Använd proxy för att köpa premium! [Battlefield 3][guide]

Permalänk
Medlem

En polare tog detta från facepunch, där en som snackat med EA supporten dem sa:

Skrivet av :

you: can there be consequences to a person using a VPN to get a game cheaper?

Kamal: As origin is region specific and if you get the game cheaper then our team will also make your purchase invalid.

Kamal: Thank you for contacting EA. Is there anything else I can help you with today?

you: will the money be refunded then

Kamal: Yes.

Vet inte hur det kommer bli, om dem gör något.
Orkade inte skumma igenom trådarna för detta. Men men.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

En polare tog detta från facepunch, där en som snackat med EA supporten dem sa:

Vet inte hur det kommer bli, om dem gör något.
Orkade inte skumma igenom trådarna för detta. Men men.

Vet inte häller. Men svårt att bevisa i efterhand att man just använde proxy (om dom inte sparar ip med köpet). Man kan ju lika gärna ha varit på resa och spelat bf 3 och sett det där med prem:)

Tror dom bara kommer åtgärda så man inte kan i framtiden göra på detta sätt. Dom får ett jäkla jobb att gå igenom alla spelare som fulat sig (men är dom så motiverade att göra detta trots dom förlorar ännu mer pengar), Så blir det inte så kul, ännu tråkigare om man inte får pengarna tillbaks.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Går det att köpa via indisk proxy fortfarande?
Får bara detta alternativ att betala:

Och jag kan bara välja mellan några asiatiska länder, och det stämmer ju inte med mitt kort..

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

Går det att köpa via indisk proxy fortfarande?
Får bara detta alternativ att betala:
http://img35.imageshack.us/img35/8763/skrmklippss.png

Och jag kan bara välja mellan några asiatiska länder, och det stämmer ju inte med mitt kort..

Det såg ut precis så när jag köpte, och jag valde indien trots att mitt Visa kort är svenskt, men det fungerade bra ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

Går det att köpa via indisk proxy fortfarande?
Får bara detta alternativ att betala:
http://img35.imageshack.us/img35/8763/skrmklippss.png

Och jag kan bara välja mellan några asiatiska länder, och det stämmer ju inte med mitt kort..

Skriv in ditt namn, efternamn, adress, stad i den första sektionen. Längre ner i samma sektion väljer du Indien som land, ange eventuellt ditt mobil nummer om du känner för det. Välj Indien under "country".

I andra sektionen anger du kortnummer, detta kan vara e-kort eller annat funktionell kortbearbetnings metod. Dvs, direkt kortnummer eller liknande tjänst som motsvarar e-kort.

Under "payment nickname" anger du ditt namn och efternamn, dessa måste vara korrekt eller så går inte köpet igenom(skulle det gå igenom trots felaktig information så får du pengarna tillbaka och tjänsten du köpte, i detta fall premium, dras från ditt konto). Ange resterade uppgifter korrekt utan mellanslag.

Rekommenderar er att läsa guiden noggrant innan ni ställer frågor tack.

Permalänk
Medlem

köpte med indisk proxy och fick den 1 min efter 200 kr gick åt där (kostade 192, min polare köpte åt mig så ger han jämt för besväret)

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Skriv in ditt namn, efternamn, adress, stad i den första sektionen. Längre ner i samma sektion väljer du Indien som land, ange eventuellt ditt mobil nummer om du känner för det. Välj Indien under "country".

Rekommenderar er att läsa guiden noggrant innan ni ställer frågor tack.

Det med att välja land framgår ju inte i din guid.

Inte heller framgår det något med det andra heller.

Kanske dags för en edit på post #1?

