Droppchansen har höjts ett snäpp ytterligare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Om man inte kommer i ett mellan läge som jag.

Jag behöver lite bättre gear överlag .
Så farma gear = Act 1 inferno för act 2 är inte att tala om över huvud taget. Rena förlusten. Dock är chansen liten för bra grejor, även säljbara ting.
Jag har visserligen fått 3 legandary items som jag lagt ut på Ah för en struntsumma. Men jag fick inget bud på dom.

Alternativet farma gold= Act 3,4 hell. Ja det ger ju lite kosing förvisso. Men det ger mej inget annat eftersom jag slaktar rubbet utan problem.

Så jag vet faktiskt inte vilken väg jag ska ta. Gold or gear that is the question.

Jag föredrar ju helt klart gear själv - blir ju rätt mycket pengar när man säljer allt blått och gult skräp hos en vendor. Och så har man ju chansen att få nått riktigt bra item om man har tur.

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur det kan vara rena förlusten att farma act 1 inferno?

Jag har inte alls bra gear och kanske dör någon gång på en butcherrun. Men går ändå massa plus efter jag nött det några gånger.
Börja med att köpa halvbra gear. Eller satsa pengar på ett bra gear och kör tills du har råd med nästa.

Så jag har gjort, alt. har jag lyckats hitta något halvbra som jag kan använda.

Sen att man ibland har tur och hittar saker som är värda 500k+ så hjälper ju det också.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immort:

Diablo har väl aldrig handlat om att döda "sista bossen" målet är och förblir med alla tre spelen ultimate gear.

Vilket gör att det är ett problem att dropraten ökats så markant.

Jag tycker det är jävligt tråkigt med de här ändringarna. Hade sett fram emot d3 jävligt länge men saknade en del av känslan jag ville ha i det. Nåväl, man hade ju iallafall inferno att kötta sig igenom och få en riktig utmaning, men så gör de så här. Vad hände med att inferno var tänkt att vara förjävla svårt och inte för majoriteten av spelarna? Vad hände med att superprylar skulle vara sinnessjukt svåra att hitta(de är fortfarande svåra, men nu har de i princip dubblat chansen för att hitta en ilvl63 med en bra roll).

Jag började tröttna på spelet för ett tag sen och har inte spelat på ett tag. Men detta känns tyvärr som sista spiken i kistan för mig, dags att tagga för Planetside 2 istället

Får ha kvar min oöppnade CE som ett lite minne av forna tiders storhet

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

De nerfar och håller på såhär för att mer folk ska komma längre och hitta grejer så de kan sälja på RMAH, så att Blizzard tjänar in mer pengar. Kan inte tänka mig någon annan anledning.

Permalänk
Skrivet av Twoedge:

Om man inte kommer i ett mellan läge som jag.

Jag behöver lite bättre gear överlag .
Så farma gear = Act 1 inferno för act 2 är inte att tala om över huvud taget. Rena förlusten. Dock är chansen liten för bra grejor, även säljbara ting.
Jag har visserligen fått 3 legandary items som jag lagt ut på Ah för en struntsumma. Men jag fick inget bud på dom.

Alternativet farma gold= Act 3,4 hell. Ja det ger ju lite kosing förvisso. Men det ger mej inget annat eftersom jag slaktar rubbet utan problem.

Så jag vet faktiskt inte vilken väg jag ska ta. Gold or gear that is the question.

Helt klart bara att farma akt1 och om man kör igenom hela akt1 så går man ca 100-200k+ i ren guld vinst från att bara loota etc sedan alla blåa/gula som man säljer till vendor ger en held el sedan dom gula/blåa som man kan sälja på AH ger en del dom me.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

Helt klart bara att farma akt1 och om man kör igenom hela akt1 så går man ca 100-200k+ i ren guld vinst från att bara loota etc sedan alla blåa/gula som man säljer till vendor ger en held el sedan dom gula/blåa som man kan sälja på AH ger en del dom me.

Kan hända. Men Butcher rår jag inte på själv. Ja faktiskt om jag ska vara ärlig så rår jag knappt på elite packen själv heller. Så det blir ett jävla springande tillbaka hela tiden.
För att sen inte tala om när timeouten sätter in.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Kan hända. Men Butcher rår jag inte på själv. Ja faktiskt om jag ska vara ärlig så rår jag knappt på elite packen själv heller. Så det blir ett jävla springande tillbaka hela tiden.
För att sen inte tala om när timeouten sätter in.

