Permalänk

Ny telefon, LG?

Tänkte köpa ny telefon och har kollat in på LGs telefoner. Jag vill ha en snabb telefon som klarar av att spela alla Androidspel.
LG P990 Optimus 2X var den jag tänkte köpa först, men för bara ett lite högre (och i vissa affärer billigare) pris så kunde jag få LG Optimus P920 3D.
Är dessa bra? De är ju så jäkla billiga... Bryr mig inte så jättemycket om 3D men det är väl en cool grej.

Visa signatur

Intel 2500k @ 3,3ghz ● ASUS 6870 1GB Crossfire ● ASUS Sabertooth P67 ● XFX 750w ● 4Gb DDR3 ● Bitfenix Outlaw

Permalänk

Köp en samsung galaxy s3 istället så får du en riktigt fet mobil.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Skrivet av hjorten66:

Köp en samsung galaxy s3 istället så får du en riktigt fet mobil.

Nej tack. Betalar inte så mycket för en telefon. Sedan är jag nog "färdig" med Samsung. Har haft två stycken och båda har varit skit.

Visa signatur

Intel 2500k @ 3,3ghz ● ASUS 6870 1GB Crossfire ● ASUS Sabertooth P67 ● XFX 750w ● 4Gb DDR3 ● Bitfenix Outlaw

Permalänk

Och då köper du ett märke som räknas som skit nr1

Från Sgs2 är Samsung faktiskt riktigt bra.
Och då är jag ingen Samsung fan alls.

Skulle gå på en Sgs2 eller nån billigare SE

Permalänk

Min tjej har en LG P990 Optimus 2X som inte har varit annat än strul med.. Jag rekomenderar dig att kolla på andra märken än LG..

Permalänk
Medlem

Köp inte LG det är skit! 100% procent missnöjd med min förra, dock var det inte den bästa versionen... Har en Galaxy s2 nu skitnöjd med den! Skulle varmt rekommendera den. Aldrig haft några problem eller "lagg"! Klarar alla spel som jag har laddat ner! Du får helt klart vad du betalar för -"http://www.idg.se/2.1085/1.382263/samsung-galaxy-s2-varldens-..."

Permalänk
Skrivet av Invalid28:

Min tjej har en LG P990 Optimus 2X som inte har varit annat än strul med.. Jag rekomenderar dig att kolla på andra märken än LG..

Vad för slags strul? Verkar ju vara en riktigt bra processor i LG's nya telefoner iaf.

Skrivet av scnhep:

Köp inte LG det är skit! 100% procent missnöjd med min förra, dock var det inte den bästa versionen... Har en Galaxy s2 nu skitnöjd med den! Skulle varmt rekommendera den. Aldrig haft några problem eller "lagg"! Klarar alla spel som jag har laddat ner! Du får helt klart vad du betalar för -"http://www.idg.se/2.1085/1.382263/samsung-galaxy-s2-varldens-..."

Keeping in mind att du endast kan ha laddat ner Angry Birds. Sedan har ju S2 en tråkigare CPU än Optimus 3D och 2x. Säker på att det är skit? Har inte sett några recensioner som tyder på det. Men recensioner har ju ofta fel.

Visa signatur

Intel 2500k @ 3,3ghz ● ASUS 6870 1GB Crossfire ● ASUS Sabertooth P67 ● XFX 750w ● 4Gb DDR3 ● Bitfenix Outlaw

Permalänk
Medlem

Har en Optimus 2X. Det ÄR en i sig bra telefon, är väl LG som är det egentliga problemet. Den flyter inget vidare med stock rom och uppdateringar verkar inte vara något som LG jobbar särskilt hårt med.

Jag kör Cyanogen 7 på min och då fungerar den hur bra som helst, känner aldrig att jag saknar prestanda osv. oavsett vad jag gör med telefonen. Det är ju dock lite att pilla med och man blir av med garantin vilket kanske inte är så roligt. Är du inte beredd att byta till custom rom så avråder jag dig från att köpa Optimus 2X.

Jag tycker också du ska kolla på Galaxy S2, en vän till mig har en sådan och den verkar riktigt bra men då kostar det ju lite mer :/

Permalänk

Ibörjan fungerade inte Wifi, överhuvudtaget. Den slog aldrig på funktionen. Sen efter 2.3 fungerade Wifi.
Nu har telefonen börjat lagga, de tar runt 4-5 sekunder att "låsa upp" den. Alla appar e sega.
Har läst på många ställen att folk har olika problem med LG:s saker, det är som att dom sätter in värsta hårdvaran men gör inget åt mjukvaran. Har ingen källa men läst om det.

