Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpråd: 2.1 system upp till 500kr

Permalänk
Medlem

Köpråd: 2.1 system upp till 500kr

Tjena!

Ska köpa nya högtalare till datorn och behöver lite hjälp kring vilka jag ska köpa. Priset som jag kan tänka mig betala ligger upp till 500kr och jag är intresserad av ett 2.1 system. Priset får gärna vara under 500 om det är bra ljud för pengarna. Är lite osäker på om jag har plats för en woofer men jag antar att jag inte har mycket till val då jag vill ha en tung bas, lyssnar mycket på hardstyle, DnB och dubstep.

Tack på förhand!

Permalänk
Permalänk

Logitech Z523 låter verkligen illa. Det borde finnas nåt bättre för 500:-.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbertuna:

Priset såg ju riktigt lovande ut, detsamma gäller recensionerna.

Skrivet av Arne Anka:

Logitech Z523 låter verkligen illa. Det borde finnas nåt bättre för 500:-.

Motiver gärna, det är lite svårt att tro på vad du skriver när många recensioner säger det motsatta :P.

Värt att nämna är att jag bor i lägenhet och behöver därför inte ett ljudpaket som blåser skallen av en.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trolljägaren:

Priset såg ju riktigt lovande ut, detsamma gäller recensionerna.

Motiver gärna, det är lite svårt att tro på vad du skriver när många recensioner säger det motsatta :P.

Värt att nämna är att jag bor i lägenhet och behöver därför inte ett ljudpaket som blåser skallen av en.

Det är inga recensioner, det är omdömen på komplett och prisjakt. Sådana säger ingenting, utom att systemet fungerade när det kopplades in och lät bättre än Deltaco-högtalare för 39:90 från Ullared.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/112038-ace_ix500

Dessa köpte jag och är GRYYYMT nöjd. Basen är bättre än förväntat. MEN, tycker basen tar över ljudet när du har max bas (VIA realteks Equalizer)

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Skrivet av trolljägaren:

Motiver gärna, det är lite svårt att tro på vad du skriver när många recensioner säger det motsatta :P.

Värt att nämna är att jag bor i lägenhet och behöver därför inte ett ljudpaket som blåser skallen av en.

Har dessa burkar i sovrummet. Logitech är ju ganska kända för att ha en oren - överdriven - bummlig bas. I alla fall på z523 är det just basen som låter bäst. Mellanregistret och diskantljudet är en stor katastrof. Jag har förbättrat mina lite genom att plocka isär högtalarna och lött dit en piezodiskant. I vardagsrummet har jag Corsair SP2500, dom låter ungefär 1000ggr bättre än mina Logitech.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=289925
Bra diskant, mellanrigister. Basen behöver stöd av en eq för att göra sitt bästa men överlägsen låter det klart och bra.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Det är inga recensioner, det är omdömen på komplett och prisjakt. Sådana säger ingenting, utom att systemet fungerade när det kopplades in och lät bättre än Deltaco-högtalare för 39:90 från Ullared.

Skickades från m.sweclockers.com

Snackar inte endast om dem på komplett utan har kollat runt på andra ställen.

Skrivet av Arne Anka:

Har dessa burkar i sovrummet. Logitech är ju ganska kända för att ha en oren - överdriven - bummlig bas. I alla fall på z523 är det just basen som låter bäst. Mellanregistret och diskantljudet är en stor katastrof. Jag har förbättrat mina lite genom att plocka isär högtalarna och lött dit en piezodiskant. I vardagsrummet har jag Corsair SP2500, dom låter ungefär 1000ggr bättre än mina Logitech.

Sen kostar de ju 5 gånger mer också än dem på komplett ^^

Edit: Såg nu att priset gått upp igen, stryker då z523 från listan. Vad tror ni om dessa?:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/145483-philips_hogtal...

Någon mer som kan intyga att dessa är bra?: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/112038-ace_ix500

Permalänk

Jag kan hålla med om att Logitech z523 låter illa.
Skulle inte förvåna mig om Ace-högtalarna lät dubbelt så bra.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Jag kan hålla med om att Logitech z523 låter illa.
Skulle inte förvåna mig om Ace-högtalarna lät dubbelt så bra.

Z523 är helt hopplösa, sån jäkla obalans mellan bas, mellan och diskant. Det spelar ingen roll hur man än försöker ställa in ljudet. Det går inte ens att få det halvhyfsat. Allt låter bara instängt.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolljägaren:

Tjena!

Ska köpa nya högtalare till datorn och behöver lite hjälp kring vilka jag ska köpa. Priset som jag kan tänka mig betala ligger upp till 500kr och jag är intresserad av ett 2.1 system. Priset får gärna vara under 500 om det är bra ljud för pengarna. Är lite osäker på om jag har plats för en woofer men jag antar att jag inte har mycket till val då jag vill ha en tung bas, lyssnar mycket på hardstyle, DnB och dubstep.

