Permalänk
Medlem

Kommentarer på ny dator

Hej, planerar kanske ett datorköp, slängde ihop lite delar på Inet med ungefär vad jag vill ha.
Inköpslistan
Kommentarer på detta? Hade helst hålllt mig runt 8-9000, men nu blev det lite dyrare. Bla pga fint chassi, vill ha ett tyst och snyggt. Inte massa blinkade skit.

Visa signatur

PS3, Samsung LE40-M87, iPhone, Laptop - ASUS 17" t4200, 4gb ram, GT120 1gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blygarn:

Hej, planerar kanske ett datorköp, slängde ihop lite delar på Inet med ungefär vad jag vill ha.
Inköpslistan
Kommentarer på detta? Hade helst hålllt mig runt 8-9000, men nu blev det lite dyrare. Bla pga fint chassi, vill ha ett tyst och snyggt. Inte massa blinkade skit.

Ser väl bra ut. Vad är syftet med datorn? Spel?

Det enda som jag har läst att en del gör bort sig på är när man köper en SB moderkort och IB cpu. Det kan behövas en bios uppdatering för att det ska funka och för att göra en bios uppdatering krävs en SB cpu.

Från Inet sida:

Obs, om moderkort med P67/Z68/H67/Q67-chip ska användas, kontrollera kompabilitet med processorn.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Ja spel mest...
Vad menar du med SB och IB? Finns det några andra MB / chipset som är mer lämpade att använda till i5?

Visa signatur

PS3, Samsung LE40-M87, iPhone, Laptop - ASUS 17" t4200, 4gb ram, GT120 1gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blygarn:

Ja spel mest...
Vad menar du med SB och IB? Finns det några andra MB / chipset som är mer lämpade att använda till i5?

SB = Sandy Bridge (förra generationen)

IB = Ivy Bridge (nuvarande generationen)

För IB skulle jag köra en Z77 chipset. Tex http://www.inet.se/produkt/1902261/asus-p8z77-v-lx eller ngt annat Z77.

Har du tänkt att klocka skulle jag kolla på en cpu kylare.

/Masse

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.