Använd proxy för att köpa premium! [Battlefield 3][guide]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

har det hänt nåt? funkar premium när ni köpte premium i annan proxy?

Japp

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av helmius:

Det verkar tyvärr som att EA inte gillade detta. Jag fick precis detta mail:

Ser dock inga pengar på kontot än men det tar kanske ett tag.

Fan vad du skrämde mig.

Inget mail här ialafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Fan vad du skrämde mig.

Inget mail här ialafall

Nej och ingen på hela internet, reddit eller battlelog-forum har fått nått refund-mail heller.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av helmius:

Det verkar tyvärr som att EA inte gillade detta. Jag fick precis detta mail:

Ser dock inga pengar på kontot än men det tar kanske ett tag.

Kan ju vara så att det är din bank som har spärrat transaktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delbo:

Kan ju vara så att det är din bank som har spärrat transaktionen.

Möjligtvis, det är dock underligt eftersom jag även betalade till min kompis och han har sitt kvar.
Man kanske skulle skriva till support och fråga.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Alternativt!:

Fick payment authorization failed hela tiden och ville helst betala med paypal så gjorde på följande vis:

1. gick in på ea.com och loggade in, bytte sedan till USA som land
2. gick in i battlelog och tryckte på premium och sedan på buy now.
3. Där inne klickar man sig vidare och klickar på paypal. priset där inne visas nu i dollar.
4. hitta på en adress i usa och köp 405 kr utan proxies och med paypal, still cheaper than sweden!

Permalänk
Medlem

Det kan ha varit falskt alarm, jag pratade precis med support via chatt och personen jag skrev med skulle skicka vidare mitt ärende till någon högre instans så det var inget definitivt svar på proxyn. Får se hur det går...

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Läste på ett annat forum att det skulle vara ännu billigare i Mongoliet (12USD), men att få tag på en Mongolsk proxy är ju omöjligt, så jag har inte kunnat kontrollera. Tvivlar starkt på det, men vad gör man inte för att spara några kronor, för klart som fan man inte ska betala mer än vad man behöver.

Ger upp Mongolisk proxy nu och får väl köpa från Indien, fortfarande mycket billigare än Sverige, och 300:- mindre till EA.
Har försökt hitta rabattkoder också, men det verkar inte finnas några som fungerar.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Fick en liten tanke om att ni som köper via proxy är snåla: Skulle så många som köpt premium nu, egentligen köpt? Nu köper ni för 200:- och det kostar 500:- om man köper utan proxy. Min matte är inte direkt jättebra men köper 2½ som inte skulle köpt tidigare, så går dom med vinst. Folk som ändå hade tänkt köpa det, gjorde det väl när premium släpptes. Kanske smått offtopic.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta har skrivit eller postats innan, men hittade detta på reddit.

http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/uq1q6/if_you_bo...

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Hade jag inte fått det för 200:- nu så hade jag då suttit och suktat i någon månad och sedan förmodligen betalat överpriset på 500:- ändå bara för att.

Jag gillar inte idén, mitt Battlefieldspelande går i perioder (just nu spelar jag oerhört lite), och nästa gång jag är på en up-period så kommer jag vara oerhört glad att jag har Premium.

Så ja, jag hade förmodligen köpt det, men inte än på ett bra tag.

Visa signatur

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

kan man köpa med paypal från indien ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Vet inte om detta har skrivit eller postats innan, men hittade detta på reddit.

http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/uq1q6/if_you_bo...

Det är faktiskt jag som skapade den men som jag skrev innan kan det vara en bugg hos EA, supporten verkade inte anmärka något om proxyn när jag kontaktade den. De skulle återkomma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan de göra en refund till någon som har använt ekort?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Hade jag inte fått det för 200:- nu så hade jag då suttit och suktat i någon månad och sedan förmodligen betalat överpriset på 500:- ändå bara för att.

Jag gillar inte idén, mitt Battlefieldspelande går i perioder (just nu spelar jag oerhört lite), och nästa gång jag är på en up-period så kommer jag vara oerhört glad att jag har Premium.

Så ja, jag hade förmodligen köpt det, men inte än på ett bra tag.

Ungefär precis exakt så jag resonerar och förmodligen agerar.