Permalänk
Medlem

Kan även tillägga att detta med proxys kan ge er billigare Steamspel och så också.
I November var jag i Ukraina med några kompisar för att besöka Tjernobyl, och en dag på
vandrarhemmet i Kiev startade vi Steam och upptäckte att saker mycket billigare än hemma,
så de andra bokade en massa spel såsom MW3, AC: Revelations etc. Gick inte på många kronor
och fungerade hur bra som helst även när vi kom tillbaka till Sverige.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Kan även tillägga att detta med proxys kan ge er billigare Steamspel och så också.
I November var jag i Ukraina med några kompisar för att besöka Tjernobyl, och en dag på
vandrarhemmet i Kiev startade vi Steam och upptäckte att saker mycket billigare än hemma,
så de andra bokade en massa spel såsom MW3, AC: Revelations etc. Gick inte på många kronor
och fungerade hur bra som helst även när vi kom tillbaka till Sverige.

Däremot finns det många rapporter om folk som bannats från steam pågrund av detta.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Jag kommer till förstasidan när jag trycker på checkout :/ Har de fixat det nu?
edit: bytte till en annan proxy och då funkade det!

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Skrivet av Burks:

Det med att välja land framgår ju inte i din guid.

Inte heller framgår det något med det andra heller.

Kanske dags för en edit på post #1?

Håller fan med !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Det med att välja land framgår ju inte i din guid.

Inte heller framgår det något med det andra heller.

Kanske dags för en edit på post #1?

"Se till att eran adress i beställningen är där ni är folkbokförda(där ni bor). Detta inkluderar riktig adress och stad, ändra landet till där ni har proxyn ifrån."
Det står klart och tydligt på framsidan, i den understrukna texten

Permalänk
Medlem

Då va de köpt! 193kr

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Skrivet av swecop:

Då va de köpt! 193kr

indisk proxy ? e-kort ?

Permalänk
Medlem

hur köper ni ? kan någon fixa en guide ? denna verkar ju fattas 75% av stegen hur man gör, jag har gjort som det står men kan ej logga in på origin sidan, ... men det står indisk valuta så proxyn funkar...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlarss:

"Se till att eran adress i beställningen är där ni är folkbokförda(där ni bor). Detta inkluderar riktig adress och stad, ändra landet till där ni har proxyn ifrån."
Det står klart och tydligt på framsidan, i den understrukna texten

ok. Det såg jag inte. Men samtidigt är det nog bättre att ha det skrivet i guiden istället för i en sidotext.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollywoog:

Vet inte om det nämnts redan, men det går att stänga av proxyn innan man ens loggar in på origin, du får fortfarande det indiska priset. Gå in på sidan via indisk proxy, lägg premium i korgen, gå till checkout. Där stänger du av proxyn, loggar sedan in och betalar. Funkade felfritt för mig, 196kr och premium på battlelog direkt, inga risker tagna gällande kortinfo eller lösenord

Funkade galant. Tackar!
Så här gjorde jag iaf, i Chrome;
Välj proxy enligt första sidan, förslagsvis en indisk då det är billigast där.
Gå till inställningar > avancerade inställningar > nätverk > ändra proxy inställningar. Nu kommer du till Internet options och där väljer du LAN-settings, klistra in IP och port#.
Öppna upp en ny flik och gå till Origin store, förhoppningsvis är du nu inne på EA Origin India
Välj BF3 premium, lägg i kundvagn, gå vidare till checkout. Ta bort proxy inställningarna. Logga in med ditt Origin-konto.
Mata in namn, adress etc och in med dina kortuppgifter.(Jag använde VISA)
Betala och se glad ut, för du har just "snuvat" EA på över 300:-

Så här ser mitt utdrag ut hos min bank, som är Nordea.
Reservation Köp Sverige -192,76

Inte ens 193:- alltså! Helt fantastiskt, hoppas bara vi får behålla detta nu eller om EA kommer på ett sätt för att återbetala oss "fuskare"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Det med att välja land framgår ju inte i din guid.

Inte heller framgår det något med det andra heller.

Kanske dags för en edit på post #1?

Skrivet av dennizaybek:

Håller fan med !!!

Kolla även spoilern längst ner i guiden, där har du prislista. Väljer du Indien så väljer du även Indien vid beställningen.

