Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Låter mycket intressant, ska följas!

Det kan dock dröja ett tag, då mitt nätaggregat är för stort för Prodigy och känner att jag vill inte ha något Bronze agg utan det ska vara Silver iallafall. Kanske får fundera lite på att sommarjobba 4 veckor istället för 3. Men rent teoretiskt så bör det fungera, ellerhur?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PsyCor:

De menar längden på själva nätagget. 160 mm fungerar om det inte är ett modulärt nätagg, men det är tight då. Men som sagt, det lär säkert gå att modda för att få plats med större om man känner att man vågar sig på det.

Va fan, jag hade tänkt trycka in ett Seasonic X-560 560W. Kan bli svårt att få plats med andra ord.

Någon som har ett förslag till nätagg som är tyst och ligger på runt 500w som skulle passa detta chassi?

Edit: Anandtech säger 140mm or 160mm non-modular och tittar man på Sweclockers bygge så har de ett Cooler Master Silent 700W som är 150 mm djupt. Blir att tänka till lite här.

Permalänk

Jag tror du glömde påpeka att det var ett litet chassi.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Vet nån när dom kommer till butikerna?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Galarix:

Vet nån när dom kommer till butikerna?

Inet.se har Prodigy i sitt sortiment. http://www.inet.se/kategori/417/mini-itx/473/bitfenix

Permalänk
Skrivet av NilssonFFD:

Leveransdatum 8/7/12

Permalänk
Medlem

Kan ett Asus Gtx 680 DC Top få plats? Alltså ett tripple slot grafik kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magenus:

Kan ett Asus Gtx 680 DC Top få plats? Alltså ett tripple slot grafik kort

Om du får kortet lika brett som två plats. Första problemet är ju PCI-plåten vid kontakterna, förslag är att kapa den plåten om det inte sitter kontakter ända upp dit (vilket jag inte tror). Sen får du komma måttet från väggen till PCIex16 bussen. Inet har chassit hemma, de kan ju mäta åt dig kanske om inte de på Swec kan trots att de är på mässa nu?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Ryms det grafikkort som har en större kylningslösning, typ ASUS DCUII? Det såg lite trångt ut där vid grafikkortet.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag är lite dum/korkad.. men skjutar dom sig inte lite själva i foten när det gäller dammfilter.
Det var dammfilter i fronten, under PSU samt i toppen. MEN där grafikkortet kommer vara och dra in luft, där var det bara perforerat galler... kommer det då inte in massa damm där?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Nu kanske jag är lite dum/korkad.. men skjutar dom sig inte lite själva i foten när det gäller dammfilter.
Det var dammfilter i fronten, under PSU samt i toppen. MEN där grafikkortet kommer vara och dra in luft, där var det bara perforerat galler... kommer det då inte in massa damm där?

Jo det kommer det förvisso att göra, men, "det är ju bara grafikkortet", men ja, fortf en miss. Men är man lite händig själv kan man lätt lösa de med eget nät och typ smältlim

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

En avgörande fråga i mitt fall och en fråga som jag gärna vill ha svar på är om det går att få plats med en 180mm radiator i taket om man tar bort den bakre fläkten men har kvar 5,25facket?
Radiatorn jag har i åtanke har måtten: 220 x 180 x 35mm (http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p12893_Magicoo...)

Infästning i taket får bli en specialare och ett senare bekymmer. Är det någon som skulle kunna mäta om 22 eller 18cm finns i taket bakom dvdplatsen? En lösning kan även vara att sätta dit en slim-dvd istället om dessa är kortare än en vanligt 5,25" dvdenhet.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av euf0ria:

En avgörande fråga i mitt fall och en fråga som jag gärna vill ha svar på är om det går att få plats med en 180mm radiator i taket om man tar bort den bakre fläkten men har kvar 5,25facket?
Radiatorn jag har i åtanke har måtten: 220 x 180 x 35mm (http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p12893_Magicoo...)

Infästning i taket får bli en specialare och ett senare bekymmer. Är det någon som skulle kunna mäta om 22 eller 18cm finns i taket bakom dvdplatsen? En lösning kan även vara att sätta dit en slim-dvd istället om dessa är kortare än en vanligt 5,25" dvdenhet.

