garantin. Eftersom jag redan har betalat tull en gång, måste jag inte betala tull en gång till, right? Eller vad är det som gäller? Vad ska företaget skriva på paketet?

Försökt leta lite på tullverket men hittar inget

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tackar! Det var ju lite tråkigt tycker jag... Få betala dubbelt för en vara som var defekt...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Tackar! Det var ju lite tråkigt tycker jag... Få betala dubbelt för en vara som var defekt...

Kan du inte ansöka om återbetalning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Kan du inte ansöka om återbetalning?

Kanske... Är ändå ganska skönt att betala typ 400kr till för en extra bräda, menar dom slits ganska friskt. Går kanske att göra den klassiska under 50$ och gift.

Får fundera på saken

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Det bör inte vara några problem att få pengarna återbetalade i efterhand. Du måste dock ha alla dokument tillgängliga. Kvittens på köpet och ditt återskickande av den defekta brädan, kommunikation med företaget etc.
Eventuellt kan företaget bifoga detta med det andra paketet, du har ett telefonnummer till Posten på den första avin du fick (med tullavgiften) som du kan ringa för att få exakta instruktioner.
Har ansökt om återbetalning en gång och det tog ett tag men var inte särskilt komplicerat.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720