Permalänk
Skrivet av Invalid28:

Min tjej har en LG P990 Optimus 2X som inte har varit annat än strul med.. Jag rekomenderar dig att kolla på andra märken än LG..

Skrivet av TankarN:

Har en Optimus 2X. Det ÄR en i sig bra telefon, är väl LG som är det egentliga problemet. Den flyter inget vidare med stock rom och uppdateringar verkar inte vara något som LG jobbar särskilt hårt med.

Jag kör Cyanogen 7 på min och då fungerar den hur bra som helst, känner aldrig att jag saknar prestanda osv. oavsett vad jag gör med telefonen. Det är ju dock lite att pilla med och man blir av med garantin vilket kanske inte är så roligt. Är du inte beredd att byta till custom rom så avråder jag dig från att köpa Optimus 2X.

Jag tycker också du ska kolla på Galaxy S2, en vän till mig har en sådan och den verkar riktigt bra men då kostar det ju lite mer :/

Nu är det ju inte 2X jag tänkte köpa... Och LG har lovat en uppdatering till Android 4.0 till Optimus 3D så det verkar ju nice.
Jag har ändrat ROM på alla tidigare Android-telefoner men jag skulle vilja undvika det den här gången pga garanti-grejen. Om det inte är ett _måste_ då.
Har en vän med Optimus 3D (som inte använder den till så mycket annat än sms och spel) som inte har haft några problem med den.

Visa signatur

Intel 2500k @ 3,3ghz ● ASUS 6870 1GB Crossfire ● ASUS Sabertooth P67 ● XFX 750w ● 4Gb DDR3 ● Bitfenix Outlaw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björnen123:

Keeping in mind att du endast kan ha laddat ner Angry Birds. Sedan har ju S2 en tråkigare CPU än Optimus 3D och 2x. Säker på att det är skit? Har inte sett några recensioner som tyder på det. Men recensioner har ju ofta fel.

Jag säger inte att de är ur kassa men med tanke på den som jag hade (vet ej vilken modell det var)... så är det skit, jag kanske överdrev lite men jag skulle aldrig köpa en LG igen... Det finns ju anledningar till att S2:an har blivit utsedd till världens bästa mobil. Dessutom är det ju inte bara CPU:n som avgör hur bra mobilen är? Jag har väl istortsett testat de flesta spelen på Google Play spelnörd som man är... Dessvärre finns det inte så jätte bra spel till Android men dom som jag har kört mest tex. Templerun, Deerhunter och Overkill. Flyter på bra bra. Om du egentligen mest ute efter bra och roliga spel, så skulle jag mot min vilja rekommendera Iphone. Endast för deras "Appstore" är så bra...

Men valet är ju ditt så gör som du vill. Men jag skulle avråda dig från att köpa en LG.

Permalänk

Galaxy S3 ser ju ut som bajs och potatis.

HTC One X är desto finare.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björnen123:

Nu är det ju inte 2X jag tänkte köpa... Och LG har lovat en uppdatering till Android 4.0 till Optimus 3D så det verkar ju nice.
Jag har ändrat ROM på alla tidigare Android-telefoner men jag skulle vilja undvika det den här gången pga garanti-grejen. Om det inte är ett _måste_ då.
Har en vän med Optimus 3D (som inte använder den till så mycket annat än sms och spel) som inte har haft några problem med den.

LG har fram tills nu iaf varit den tillverkare där man tjänat mest på att flasha in en Custom Rom. 2X har riktigt bra byggkvalité och hårdvara för ett billigt pris, dock är mjukvaran försummad. Vet inget om 3D.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk

Samsung suger.. HTC is the way. Om du ska spela spel, varför inte köpa en 3DS? el dylikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björnen123:

Nu är det ju inte 2X jag tänkte köpa... Och LG har lovat en uppdatering till Android 4.0 till Optimus 3D så det verkar ju nice.
Jag har ändrat ROM på alla tidigare Android-telefoner men jag skulle vilja undvika det den här gången pga garanti-grejen. Om det inte är ett _måste_ då.
Har en vän med Optimus 3D (som inte använder den till så mycket annat än sms och spel) som inte har haft några problem med den.

Illa läst av mig. Skulle dock inte lita på att det kommer en uppdatering, åtminstone inte när den utlovats. Gingerbread försenades med ett halvår och då hade jag redan lagt in CM7.

