Diablo 3 item värdering

Permalänk
Medlem
Skrivet av wbm:

Jag håller med, vad jag har sett så känns snarare 5-7m som ett mer rimligt pris (har inte kollat med just de statsen så lite gissning), socketen spelar stor roll för priset.

Jag hittade ett vapen med 870dps 100% crit och ~140 dex för 3.5mil vilket vid den tiden var en bit lägre än alla övriga vapen i samma klass. Så skulle man hitta ett sånt här vapen för 3m så är det nog ett riktigt fynd.

Det finns en yxa på AH med ungefär samma dps, och aningen bättre attributes, än nämnda spjut där budet för närvarande ligger på 20M. Även om det är överpris så tyder det ju på en marknad där värdet kan variera rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det finns en yxa på AH med ungefär samma dps, och aningen bättre attributes, än nämnda spjut där budet för närvarande ligger på 20M. Även om det är överpris så tyder det ju på en marknad där värdet kan variera rejält.

Det beror nog mest på att folk inte riktigt vet vad saker är värda, det var ju ännu värre i början av spelet.
För övrigt så har väl yxor generellt sett lite högre attack speed än spjut, vilket troligen ökar värdet en del.
Har en wiz-polare som vägrar köpa något annat än ett svärd bara för att de har högra base attack speed (han tycker det är tråkigt när det går så slött nu efter ias nerfen) och kan tänka sig att lägga flera miljoner extra för den attack speeden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wbm:

Det beror nog mest på att folk inte riktigt vet vad saker är värda, det var ju ännu värre i början av spelet.
För övrigt så har väl yxor generellt sett lite högre attack speed än spjut, vilket troligen ökar värdet en del.
Har en wiz-polare som vägrar köpa något annat än ett svärd bara för att de har högra base attack speed (han tycker det är tråkigt när det går så slött nu efter ias nerfen) och kan tänka sig att lägga flera miljoner extra för den attack speeden.

Ja, men sådana bud förekommer ändå rätt ofta. Vapen som är sämre än de två på alla punkter har haft bud över 10M på frekvent basis. Därmed är det ju efter det man får värdera. Det spelar ingen roll om det är överpriser om marknaden betalar dem.

Jag hade själv samma åsikt om vapenhastighet, tills jag fortsatte efter patchen med mitt gamla vapen och märkte att det inte var så farligt. Lägre hastighet på vapnet ger ju högre vapenskada vid samma dps, vilket inte är fel när man kör med crit damage/chance. Därav finns det en hel del wizards som kör 2H fortfarande, även fast de tappar en del stats (det har också mer AP-effektivitet). Fast vissa skaffar sig ju inte bra movement speed och då måste man såklart kasta väldigt snabbt.

Permalänk
Medlem

Hittade precis den här:

Vad sägs för pris?

Inte värsta stats, men Crit Hit Damage är maxad.

Permalänk

La precis upp en sjuk bracer till DH, undrar vad jag kan tänkas få för den?

Permalänk
Medlem

Vad tror ni man får för denna?

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

Inte värsta stats, men Crit Hit Damage är maxad.

Nja inte direkt... Du kan få 400% Crit Hit Damage från vapen med 2 stycken 1h och sockets med 2 stycken bästa Emeralds i dem.

Permalänk
Medlem

Inna´s Blessing med 5% holy damage 60 physical resist och 48 all resist ?

Visa signatur

MSI GT683DX-648NE - i5-2430M / 8GB / 500GB / GTX 570M / 15.6" / BT / Win 7 HP

Permalänk

Någon som vet vad Radiant Square Ruby går för? Har några jag vill sälja

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjinko:

Vad tror ni man får för denna?

http://i.imgur.com/YV92x.png

OT: varför har du gemmat dex?

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Någon som vet vad Radiant Square Ruby går för? Har några jag vill sälja

Med tanke på att AH listar både billigaste just nu och snittpriset av de tio sista som sålts så får du säkerligen ett bättre svar om du söker där.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogvor:

OT: varför har du gemmat dex?

Var lite snabb och tog fel gem har inte orkat ta bort gemet:P

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Kunde inte hitta några att jämföra med på AH.

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk
Skrivet av sputniqs:

http://i.imgur.com/jIJEG.png

Kunde inte hitta några att jämföra med på AH.