Permalänk

vet inte om min betalning går igenom, står bara att beloppet är reserverat. köpte det för 2 dagar sedan

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

vet inte om min betalning går igenom, står bara att beloppet är reserverat. köpte det för 2 dagar sedan

Samma här
Betalade den 6:e som var en röd dag...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Samma här
Betalade den 6:e som var en röd dag...

betalade även igår för en kompis och även den summan är reserverad.

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem

Polaren köpte för fullpris i Origin, vad jag precis reagerade på är att hn fick någonting där att ladda ner också. Nog för att han hade laddat ner 4gb av 2g möjligt nr han statusuppdaterade. Men är det någn av er som proxyköpt om har fått nånting att ladad ner i Origin, jag har det då inte ännu...

Battlelogen statuerar dock glatt att jag har Premium.

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Medlem

Någon som betalt med handelsbanken här ? undar fick ni använda er dosa för betalning ? och hande någon paypal option uppe för betaling.

Permalänk
Medlem

Köpte precis genom indisk proxy, 193,43:- blev det. Funkade felfritt, köpet gjordes genom ea.com

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk

Vet inte om det nämnts redan, men det går att stänga av proxyn innan man ens loggar in på origin, du får fortfarande det indiska priset. Gå in på sidan via indisk proxy, lägg premium i korgen, gå till checkout. Där stänger du av proxyn, loggar sedan in och betalar. Funkade felfritt för mig, 196kr och premium på battlelog direkt, inga risker tagna gällande kortinfo eller lösenord

Visa signatur

7800X3D | Asrock B650m pg riptide | Kingston 32GB Fury Beast 6000MHz | Asus RTX 4070 Dual | Corsair RM750x 750W | Fractal Design Meshify 2 Mini

Permalänk

Har köpt det och det står att jag har Premium på Battlelogen men kan inte ladda ner någon content? Kan man göra det manuellt på nåt vis?

Permalänk
Skrivet av pollywoog:

Vet inte om det nämnts redan, men det går att stänga av proxyn innan man ens loggar in på origin, du får fortfarande det indiska priset. Gå in på sidan via indisk proxy, lägg premium i korgen, gå till checkout. Där stänger du av proxyn, loggar sedan in och betalar. Funkade felfritt för mig, 196kr och premium på battlelog direkt, inga risker tagna gällande kortinfo eller lösenord

Intressant att det fungerade, själv blev jag omdirigerad till startsidan när jag använde en dålig proxy. Till slut fann jag en bra och gjorde som många andra och använde ekort, så inga säkerhetsrisker tagna där heller. Vad gälller adress verkar vad som helst fungera, jag bor på Gatan 7 i Indien ^^

Permalänk

Är lite osäker just nu om man ska köpa genom indisk proxy . Hur är det för er som ska köpa eller har köpt idag ??

Permalänk
Skrivet av dennizaybek:

Är lite osäker just nu om man ska köpa genom indisk proxy . Hur är det för er som ska köpa eller har köpt idag ??

Köpte så det gick fint. Har dock inte fått någon ny content att ladda ner. Men det står att jag har premium osv. 193 kr kostade det. Använde e-kort

Permalänk
Medlem

Lite värt är ju premium ändå. I alla fall tycker jag Assignments är en anledning att spela spelet nästan. Jaga dem är ju faktiskt lite roligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Betalade med Indiska proxyn och kommer troligtvis få en refund jag med. Två dagar sedan och pengarna ligger fortfarande som reserverade. Premium fungerar fortfarande dock. Kan även tillägga att EA säger att beställningen är slutförd.

Permalänk
Skrivet av dennizaybek:

Jag köpte mitt klockan 01:40 i natt, än finns det kvar

Skrivet av GeT_a_BiKe:

Köpte så det gick fint. Har dock inte fått någon ny content att ladda ner. Men det står att jag har premium osv. 193 kr kostade det. Använde e-kort

Ska man verkligen få något att ladda ner? Ligger inte CQ (om det är det du tänker på) med i senaste patchen, och väntar på att bli upplåst?

Permalänk
Skrivet av BrainOfSweden:

Ska man verkligen få något att ladda ner? Ligger inte CQ (om det är det du tänker på) med i senaste patchen, och väntar på att bli upplåst?

Så kan det nog vara. Hoppas det