Vad spelar du för klass? Det kostar inte allt för mkt att köpa gear på AH som gör att du kan farma act1 utan större problem (1-2 deaths per butcher run om man slarvar lite) med varken DH eller barbar, det kan jag säga av egen erfarenhet. De andra klasserna har jag inte spelat men det är säkert samma sak där. Kolla vilka 2-3 delar av din gear som är sämst och köp bättre där, det kommer göra mkt. Är du osäker på vad som är bäst stats för din klass är det lätt att kolla upp innan.

Permalänk
Medlem

Jag köpte gear för 1mille och då klarade jag hela act1 typ själv med min barbar, t.om rätt långt på act2 efter nerfen av act2.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Hmm, fattar inte va det whinas om, ökad droprate är bara bra. Tråkigt att man som idag måste leva på ah...
Om ni tycker det är för lätt så spela hc, har själv inte klarat hell än (spelar endast HC och iofs inte våldsmycket då jag har familj kanske 50-60h totalt)

Det jag saknar från d2 är set/legendarys som inte är våldsammt random, kul att hitta en legendary crossbow med 92 int, 62 str och +10 max hatred eller vad det nu kan vara... Alla vapentyper borde inte kunna ha alla modifiers... (i alla fall skulle förekomsten av modifiers vara mer eller mindre vanliga så att det stämde överens LITE bättre...)

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk

näää i d2 hade väl typ barb items bara str och inte chans på int väl? jag var lite förvirrad när jag aldrig fick barb saker i d3 och fattade inte att det berodde på jag körde wd så det är väl därför items har chans på alla modifiers? Tycker det är tråkigt metod faktiskt, bättre som det var i d2.

Permalänk
Skrivet av highspeed:

näää i d2 hade väl typ barb items bara str och inte chans på int väl? jag var lite förvirrad när jag aldrig fick barb saker i d3 och fattade inte att det berodde på jag körde wd så det är väl därför items har chans på alla modifiers? Tycker det är tråkigt metod faktiskt, bättre som det var i d2.

HELT FEL

bättre med större chanser på ietems vilket gör att om man hittar ett item med PERFEKT stat kombination så är den värd något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Sen, bara för att procenten har höjts betyder inte det att du får bra stats för det.

Jaja men det är procenten som räknas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Kan hända. Men Butcher rår jag inte på själv. Ja faktiskt om jag ska vara ärlig så rår jag knappt på elite packen själv heller. Så det blir ett jävla springande tillbaka hela tiden.
För att sen inte tala om när timeouten sätter in.

Lägg till mig Doofusn#2720
Jag brukar köra butcher runs under dagarna för att variera med a2 farming (vilket känns fruktansvärt ineffektivt pga stora områden osv, jämfört med a1)

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Vad spelar du för klass? Det kostar inte allt för mkt att köpa gear på AH som gör att du kan farma act1 utan större problem (1-2 deaths per butcher run om man slarvar lite) med varken DH eller barbar, det kan jag säga av egen erfarenhet. De andra klasserna har jag inte spelat men det är säkert samma sak där. Kolla vilka 2-3 delar av din gear som är sämst och köp bättre där, det kommer göra mkt. Är du osäker på vad som är bäst stats för din klass är det lätt att kolla upp innan.

Jag spelar Demon hunter. Problemet med Butcher är "One hit wonder" . Jag kan vara glad om jag överlever 2 sec.
Warden är däremot inga problem, men där finns också mycket mer manöverutrymme.
Så att det är inte 2-3 delar som behöver förbättras utan hela klabbet. Och det är det jag jobbar på.
Och går jag in på AH så kostar level 60 gear en hel del. Så det är inte så lätt att få tag på det man behöver till rätt pris.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Jag spelar Demon hunter. Problemet med Butcher är "One hit wonder" . Jag kan vara glad om jag överlever 2 sec.
Warden är däremot inga problem, men där finns också mycket mer manöverutrymme.
Så att det är inte 2-3 delar som behöver förbättras utan hela klabbet. Och det är det jag jobbar på.
Och går jag in på AH så kostar level 60 gear en hel del. Så det är inte så lätt att få tag på det man behöver till rätt pris.