Om du vill stoppa in en 180mm radiator i taket så lär det bli att ta fram Dremeln och börja såga. Det är nämligen bara "öppet på bredden" precis så mycket som en 120/240 behöver (hoppas du förstår vad jag menar). 180mm passar finfint i fronten dock, men du lär behöva ta bort HDD-burarna totalt. Du kan behålla 5.25"-platsen dock. Så, mitt förslag skulle nästan vara 180mm i fronten, 240mm i taket och sedan 4-5 st. 2.5" SSD/HDD för OS och filer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av david_j:

Om du vill stoppa in en 180mm radiator i taket så lär det bli att ta fram Dremeln och börja såga. Det är nämligen bara "öppet på bredden" precis så mycket som en 120/240 behöver (hoppas du förstår vad jag menar). 180mm passar finfint i fronten dock, men du lär behöva ta bort HDD-burarna totalt. Du kan behålla 5.25"-platsen dock. Så, mitt förslag skulle nästan vara 180mm i fronten, 240mm i taket, 5.25" optisk enhet och sedan 4-5 st. 2.5" SSD/HDD för OS och filer.

Jag förstår vad du menar med att öppningen är gjord för 120mmfläktar. Dock vill jag ha in en 180mm radiator med 180mm fläkt internt även om lufthålet blir smalt, som sagt "fäste för det löser jag sen". Det enda som spelar roll är om den får plats tillsammans med 5,25platsen. Hdd burarna i botten måste jag ha kvar för att få plats med mina diskar så idén att ha radiatorn i fronten går bort.
Att sätta en 240mm radiator i taket går också bort för då måste 5,25platsen tas bort och en DVDspelare vill jag ha internt.
Att köra med en mindre radiator känns bara dumt då jag ska kyla både CPU och GPU.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Har beställt det här chassit på Inet nu... Verkar lovande! En hel del intressanta lösningar - som moderkortet vågrätt och gott om fläktar Har tidigare testat Lian Li PCQ-08 men tyckt att det har varit för varmt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

Ber om ursäkt om svaret redan givits eller ges i videon, men kan inte kolla youtube på jobbet. hur många centimeter fanns det till grafikkortet med HDD-buren på plats? Tänker framförallt på den nyligen annonserade Zotac 670 på 17,8cm.

Visa signatur

______________________________
| Define R2 | Intel Core I7 920 Noctua NH-U12P| Corsair Dominator DDR3 6Gb | FD Newton 800W | Gigabyte 470 OC - Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus | Intel X-25M G2 160Gb + 2st 2Tb + 2st 500Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldinus:

Ber om ursäkt om svaret redan givits eller ges i videon, men kan inte kolla youtube på jobbet. hur många centimeter fanns det till grafikkortet med HDD-buren på plats? Tänker framförallt på den nyligen annonserade Zotac 670 på 17,8cm.

Jag vill också gärna veta detta. Jag tror det är alldeles på gränsen.
Det finns hursom plats för fler diskar än man tror, även utan mellanburen. Du kan sätta en nedanför den andra buren och 2 i chassiplåten. (2.5" endast, tror jag).

Permalänk
Medlem

Phobya xtreme 200mm radiator i fronten
Swiftech Apogee drive 2 - Cpublock + pump
5.25" reservoar

Asus Z77-I Deluxe
i7 3770k
2x 8GB DDR3 1600Mhz

Sen får man fundera om man kan klämma in ett 7970 / GTX 680 + fullcover block och eventuellt någon till radiator i taket eller på 140mm platsen.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

På tal om Phobya Extreme 200 radiator. Skulle en sådan få plats i fronten med 5,25"-platsen i taket intakt? Radiatorns höjd är 245mm. Om någon vänlig själ kan mäta avståndet mellan golvet och 5,25"-buren och posta det här skulle jag bli glad.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Fractal Design

Jag ber om ursäkt för sent svar. Kom precis tillbaka efter en sväng till fabrikerna i Kina.

Skrivet av Halldinus:

Ber om ursäkt om svaret redan givits eller ges i videon, men kan inte kolla youtube på jobbet. hur många centimeter fanns det till grafikkortet med HDD-buren på plats? Tänker framförallt på den nyligen annonserade Zotac 670 på 17,8cm.

Med "mellanburen" på plats (alltså, alla fem fullfjädrade 3.5"-platser) så har du 181.5mm till godo för grafikkortet. Så, Zotac 670 (om det verkligen är 17.8cm, som du angav) borde få plats finfint.

