Permalänk

Bra LAN spel?

Jag och ett par kompisar ska lana snart vi behöver tips på spel vi kan lira. Vi har bestämt oss för CS men behöver ca 4 spel till, tack på förhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag skulle rekommendera LoL. Annars kan ni köra D3, om det intresserar er. Magicka är en all-timme favorit bland mig och mina kompisar, och vi tänkte köpa Dungeon Defenders till nästa LAN

Permalänk
Inaktiv

SWAT 4 är fantastiskt roligt tycker jag

World in Conflict kan ni ge ett försök.

Dawn of War 1 eller 2 brukar också kunna resultera i awesome.

Warcraft III har många custom banor som är riktigt roliga (Enfo, Warlocks etc..)

Permalänk
Medlem

nu är jag oldtimer, och mina lanpolare är från gymnasie tiden, och de gubbarna har inte så vassa maskiner så vi kör lite äldre spel

Rise Of Nations
CoD2
Wolfenstein Enemy Territory
BF 1942 med diverse olika mods
WC3 Tower Defence
Revolt (uppdaterad för bättre grafik och multiplayer LAN)
Carmageddon, inte så ofta men händer

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Jag skulle säga Warcraft 3 som 2 andra redan nämnt.
Det finns många bra custom maps till det (Banor som andra personer skapat) och rekomenderar Werewolf Transylvania.

Alla spelare börjar i en stor skog där de ska bygga upp en egen liten bas, sätta ut plantor och sedan sälja för att få pengar med mera för att bygga vidare. Men på natten blir en spelare slumpvis ''Werewolf'' och ska föröka döda de andra och sedan låtsas vara vanlig person på dagen medans de andra försöker klura ut vem som är ''Werewolf'' och döda den själv.

Permalänk
Medlem

Swat 4 som Killbom sa, och kanske left4dead med:-)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Arma 2 med Dayz mod verkar grymt att lana annars LoL.

Permalänk
Medlem

När jag och mina polers lanar brukar det oftast bli COD:MW (COD4) samt WC3. Det är två spel som i stort sett alla kan vara med på det inte kräver så mycket. Vi är några få som även spelar lite WoW eller sist spelade vi D3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MountainDew:

Jag och ett par kompisar ska lana snart vi behöver tips på spel vi kan lira. Vi har bestämt oss för CS men behöver ca 4 spel till, tack på förhand.

MAGICKA - Hur kul som helst!
Dungeon Defenders - Kan man spela i flera timmar för att klara alla maps! RIKTIG LAN HÖJARE!
Borderlands - !
CSS - Såklart
L4D2 - Sjukt roligt!

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk

serious sam spelen

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MountainDew:

BF3

Permalänk
Medlem

Cod2...

DayZ (ArmA 2)

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nollan:

MAGICKA - Hur kul som helst!
Dungeon Defenders - Kan man spela i flera timmar för att klara alla maps! RIKTIG LAN HÖJARE!
Borderlands - !
CSS - Såklart
L4D2 - Sjukt roligt!

Kan inte mer än hålla med med alla. Särskilt Borderlands.

Permalänk

Garrys Mod, saints row (2 & 3), Gta IV ?

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem

Team Fortress 2, bara att försöka lira på samma server och gratis

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem

Allt vi spelar normalt på Lan är Borderlands, det äger hårt. Men vi gillar att sammarbeta mer än spela mot varandra.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Inget LAN är komplett utan Age of Empires II.
Jag har haft LAN då vi bara spelat Age of Empires. Sjukt värt.
Gammal, tidlös klassiker.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk

Håller med på Serious Sam spelen det är sjukt kul att spela tillsammans så mycket chaos.

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Medlem

Många bra tips. Men klassiker är väl Age of empires 2 och 3 som enligt mig är rätt bra men andra inte SC2 även om det inte är ett måste men fortfarande bra.
Rise of nations om ni får ett extremt sug av att bomba varandra med atombomber vilket är skoj.
Men jag måste slå ett slag för Sins of a solar empire! Om ni är i huvud taget intresserade av RTS i lite mer seriös form och är beredd att lägga några timmar på ett spel så är det mer eller mindre ett måste. Deras senaste Rebelion är klockrent och är bättre än dom tre senaste tillsammans så satsa på det. Sjukt fränt med superstrider med flera hundra skepp och stora titan och capitalships som spränger småskeppen i bitar hit och dit. Kolla på klipp på Youtube så kommer du se att inte en ända tror jag klankar ner på detta spel.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |