2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem

Det enda som talar emot just den biten är att det om man kollar med google inte finns 2tb 2.5" diskar med sata. Utan de är USB direkt på disken som vi snackat om innan i tråden. Hur som helst så lär du säkert kunna sälja den eller returnera den om de som öppnar sina i tråden bekräftar att det är usb enbart.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Visst lite tråkigt att det är inbyggd USB och ingen sata, men det gör inget för mig, bara att lägga dem bakom datorn och stoppa in i USB kontakten, alternativt att lägga dem inne i chassit. Dem kommer fortfarande fungera utmärkt som lagringsdisk till film/musik/bilder.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Jag vet inte varifrån du fick 195:-. Sedan var det väl aldrig frågan om att böla eller inte.

Sorry menar 95kr, nä vet jag men blev onödig diskussion i denna tråd, oavsett om det inte är helt gratis så handlar det om 95kr totalt, baserat på maximala 12 mån så är det under 8kr per månad.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Nåja...tror inte på det förrän jag själv öppnat och tittat...tror att de lossat skalet och sett usb-kontakten som sitter i kretskortet...och helt enkelt missat att i ändan av kretskortet sitter en SATA-kontakt som går in i hårddisken...
http://www.dealextreme.com/photogallery.dx/sku.51124~seQ.2

Nja, tror mer på att det är usb på kretskortet då den enda kända 2TB 2.5" hddn som finns just nu är WDs där det är usb direkt på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Ångrar lite att jag köpte min (tog direktbetalning via internetbank så jag kan inte avbeställa) eftersom det är USB direkt på hårddisken, men jaja! Billig lagring hur som helst. Tveksamt hur mycket användning jag kommer få för den dock.

Du kan avbeställa trots att du valde direktbetalning. Varför skulle det inte gå? Du får pengarna tillbakaskickade till ditt konto. Annars har du alltid 14 dagars lagstadgad ångersrätt vid köp på internet om du vill lämna tillbaka disken efter du fått den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Elgiganten.se - Finansiering:

"Den effektiva räntan* vid ett köp på 10 000 kr är 12,77% om du väljer delbetalning i 12 mån till 0% ränta."

"Räntefritt" betyder sällan att det inte kostar extra.

Skrivet av toxicstone:

Nä sant men 195kr på 12 mån är inget att böla över.

Skrivet av toxicstone:

Sorry menar 95kr, nä vet jag men blev onödig diskussion i denna tråd, oavsett om det inte är helt gratis så handlar det om 95kr totalt, baserat på maximala 12 mån så är det under 8kr per månad.

12,77% effektiv ränta vid köp på 10000kr blir inte några 8kr per månad inte.

Du måste tänka på något annat än Elgigantens avbetalningsalternativ som jag länkade.

Permalänk
Skrivet av lorgix:

12,77% effektiv ränta vid köp på 10000kr blir inte några 8kr per månad inte.

Du måste tänka på något annat än Elgigantens avbetalningsalternativ som jag länkade.

Tyckte vi inte pratade om klarna på cdon? och refererade till mediamarkt iom diskussionen började med att det var gratis avbetalning.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Tyckte vi inte pratade om klarna på cdon? och refererade till mediamarkt iom diskussionen började med att det var gratis avbetalning.

Du citerade mig när jag skrev om Elgiganten.

Om du vill kika på den effektiva räntan när du använder Klarnas kredit hos CDON så kan du göra det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

12,77% effektiv ränta vid köp på 10000kr blir inte några 8kr per månad inte.

Du måste tänka på något annat än Elgigantens avbetalningsalternativ som jag länkade.

Jag tror de tjänar sina pengar när folk glömmer betala i tid.

Nog med off topic.
Jag väntar spänt på reaktionerna när det kommer fram att någon modell endast fungerar med USB. Men för er skull hoppas jag att jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Jag tror de tjänar sina pengar när folk glömmer betala i tid.

Nog med off topic.
Jag väntar spänt på reaktionerna när det kommer fram att någon modell endast fungerar med USB. Men för er skull hoppas jag att jag har fel.

Ja, många som glömmer/inte kan betala. T.ex CSN's inkomst består till 50% på påminnelser...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Idag kan diskarna börja levereras. Spännande å se när/om man får någon.

Permalänk
Medlem

idag beställs diskarna från kina.

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Skrivet av wdrsn:

Idag kan diskarna börja levereras. Spännande å se när/om man får någon.

Fick precis ett mail från cdon där det står: Vi vill meddela att en eller flera varor ur din beställning har blivit försenade från vår leverantör. Vi kan dessvärre inte ge dig något exakt leveransdatum, men lovar att du kommer att få dina varor så fort det bara är möjligt.

Så bara att vänta med andra ord...

Visa signatur

i5 12600K - Noctua D14 SE2011 - msi pro Z670-A - 32 GB kingston fury beast 3600 mhz cl17 - WD_BLACK SN750 SE NVMe - Asus Tuf 3080 12gb - ACER XB271HU @ 144hz G-sync - Corsair 850AX - Fractal Design Meshify 2 - Mionix Zibal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ative00:

idag beställs diskarna från kina.

Japp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av christeribaren:

Fick precis ett mail från cdon där det står: Vi vill meddela att en eller flera varor ur din beställning har blivit försenade från vår leverantör. Vi kan dessvärre inte ge dig något exakt leveransdatum, men lovar att du kommer att få dina varor så fort det bara är möjligt.

Så bara att vänta med andra ord...

Du kan ju även läsa första delen av mejlet (fick ett likadant)

Om du beställt produkter från Smarta Deals kan du bortse från detta mail, eftersom varan levereras till dig efter avslutad kampanj.

