Beställa ASUS Infinity TF700T från Tyskland

Permalänk
Medlem

Beställa ASUS Infinity TF700T från Tyskland

Jag vill inte vänta till den 25e juli på den nya Infinityn och tittar därför på om det går få tag på TF700T på ngt annat sätt. Nu har jag sett att den finns att köpa i Tyskland, och jag har kollat att det går beställa till Sverige. Den säljs för närvarande bara med tangentbordsdockan, och den kommer ha tysk layout på dom som säljs från Tyskland, vilket såklart är en nackdel. Men jag är van vid engelsk layout så det kvittar egentligen vilken layout det är så länge man kan ställa om det till vilket språk man vill i mjukvaran, och det hoppas jag att man kan. Så till mina frågor:

1. Går det ställa om tangentbordslayouten till t.ex. svenska i ICS? Jag har aldrig använt Android så har ingen koll.

2. Likadant med språkinställningar osv, går dom ändra? Antar att det måste gå men lika bra att fråga.

3. Kan det finnas ngn annan nackdel med att beställa från Tyskland?

Permalänk

1. Ja går fint om du använder Asus tangetbord. Med tex swiftkey så fungerar inte ÅÄÖ.
Jag använde ett tangetbord från Taiwan till min Prime. Det ändå som blir lite knepigt är att det fysiska tangetbordet inte har ÅÄÖ och att vissa specialtecken blir lite luriga att skriva då mjukvaran kör svenska medans det jag ser på fysiska tangetbordet är Taiwan placeringen av tecknen. Kan man sitt svenska tangetbord så är det inga problem.

Vet inte om Tyskland har samma layout som ett svenskt och att det bara saknar ÅÄÖ.

2. Ja
3. Kolla så garantin gäller. Vet att Garantin inte gällde då man köpte Prime från USA. Men Inom EU så borde det inte vara några problem. Säkrast är att du kontaktar Asus direkt.

Visa signatur

Chassi: Define XL, PSU: Seasonic X-460FL, MB: Asus P8Z77-V, CPU Intel Core i7-3770, CPU Kylare: Silver Arrow SB-E, RAM: 16GB CL9 1600Mhz Corsair Vengeance LP, GPU Sapphire HD 7850, GPU Kylare Arctic Accelero S1, SSD 256GB Samsung 830, HDD 2TB Seagate Barracuda Green,

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Då låter det som om det ska funka. Garantin borde ju gälla om man skickar tillbaka till butiken, men kanske värt att kolla upp. Angående tecknen så har de faktiskt ä och ö på det tyska tangentbordet, men å är ersätt med ngt tyskt u tror jag, och z och y har bytt plats av nån konstig anledning. Jag sitter med ett engelskt tangenbord för det mesta, så att vissa tecken ser ut att vara på en annan plats ska egentligen inte vara några problem.

Permalänk
Medlem

Vilken sida har du kollat på ifrån Tyskland? Vore kul med mer info, frakter, priser etc

Permalänk
Medlem

Sorry, har inte varit inne här och kollat på ett tag. Jag beställde min från Deltatecc GmbH. Men hittar den inte på deras webbsida nu så vet inte om den sålt slut kanske. Jag kollade inte runt speciellt mycket innan. Såg den på Amazon.de men kunde inte beställa till Sverige där. Det var Deltatecc GmbH som var leverantör på Amazon så jag gick direkt till dom och beställade istället. 729 Euro tror jag den kostade, och sen 14.90 Euro frakt. Vet inte om det finns billigare, rekommenderat pris var 719 Euro tror jag, men ville bara ha den innan semestern. Kom fram inom ett par dagar så det funkade bra.