Permalänk
Medlem

Ny PC Ratt/Wheel

Hej!

Har precis börjat lira Live For Speed och alla polarna säger att det är extremt mycket roligare med ratt, eller som dom säger "wheel".
Enda problemet är väl väl pengarna... Så nu undrar jag om ni vet någon hyfsad ratt för ca 500 ? Får vara begagnad om den är i bra skick, tack!

Tacksam för snabba svar!

Permalänk
Medlem

Ingen som vet en helt OK?

Permalänk
Medlem

inte buffa din egen tråd det e förbjudet...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator specs: Amd FX:8320 @stock 4now, MSI Geforce 770, Bequiet KRAFT 700w, Gigabite 990 FX, Kingston SSDnow 120 GB, WD Green 1 TB, 8Gb 1600mhz Ram och ett no name chassi. Övrigt, 23 tums skärm, 21,5 tums benq, Q-pad mk50, razer naga, Turtlebeach z6a, siberia v2, ATH-M50, Zoom h1

Permalänk

Logitech Driving Force GT

350kr över din budget men helt klart värt det. 900 graders rattutslag(2,5 varv)
Forcefeedback och en riktigt skön ratt.

Det är värt 350kr extra

Edit: Länk till ratten: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=293146

Permalänk
Medlem

@vickelito vad är "Forcefeedback" ?

Permalänk
Medlem

@vickeltio Såg även nu att det står att den är för PS2/3? :S

Permalänk
Skrivet av Cazioz:

@vickeltio Såg även nu att det står att den är för PS2/3? :S

PC, PS2, PS3 Fungerar till PC efter nedladdning av program från Logitechs hemsida.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk

Force feedback är att ratten kan skaka och vibrera. Det ger mycket bättre känsla när man kör och det är något som jag rekommenderar starkt. Framför allt till ett spel som Live for speed.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5600X, GTX 1070, 32GB RAM

Permalänk
Medlem

@Rostbiff2 Okej, funderar på att köpa DFGT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rostbiff2:

Force feedback är att ratten kan skaka och vibrera.

Bara för att förtydliga så kan Force feedbacken mer än bara vibrationer: den kan även lägga krafter på ratten som hjälper en att känna gränsen för greppet, samt hjälper en parera när man gått över gränsen.

Håller helt med Vickelito om rattförslaget! Bra ratt för vettiga pengar... Om du trådskapare känner sig hyfsat säker på att ratten kommer till användning?
Finns ju även andra spel att leka med sen
Se till att få ordning på styrningen vettigt nu i spelet bara! Jag skrev lite om Live for speed här:
#8419412
Tror det gäller fortfarande!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W Nu har jag bestämt mig för en Logitech G25 då jag hittade en för 1300 Denna tråd kan nu låsas

Permalänk
Medlem

Schysst, det är en fin ratt (bättre FF, bättre paddlar, skönare ratt, mycket bättre pedaler, H-låda osv... Men å andra sidan lite färre knappar på ratten)
Passa på att lek med manuell H-låda i LFS nu - kan vara riktigt kul! (om inte helt enkelt)

Om du har möjlighet, kolla ratten att backväxeln funkar som den ska. (när man trycker ner spaken och lägger i sexan så ska det aktivera backen)
Konstruktionen är lite sårbar, så backen pajar rätt ofta. (min gjorde det, men jag klarade mig utan)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tycker LOGITECH MOMO är väldigt bra å billig peng beggad! Jävligt skön känsla å feedback på ratten!