Butcher en-skottar min DH också, man får kita hela tiden.

Jag kör med smoke-screen + tactical advantage runan så man får grym movespeed i 2 sekunder. Givetvis också caltops (stavning) och sedan preperation så man får full diciplin igen om det skulle krisa.

Dessutom kan jag rekommendera "Bolo shot" med runan som ger 35% stun-chans som hatred-generator. Den är riktigt bra 1v1 mot fiender som inte kan teleportera.

Det händer att jag dör på butcher, men han går att ta utan större problem även om man blir en-skottad av honom. Se till att lära dig hur han signalerar sina olika special-attacker om du inte kan dessa, de är väldigt tydliga och lätta att komma undan.

Vad har du för dps? Jag har 26k (utan SS) och hinner få ner honom innan enragen går igång.

När det kommer till AH är det klart att gear med tex Dex, IAS och crit dmg/chans kommer kosta multum, men får helt enkelt nöja sig med mindre/andra stats om man inte har råd. Och det behövs inte så bra gear för att kunna farma act1. jag har flera items som bara är lvl55 tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Jag spelar Demon hunter. Problemet med Butcher är "One hit wonder" . Jag kan vara glad om jag överlever 2 sec.
Warden är däremot inga problem, men där finns också mycket mer manöverutrymme.
Så att det är inte 2-3 delar som behöver förbättras utan hela klabbet. Och det är det jag jobbar på.
Och går jag in på AH så kostar level 60 gear en hel del. Så det är inte så lätt att få tag på det man behöver till rätt pris.

Jag blir också en-skottad av butcher men det är lätt att undvika attackerna. Om du kör ensam så hyr templar så tankar han 10 sekunder i början, i bästa fall 15. Sen kitar du, drar smoke screen för att undvika kedjorna han skjuter ut. Sen vaknar templarn upp igen och tankar lite till.

När jag dingade 60 på min DH satte jag parametrarna dex och max BO 100 000 på AH, köpte nästan helt nytt gear för 600 000, inget jättebra gear men det räckte för att ta ner butcher och allt på vägen utan större problem. Kolla efter vapen med 900-1000dmg, de kostar inte mycket nu. Ofta kan du få en utan socket för småslantar. Hade kanske 15k hp när jag tog butcher för första gången och dps var inte skitbra men klarade honom innan enrage. Har ca 24k hp nu och betydligt mer dps, jag blir fortfarande en-skottad av kedjorna men i övrigt går han ner som smör. Oavsett gear, undvik att bli slagen!

Rena raketvetenskapen detta, men du löser det nog...

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Jag blir också en-skottad av butcher men det är lätt att undvika attackerna. Om du kör ensam så hyr templar så tankar han 10 sekunder i början, i bästa fall 15. Sen kitar du, drar smoke screen för att undvika kedjorna han skjuter ut. Sen vaknar templarn upp igen och tankar lite till.

När jag dingade 60 på min DH satte jag parametrarna dex och max BO 100 000 på AH, köpte nästan helt nytt gear för 600 000, inget jättebra gear men det räckte för att ta ner butcher och allt på vägen utan större problem. Kolla efter vapen med 900-1000dmg, de kostar inte mycket nu. Ofta kan du få en utan socket för småslantar. Hade kanske 15k hp när jag tog butcher för första gången och dps var inte skitbra men klarade honom innan enrage. Har ca 24k hp nu och betydligt mer dps, jag blir fortfarande en-skottad av kedjorna men i övrigt går han ner som smör. Oavsett gear, undvik att bli slagen!

Rena raketvetenskapen detta, men du löser det nog...

Jo . rena raketvetenskapen är det nog. Mitt först köp på Ah var ett chest armor. Det jag själv hade var på 250 utan några andra egenskaper (trodde jag).
Jag hittade ett annat som hade 600 för 100K. När jag sedan jämförde så gav mitt gamle mer skydd än det nya. Men det är så man lär sig.

Jag har även en magisk x-bow med socket med dps på 970. Men den är inte hälften så bra som den jag har nu.
Så jag måste upp kring 1050-1200 dps med dex, ökad crit chans och kanske en socket. Då blir det dyrt.
Får väl traggla runt med andra en stund till.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Jo . rena raketvetenskapen är det nog. Mitt först köp på Ah var ett chest armor. Det jag själv hade var på 250 utan några andra egenskaper (trodde jag).
Jag hittade ett annat som hade 600 för 100K. När jag sedan jämförde så gav mitt gamle mer skydd än det nya. Men det är så man lär sig.

