Marknaden, "Vill se vad det är värt"

Permalänk
Medlem

Marknaden, "Vill se vad det är värt"

Är det bara jag som blir lite irriterad på sånna annonser, antingen vill man försöka sälja en sak, eller så inte. Är det ngn fjortisgrej som jag som är lite äldre inte förstått eller är det även i yngre krestar en absurd grej att göra.

Antingen är man ute efter att sälja en sak, eller så inte. Givetvis behöver man inte sälja om man inte hittar en köpare som är villig att betala men annonser där det rakt ut står, "vill se vad den är värd" vilket förekommer i många annonser i Marknaden.

Så vad säger ni andra?

Permalänk
Medlem

Som när man kollar på bilar på blocket!

"Intressekoll!"

-.-'

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

En liten avgift för att annonsera borde väl jaga bort det mesta av den här sortens annonser?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

En liten avgift för att annonsera borde väl jaga bort det mesta av den här sortens annonser?

Det kostar redan 15kr att lägga upp en annons.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Det kostar redan 15kr att lägga upp en annons.

Ajdå, se hur insatt jag är.

Då kanske en tråd för priskoll kan skapas, om det inte finns redan. Spånar fritt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll egentligen?..
De betalar för att lägga ut sina annonser, så låt de göra det.

Mig stör det inte alls.
Vill folk göra en intressekoll så får de väl göra det.

Vad finns det annars för alternativ? Göra ett inlägg på forumet?..