Skrivet av zin_90:

För er som är oroliga över era kort/bankkonton så använd er av e-kort. Öppna e-kort i en annan webläsare än den ni kör proxy i. Jag kör chrome så jag öppnar mitt e-kort där, ha beställningen redo i firefox. Tänk på att Firefox och IE använder sig av samma proxy settings, så använd inte dessa webläsare samtidigt i detta fall. Sätt gränsen där ni känner den bekväm. Min beställning gick på ca 194 kronor, min köpgräns var på 200kr. Se till att eran adress i beställningen är där ni är folkbokförda(där ni bor). Detta inkluderar riktig adress och stad, ändra landet till där ni har proxyn ifrån. Fungerar helt felfritt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Kolla även spoilern längst ner i guiden, där har du prislista. Väljer du Indien så väljer du även Indien vid beställningen.

Kolla 2 inlägg upp.

Permalänk
Skrivet av Asynjur:

Kan tillägga att min betalning nu gick igenom, handlade med Indisk proxy. No worries so far.

HUr lång tid tog det? har fortafarnde reserverade belopp, köpte i tisdags eller onsdags.

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk

Vad händer utifall man redan har Back To Karkand?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

HUr lång tid tog det? har fortafarnde reserverade belopp, köpte i tisdags eller onsdags.

Du måste ha spelet uppdaterat för att premium ska aktiveras.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tachiibou:

Vad händer utifall man redan har Back To Karkand?

Då har du betalat för det två gånger, oavsett får du premium billigare så spelar ingen roll i detta fall. Det påverkar inte ditt konto något, för de som har B2K händer inget, för de som inte har expansionen kommer få den aktiverad.

Permalänk

Går det att betala via PayPal?

Permalänk

Nu har betalningen gått igenom helt, och syns på mitt kontoutdrag som EA*ORIGIN.COM. Som jag nämnde tidigare hittade jag på en fejkad adress, Gatan 7 i min gamla hemstad Sunne, Indien Så det kan med andra ord gå igenom ändå, så länge rutan med kortuppgifter är korrekt.

Permalänk
Medlem

Payment Authorisation Failed

EDIT: Kollade fel månad på kortet, betalning genomförd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Funkade galant. Tackar!
Så här gjorde jag iaf, i Chrome;
Välj proxy enligt första sidan, förslagsvis en indisk då det är billigast där.
Gå till inställningar > avancerade inställningar > nätverk > ändra proxy inställningar. Nu kommer du till Internet options och där väljer du LAN-settings, klistra in IP och port#.
Öppna upp en ny flik och gå till Origin store, förhoppningsvis är du nu inne på EA Origin India
Välj BF3 premium, lägg i kundvagn, gå vidare till checkout. Ta bort proxy inställningarna. Logga in med ditt Origin-konto.
Mata in namn, adress etc och in med dina kortuppgifter.(Jag använde VISA)
Betala och se glad ut, för du har just "snuvat" EA på över 300:-

Så här ser mitt utdrag ut hos min bank, som är Nordea.
Reservation Köp Sverige -192,76

Inte ens 193:- alltså! Helt fantastiskt, hoppas bara vi får behålla detta nu eller om EA kommer på ett sätt för att återbetala oss "fuskare"?

Jag har följt dina steg ända fram till checkout. När jag tar bort proxyn och loggar in så kommer jag till svenska origin och har inget i min kundvagn.

Permalänk
Medlem

192,76kr draget från mitt konto:) Använde e-kort väldigt bra tjänst som jag inte hade en aning om innan! Tack för tråden!

Permalänk

Så, BF3 Premium för 193kr... Fick det nästan samma stund som jag accepterade köpet

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Du måste ha spelet uppdaterat för att premium ska aktiveras.

Du missförstod mig. Jag har haft premium sen tisdags förra veckan men pengarna på kontot har inte dragits utan står bara som reserverade. Min fråga var hur lång tid det tog för betalningen att gå igenom. inte hur man aktiverar premium, fattar inte hur du kunde få det till det?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64