Skrivet av Gagoff:

Jag vill också gärna veta detta. Jag tror det är alldeles på gränsen.
Det finns hursom plats för fler diskar än man tror, även utan mellanburen. Du kan sätta en nedanför den andra buren och 2 i chassiplåten. (2.5" endast, tror jag).

Jo, dom där extraplatserna, utanför den reguljära buren, är alla på 2.5", så det blir att slakta alla gamla laptops ni har liggandes.
Det går förövrigt att skruva fast ytterligare 2 st 2.5" på framsidan av nätaggregatsburen, så totalt kan man stoppa in 5 st 2.5"-enheter efter att dom vanliga HDD-burarna har tagits bort.

Skrivet av euf0ria:

På tal om Phobya Extreme 200 radiator. Skulle en sådan få plats i fronten med 5,25"-platsen i taket intakt? Radiatorns höjd är 245mm. Om någon vänlig själ kan mäta avståndet mellan golvet och 5,25"-buren och posta det här skulle jag bli glad.

Det beror lite på tjockleken av radiatorn + fläkt. Fästena för hårddiskburarna är något upphöjda, så om det är för tjockt så kommer du att slå in i dessa upphöjningar också, vilket tar bort några millimeter i höjd.

Hursomhelst så är måtten följande:

Botten till 5.25"-buren = 245.5mm
Upphöjningarna (och jag tror du måste räkna med dom, då radiator och fläkt garanterat blir ett par centimeter tjockt) = 3.5mm vardera

Slutsats: Du kommer att ha max 244.8mm till godo, om du inte börjar banka plåt förstås. ;-P

Jag önskar att jag hade haft just den radiatorn du nämner, så jag kunde testa "hands on", men marknaden för vattenkylning i Taiwan suger, och det är nästintills omöjligt att hitta komponenter här (bizarrt, jag vet). De radiatorer jag har lyckats lägga labbarna på har jag fått hitburna av kompisar på väg över från Europa och USA.

Vore jäkligt kul att se vad folk kan åstadkomma med olika uppsättningar i Prodigy. Posta gärna bilder, om ni får till något extremt!

Permalänk
Medlem

Är lite fundersam över fläktplatsen i fronten då det står att det får plats 120 mm - 230 mm fläktar men det står ingenting om man måste ta bort 5.25 tums vaggan för att få plats med dem större fläktarna eller får 230 mm fläkten plats med 5.25 på plats?

Visa signatur

Chassi: Jonsbo umx4 CPU: Amd Rysen 5 2600 GPU: Asus ROG Strix 1070 Mobo: asus rog strix b350-f PSU: Be quiet pure power L8 530w 80+ RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB Ljud Asus Xonar xense

Permalänk
Medlem
Skrivet av david_j:

Jag ber om ursäkt för sent svar. Kom precis tillbaka efter en sväng till fabrikerna i Kina.

Med "mellanburen" på plats (alltså, alla fem fullfjädrade 3.5"-platser) så har du 181.5mm till godo för grafikkortet. Så, Zotac 670 (om det verkligen är 17.8cm, som du angav) borde få plats finfint.

Jo, dom där extraplatserna, utanför den reguljära buren, är alla på 2.5", så det blir att slakta alla gamla laptops ni har liggandes.
Det går förövrigt att skruva fast ytterligare 2 st 2.5" på framsidan av nätaggregatsburen, så totalt kan man stoppa in 5 st 2.5"-enheter efter att dom vanliga HDD-burarna har tagits bort.

Det beror lite på tjockleken av radiatorn + fläkt. Fästena för hårddiskburarna är något upphöjda, så om det är för tjockt så kommer du att slå in i dessa upphöjningar också, vilket tar bort några millimeter i höjd.

Hursomhelst så är måtten följande:

Botten till 5.25"-buren = 245.5mm
Upphöjningarna (och jag tror du måste räkna med dom, då radiator och fläkt garanterat blir ett par centimeter tjockt) = 3.5mm vardera

Slutsats: Du kommer att ha max 244.8mm till godo, om du inte börjar banka plåt förstås. ;-P

Jag önskar att jag hade haft just den radiatorn du nämner, så jag kunde testa "hands on", men marknaden för vattenkylning i Taiwan suger, och det är nästintills omöjligt att hitta komponenter här (bizarrt, jag vet). De radiatorer jag har lyckats lägga labbarna på har jag fått hitburna av kompisar på väg över från Europa och USA.