Tack på förhand!

För en femhundring kanske man inte får så mycket ljud så ett tips är väl att kolla på Blocket för ibland så kan man göra riktiga kap där...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av simonwellander:

Jag kan hålla med om att Logitech z523 låter illa.
Skulle inte förvåna mig om Ace-högtalarna lät dubbelt så bra.

om du menar de jag länka så kan jag garantera att de låter grymt bra för den prisklassen

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Skrivet av xZistence:

om du menar de jag länka så kan jag garantera att de låter grymt bra för den prisklassen

Ja, det var de jag menade.

Måste du ha ett 2.1 system? Om du skippar subben får du nog ett trevligare system för pengarna, t.ex. Creative T20 series II som är lättlyssnade och rätt trevliga.

Ett annat tips är:
Åk till något loppis i närheten och inhandla ett par högtalare och en förstärkare av känt märke billligt. Nej, detta är inget skämt Kom ihåg för ett par år sedan, så köpte jag ett par högtalare för 50 / paret och en Toshiba stereo reciver för typ 150kr. För 200kr fick jag ett system som spelade bättre än mina kompisars datorhögtalare. Kommer nog fungera helt okej, om du inte hittar något på loppis så finns ju alltid blocket.

Lycka till!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolljägaren:

Snackar inte endast om dem på komplett utan har kollat runt på andra ställen.

Sen kostar de ju 5 gånger mer också än dem på komplett ^^

Edit: Såg nu att priset gått upp igen, stryker då z523 från listan. Vad tror ni om dessa?:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/145483-philips_hogtal...

Någon mer som kan intyga att dessa är bra?: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/112038-ace_ix500

rekommenderar dessa! mycket bra ljud för pengarna, snygga och finns volymkontroll för baslådan http://www.dustinhome.se/product/5010365014/dell-ay410-vit-ho...

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Ja, det var de jag menade.

Måste du ha ett 2.1 system? Om du skippar subben får du nog ett trevligare system för pengarna, t.ex. Creative T20 series II som är lättlyssnade och rätt trevliga.

Ett annat tips är:
Åk till något loppis i närheten och inhandla ett par högtalare och en förstärkare av känt märke billligt. Nej, detta är inget skämt Kom ihåg för ett par år sedan, så köpte jag ett par högtalare för 50 / paret och en Toshiba stereo reciver för typ 150kr. För 200kr fick jag ett system som spelade bättre än mina kompisars datorhögtalare. Kommer nog fungera helt okej, om du inte hittar något på loppis så finns ju alltid blocket.

Lycka till!

Jag vill ha en tung bas iom min musiksmak och för det är en subwoofer väldigt effektiv enligt vad jag förstått iaf, kan dock inte säga att jag är jätteinsatt när det kommer till högtalare.

Permalänk
Skrivet av trolljägaren:

Jag vill ha en tung bas iom min musiksmak och för det är en subwoofer väldigt effektiv enligt vad jag förstått iaf, kan dock inte säga att jag är jätteinsatt när det kommer till högtalare.

Jo absolut, men då tycker jag inte du ska köpa några datorhögtalare, inte för 500kr, de brukar låta riktigt illa och du kommer tröttna fort på ljudet. Leta begagnat / loppis som jag skrev. Lycka till!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Permalänk

Du har inget loppis i närheten av där du bor? Åk isånafall dit och leta efter någon billig förstärkare och högtalare. Kommer säkert spela bättre än det där.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Nja inte direkt, är dessutom lite för bekväm av mig för att "krångla till det hela" är ute efter ett par datorhögtalare som spelar bäst ljud för pengarna. Förstår att ditt sätt säkert är det bästa men har som sagt inte orken för det eller platsen för den delen.

Tack för rådet iaf, kan mycket väl hända att jag gör på ditt sätt om jag ska köpa en stereo eller liknande.

Permalänk
Skrivet av trolljägaren:

Nja inte direkt, är dessutom lite för bekväm av mig för att "krångla till det hela" är ute efter ett par datorhögtalare som spelar bäst ljud för pengarna. Förstår att ditt sätt säkert är det bästa men har som sagt inte orken för det eller platsen för den delen.

Tack för rådet iaf, kan mycket väl hända att jag gör på ditt sätt om jag ska köpa en stereo eller liknande.

Förstår!
De som någon länkade innan ser ju hyfast snygga ut: http://www.dustinhome.se/product/5010365014/dell-ay410-vit-ho... Hur ljudet är, det är en annan femma. Men om du inte alls har höga krav kommer du kanske bli nöjd, ett litet tag iallafall.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Har inget vidare koll på olika högtalare, så därför tog jag mig en titt i detta forum, och då kommer frågan, vad anser ni lita mer insatta i detta ämne om dessa högtalare? http://www.inet.se/produkt/6303397/edifier-m3200-red-band-2-1