Dold text
Permalänk
Skrivet av wdrsn:

Du kan ju även läsa första delen av mejlet (fick ett likadant)

Om du beställt produkter från Smarta Deals kan du bortse från detta mail, eftersom varan levereras till dig efter avslutad kampanj.

Dold text

Haha nu skäms jag...

Visa signatur

i5 12600K - Noctua D14 SE2011 - msi pro Z670-A - 32 GB kingston fury beast 3600 mhz cl17 - WD_BLACK SN750 SE NVMe - Asus Tuf 3080 12gb - ACER XB271HU @ 144hz G-sync - Corsair 850AX - Fractal Design Meshify 2 - Mionix Zibal

Permalänk

Något nytt på hårddiskfronten?! Har inte kunnat följa utvecklingen då jag varit avstängd sedan i morse...känner mig som en "badboy" för tillfället:)
Så nu får man se upp... får väl en massa mail från brudar som gillar tuffa killar:D

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fidel Castro:

Något nytt på hårddiskfronten?! Har inte kunnat följa utvecklingen då jag varit avstängd sedan i morse...känner mig som en "badboy" för tillfället:)
Så nu får man se upp... får väl en massa mail från brudar som gillar tuffa killar:D

Du menar:

Välkommen in i värmen igen!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Du menar:

sMqgj20r874

Välkommen in i värmen igen!

Yep precis så...fast med spanish accent:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Undrar om man kan få fördröjd leverans på nåt vis, så nån hinner stycka isär och kolla om det är USB eller SATA... Visserligen är ju alltid utrymme gött å finn, men då man redan har 2 externa diskar som mest bara ligger och skräpar känns det ju overkill.

Permalänk

Om denna nu verkligen har USB internt så borde det väl vara USB3? WD-disken är väl USB3 och är det inte WD borde det väl vara någon nyutvecklad och bör därmed vara USB3. Eller tänker jag fel?

EDIT: Ack så fel jag hade, WD-disken verkar ju inte alls vara USB 3.0

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Om denna nu verkligen har USB internt så borde det väl vara USB3? WD-disken är väl USB3 och är det inte WD borde det väl vara någon nyutvecklad och bör därmed vara USB3. Eller tänker jag fel?

EDIT: Ack så fel jag hade, WD-disken verkar ju inte alls vara USB 3.0

Enligt detta har den USB3.

http://www.storagereview.com/2tb_western_digital_my_passport_...

Fo3

"The drive is similar to the 1TB WD10TPVT found in the My Passport Studio, although this one integrates the USB 3.0 controller with the circuit board of the drive, allowing for fewer internal components and circuitry. It also prevents us from popping the drive outside of this enclosure and using it inside another device as a SATA notebook hard drive.

Performance

The 2TB My Passport includes a USB 3.0 interface, which offers compatibility with close to every computer on the market and good performance for most users. While not as fast as eSATA, it still provides good speeds for a 5400RPM notebook hard drive. With most users buying this drive to store photos in a second location or move large files between computers, the USB 3.0 connection is more than adequate. In our tests we measured transfer speeds of 109MB/s read and 109MB/s write through our consumer testing rig using IOMeter."

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Svar JA.
CDON öppna chassit de fått och där visade det sig att det var USB. Har du beställt skulle jag nog ge förslaget att inte avbeställa utan vänta tills någon har öppnat sin efter att de fått hem den och om det är usb där med och du vill ha sata så är det bara att skicka tillbaka då.

Men är det också bekräftat att det verkligen är 2,5" och inte 3,5"?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Men är det också bekräftat att det verkligen är 2,5" och inte 3,5"?

Det är bekräftat ja

Så det är troligen en WD 2.5" USB lödd som inte gått igenom deras krav.

Permalänk

Skitsamma om den har USB bara, det är fan ett övergrymt pris för hårddisken.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Kul tråd!

Folk tror att köp&sälj är som att spela roulette eller black jack, man satsar en liten summa och 1/50 så vinner man in 20 gånger insatsen...
/tummen_upp

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Folk tror att köp&sälj är som att spela roulette eller black jack, man satsar en liten summa och 1/50 så vinner man in 20 gånger insatsen...

njae.. i det här fallet handlar det snarare om att spela på svart isf.

(eller rött, båda passar ju på olika fyndiga vis) ^

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

VART ÄR MIN DISK?!?!?!?!

ARRGH jag klarar inte mer, så jävla nyfiken på om det är M10 eller den lite vassare M12 på muttrarna i disken.

lite mer seriöst, nån som hört nått nytt? -antagligen inte, men man kan ju fråga iaf..

edit
Beställde min disk den 10e men inte fått något mejl öht från cdon, bortsett från orderbekräftelsen, bra lr anus för min del? jag vill ha min disk!

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

VART ÄR MIN DISK?!?!?!?!

ARRGH jag klarar inte mer, så jävla nyfiken på om det är M10 eller den lite vassare M12 på muttrarna i disken.

lite mer seriöst, nån som hört nått nytt? -antagligen inte, men man kan ju fråga iaf..

edit
Beställde min disk den 10e men inte fått något mejl öht från cdon, bortsett från orderbekräftelsen, bra lr anus för min del? jag vill ha min disk!

Snackade med cdons kundtjänst inatt och de kan stolt bekräfta att du får din disk först!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är också väldigt sugen på min disk. Fast speciellt bråttom har jag inte, min raspberrypi skickas från UK på fredag. Det tar säkert 1-2 veckor innan den är framme..

Lutar åt att sätta upp en lokal filserver i alla fall!