Vore jäkligt kul att se vad folk kan åstadkomma med olika uppsättningar i Prodigy. Posta gärna bilder, om ni får till något extremt!

Vet inte om det kommit svar innan men jag och tydligen flera andra är nyfikna på om det kommer att komma lister man kan sätta på istället för handtagen? (givetvis vill man isf ha någon form av gummi fötter på de nedre listerna )

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Skrivet av david_j:

Jag ber om ursäkt för sent svar. Kom precis tillbaka efter en sväng till fabrikerna i Kina.

Med "mellanburen" på plats (alltså, alla fem fullfjädrade 3.5"-platser) så har du 181.5mm till godo för grafikkortet. Så, Zotac 670 (om det verkligen är 17.8cm, som du angav) borde få plats finfint.

Jo, dom där extraplatserna, utanför den reguljära buren, är alla på 2.5", så det blir att slakta alla gamla laptops ni har liggandes.
Det går förövrigt att skruva fast ytterligare 2 st 2.5" på framsidan av nätaggregatsburen, så totalt kan man stoppa in 5 st 2.5"-enheter efter att dom vanliga HDD-burarna har tagits bort.

Det beror lite på tjockleken av radiatorn + fläkt. Fästena för hårddiskburarna är något upphöjda, så om det är för tjockt så kommer du att slå in i dessa upphöjningar också, vilket tar bort några millimeter i höjd.

Hursomhelst så är måtten följande:

Botten till 5.25"-buren = 245.5mm
Upphöjningarna (och jag tror du måste räkna med dom, då radiator och fläkt garanterat blir ett par centimeter tjockt) = 3.5mm vardera

Slutsats: Du kommer att ha max 244.8mm till godo, om du inte börjar banka plåt förstås. ;-P

Jag önskar att jag hade haft just den radiatorn du nämner, så jag kunde testa "hands on", men marknaden för vattenkylning i Taiwan suger, och det är nästintills omöjligt att hitta komponenter här (bizarrt, jag vet). De radiatorer jag har lyckats lägga labbarna på har jag fått hitburna av kompisar på väg över från Europa och USA.

Vore jäkligt kul att se vad folk kan åstadkomma med olika uppsättningar i Prodigy. Posta gärna bilder, om ni får till något extremt!

Så det gick att montera en 230mm fläkt fram med 5,25 platsen kvar?

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASRrock X570M Pro4 | HyperX Fury 3200 2x8GB | ASUS RTX 3070 | Samsung 970 PRO EVO 500GB | WD Caviar Green | Seasonic GX 650 | Fractal Design Define Mini C | Huawei Matebook D 14 | OP7T | AudioPro T14

Permalänk
Medlem

mmmm
Passa in ett ASUS P8P67-M PRO i detta??

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

mmmm
Passa in ett ASUS P8P67-M PRO i detta??

Självklart inte, det är ju micro-ATX.

Edit: Undrar om en phobya 200 i fronten samt en 240 i taket skulle få plats... Hmm

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Självklart inte, det är ju micro-ATX.

Edit: Undrar om en phobya 200 i fronten samt en 240 i taket skulle få plats... Hmm

Det går, men 240:n måste vara tunn. Ca 30 mm tror jag skulle krävas. Jag har planer på denna kombination

Permalänk
Medlem
Skrivet av wihlke:

Det går, men 240:n måste vara tunn. Ca 30 mm tror jag skulle krävas. Jag har planer på denna kombination

Trevligt.
Får rätt bra med radiatoryta då trots ett relativt litet chassi.
Räcker nog gott och väl för en 3770k och 7970GE.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Har kollat en hel del på flera recensioner nu, jag har upptäckt ett litet problem som skulle drabba mig. Det ser ut som att det skulle vara alldeles för tight för att få plats med en H100 med PNP när man har en fläkt där bak med, vad tror ni?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Jonas, du har säkert hört detta förut, men iaf, du har en tendens att göra ett smack ljud ibland, vilket kan kännas lite irriterande även om du är topnotch på resterande punkter måste ja tyvär sätta en "Bra recension" stämpel på detta klipp.
Du har förmågan att göra smack ljudet typ varannan recension, kanske det är powerking dagarna som gör dig torr i munnen?

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk

Går det att klämma in en corsair gs600 i chassiet? Den är ju 160mm lång, så jag är lite nojjig.. Finns det jämnlika nätagg som är kortare?