Värdelöst med 11% block. Hade den haft 22-24%+ och några procent block i statsen samt all resist.. då hade den gått för lite gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristopher:

Värdelöst med 11% block. Hade den haft 22-24%+ och några procent block i statsen samt all resist.. då hade den gått för lite gold

Tänkte mest på att den har hög magic find och borde öka skada en hel del med strength och crit chans. Så kanske skulle vara bra för att farma.

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk
Medlem
Skrivet av sputniqs:

Tänkte mest på att den har hög magic find och borde öka skada en hel del med strength och crit chans. Så kanske skulle vara bra för att farma.

Jo den är nog kanon för att farma act 1. Problemet är väl att de flesta Barbs nog kör 2h eller dualwield för att öka dps istället för en sköld. Fördelen med sköld är somsagt att den kan ha både MF och crit chance vilket inte vapen kan ha! (men frågan är hur många som letar sköld i första hand).
Jag hittade något liknande igår och tror de sköldarna går för uppemot 1 miljon iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jo den är nog kanon för att farma act 1. Problemet är väl att de flesta Barbs nog kör 2h eller dualwield för att öka dps istället för en sköld. Fördelen med sköld är somsagt att den kan ha både MF och crit chance vilket inte vapen kan ha! (men frågan är hur många som letar sköld i första hand).
Jag hittade något liknande igår och tror de sköldarna går för uppemot 1 miljon iaf.

Jag kör vanligtvis med dualwield men precis innan jag dödar sista moben i ett pack bytar jag allt gear till MF (vanligaste approachen antar jag).
Då är fokus för mig så hög mf som möjligt, de andra statsen är inte så viktiga, jag ska bara kunna få ner sista ~50-100k hp.
Alltså har jag låg hp, armor och res så jag behöver en sköld för att kunna ta något slag.
Problemet med den här skölden för mig är att crit chansen blir helt värdelös när jag bytt ut allt mitt andra gear till MF och har låg crit dmg och sista moben ändå är på låg hp.

Folk som vill ha MF hela tiden medans de farmar kör nog hellre DW för att farma snabbare eller en sköld med mer defensiva stats.
En del pengar kan man nog få för den ändå, men inga stora summor.

Permalänk
Medlem

Lite OT, kan man på något sätt se vad det är man har sålt i AH? Varför kan inte statsen bara komma upp när man håller över namnet på det man sålt? Blir gaaalen.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elite:

Lite OT, kan man på något sätt se vad det är man har sålt i AH? Varför kan inte statsen bara komma upp när man håller över namnet på det man sålt? Blir gaaalen.

Nej det kan man inte. Jag håller med, det är oerhört irriterande att man inte kan se vad man har sålt.

Permalänk

150k var?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

Hittade precis den här:

http://i.imgur.com/e9zV4.png

Vad sägs för pris?

Inte värsta stats, men Crit Hit Damage är maxad.

Sålde den precis för 15 mille. Trodde jag aldrig. Bild nedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elite:

Lite OT, kan man på något sätt se vad det är man har sålt i AH? Varför kan inte statsen bara komma upp när man håller över namnet på det man sålt? Blir gaaalen.

Shift-klicka på guldikonen innan du har skickat det till stashen, som när man länkar items i chatten.

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk

Hittade den här för ett par dagar sen, vad skulle den kunna vara värd tro?

Permalänk
Medlem

2912 guld

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

'

Ganska unik på AH. Lite låg Dex, men hög attack speed och vitality. Bra för en monk tank?

Permalänk
Skrivet av comp1337:

2912 guld

Gissar på att du antar att den är värdelös pga dpsen? Kolla sista setbonusen, grymt bra. Egentligen en bugg, men blizzard valde att behålla den som den är nu.

Mer eller mindre odödlig med det settet som demon hunter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killerolav:

Gissar på att du antar att den är värdelös pga dpsen? Kolla sista setbonusen, grymt bra. Egentligen en bugg, men blizzard valde att behålla den som den är nu.

Mer eller mindre odödlig med det settet som demon hunter.

Man fixar dock inte 4piece med vapen, kvittar om man kan spamma SS om man gör 0 dps.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Man fixar dock inte 4piece med vapen, kvittar om man kan spamma SS om man gör 0 dps.

Sett en del som kör med vapnet, mest för att ringen är löjligt dyr antar jag. Men givetvis är det bäst om man inte behöver köra med vapnet. Men det är ju knappast värt 2912 guld...

Permalänk
Medlem

Vad ska man lägga ut denna för?

Visa signatur

Diablo 3 Magic Switch
Swapping Magic Find gear in Diablo 3 made easy

Permalänk

Värd mer än 2241?

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One