Jag kan inte utala mig om hur P920 3D fungerar, det kan ju hända att LG lärt sig ett och annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björnen123:

Vad för slags strul? Verkar ju vara en riktigt bra processor i LG's nya telefoner iaf.

Keeping in mind att du endast kan ha laddat ner Angry Birds. Sedan har ju S2 en tråkigare CPU än Optimus 3D och 2x. Säker på att det är skit? Har inte sett några recensioner som tyder på det. Men recensioner har ju ofta fel.

LG är sämst på mjukvara på hela detta jordklotet, deras stock rom till sina optimus 2x och optimus 3d är helt obrukbara.. så om du köper en sådan får du se till att ha full koll på hur man fixar custom rom för annars kommer du bli så satans missnöjd, men när man väl får ordning på den så piskar den SGS2 i spelprestanda.. se till att skaffa typ cyanogen mod 9 ICS eller något liknande med senaste linux kerneln för ICS så ska den rulla på fint.. försökte själv köpa en optimus 2x när tre sålde ut from för 999kr men fick aldrig någon

Permalänk
Skrivet av Björnen123:

Nu är det ju inte 2X jag tänkte köpa... Och LG har lovat en uppdatering till Android 4.0 till Optimus 3D så det verkar ju nice.
Jag har ändrat ROM på alla tidigare Android-telefoner men jag skulle vilja undvika det den här gången pga garanti-grejen. Om det inte är ett _måste_ då.
Har en vän med Optimus 3D (som inte använder den till så mycket annat än sms och spel) som inte har haft några problem med den.

Jag säger bara vad jag hört och upplevt. Det är upp till dig att ta åt dig eller inte.:)
De lovade 4.0 till 2X så fort man hörde talas om 4.0, men än har dom inte släppt den vad jag vet.
Dom har skjutit upp den uppdateringen flertalet gånger.

Permalänk

Köpte lg 2x vid launch, fick skicka tillbaka på doa. Nästa var bättre men som många skrivit så är det en massa mjukvaruproblem.
Jag bytte till motorola razr och är supernöjd med den.
Har inte upplevt bättre surf på nån annan mobil. Har iofs inte testat vare sig sg 2 el. 3

Permalänk

Jag har haft min Optimus 2X i ett år ungefär och har inte direkt haft några problem alls.
Ett känt problem med den är att den startar om av sig självt, det var i alla fall det tidigare. Men jag har som tur var bara stött på detta en enda gång.

Den kan blir lite smått seg och efter att ha varit på över 100 timmar, men en omstart fixar detta. Det är det enda. Annars har jag varit nöjd med den.

Har kört stock större delen av tiden.

Permalänk
Skrivet av sjuhundratjugo:

Jag har haft min Optimus 2X i ett år ungefär och har inte direkt haft några problem alls.
Ett känt problem med den är att den startar om av sig självt, det var i alla fall det tidigare. Men jag har som tur var bara stött på detta en enda gång.

Den kan blir lite smått seg och efter att ha varit på över 100 timmar, men en omstart fixar detta. Det är det enda. Annars har jag varit nöjd med den.

Har kört stock större delen av tiden.

Problemet med att telefonen startar om finns i många Android-telefoner. Iaf alla jag har ägt innan jag bytte ROM har haft det problemet.

Tror det blir en custom-ROM Optimus 3D då ...

Visa signatur

Intel 2500k @ 3,3ghz ● ASUS 6870 1GB Crossfire ● ASUS Sabertooth P67 ● XFX 750w ● 4Gb DDR3 ● Bitfenix Outlaw

Permalänk

Tog en titt på Motorola Razr och den hade ju en bättre processor och kamera jämfört med LG's telefoner! Och eftersom att jag skiter i 3D så kanske det är den jag ska köpa

Visa signatur

Intel 2500k @ 3,3ghz ● ASUS 6870 1GB Crossfire ● ASUS Sabertooth P67 ● XFX 750w ● 4Gb DDR3 ● Bitfenix Outlaw

Permalänk

kolla Elgiganten, de hade rea på RAZR för 2490kr

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Skrivet av truedesire:

kolla Elgiganten, de hade rea på RAZR för 2490kr

Tydligen inte längre ...

Visa signatur

Intel 2500k @ 3,3ghz ● ASUS 6870 1GB Crossfire ● ASUS Sabertooth P67 ● XFX 750w ● 4Gb DDR3 ● Bitfenix Outlaw