Jag har även en magisk x-bow med socket med dps på 970. Men den är inte hälften så bra som den jag har nu.
Så jag måste upp kring 1050-1200 dps med dex, ökad crit chans och kanske en socket. Då blir det dyrt.
Får väl traggla runt med andra en stund till.

Stirra dig inte blind på armor-värdet eller dps-värdet. Vad det är för andra stats är mycket viktigare, framför allt för armor.

http://rubensayshi.github.com/d3-ehp-calculator/#intro , där kan du lägga in din gubbe och dina items så får du en bra jämförelse mellan items när det kommer till hur mkt skydd dom ger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Stirra dig inte blind på armor-värdet eller dps-värdet. Vad det är för andra stats är mycket viktigare, framför allt för armor.

http://rubensayshi.github.com/d3-ehp-calculator/#intro , där kan du lägga in din gubbe och dina items så får du en bra jämförelse mellan items när det kommer till hur mkt skydd dom ger.

Jo, men då har jag ju mina items. Jag skulle behöva och se innan jag köpte dom. Jag har en massa osålda saker som jag laborerar runt med nu för att se vad jag behöver läggar krut på.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ulven0000:

*Nerfa LoH (på tok för op) & boosta lifeleech

LoH är inte OP jämnfört med Lifeleech.

Lifeleech fungerar på AoE och skalar med din dps. Har du 100k dps och träffar 10 stycken fiender så betyder 1% lifeleech att du får tillbaka 10000 hp per sekund. 3% blir alltså 30000 hp per sekund!!! (försök bräcka det med LoH om du kan!)

Det betyder att när du får tokbra gear + AoE så blir lifeleech minst lika bra om inte bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

LoH är inte OP jämnfört med Lifeleech.

Lifeleech fungerar på AoE och skalar med din dps. Har du 100k dps och träffar 10 stycken fiender så betyder 1% lifeleech att du får tillbaka 10000 hp per sekund. 3% blir alltså 30000 hp per sekund!!! (försök bräcka det med LoH om du kan!)

Det betyder att när du får tokbra gear + AoE så blir lifeleech minst lika bra om inte bättre.

Det är precis det Blizzard har informerat om. Att Lifeleech kommer bli bättre än Loh på sikt när man får bättre gear. Dock trodde de det skulle ta längre tid, men nu är vi här när folk börjar få 100k+ DPS och Lifeleech börjat löna sig.

Finns dock vissa skills som gör att LoH AoE-träffar mobs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

Det är precis det Blizzard har informerat om. Att Lifeleech kommer bli bättre än Loh på sikt när man får bättre gear. Dock trodde de det skulle ta längre tid, men nu är vi här när folk börjar få 100k+ DPS och Lifeleech börjat löna sig.

En svaghet man behöver komma ihåg med Lifeleech är dock att du är rökt mot shieldning mobs, för att leech skall funka måste du göra skada!!!
Life on Hit är mer pålitligt på det sättet.

Skrivet av skmzarn:

Finns dock vissa skills som gör att LoH AoE-träffar mobs.

Det räknas fortfarande inte en gång per mob som Lifeleech, utan bara dubbelt. Så även om du träffar 10 mobs får du bara tillbaka 2ggr mängden.

Sammanfattningsvis tror jag de kommer bli ganska bra balanserade.

Permalänk
Medlem

Är ni förvånade? Detta är ju typiskt blizzard-stil, ett spel kommer inte få vara svårt och kvävande längre, det tjänar dem för lite pengar på.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Är ni förvånade? Detta är ju typiskt blizzard-stil, ett spel kommer inte få vara svårt och kvävande längre, det tjänar dem för lite pengar på.

Det handlar om vilka som är den största konsument gruppen. Om det nu är kids som är i 15-18 års åldern och dom vill ha det så så klar dom kommer ändra för att akomendera dom för att då kommer dom tjäna mest eftersom att ungar vill se bra siffror och det är allt dom vill inte ha en utmaning dom vill ha allt serverat på ett silverfat med en guldsked från en buttler som gör allt åt dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

En svaghet man behöver komma ihåg med Lifeleech är dock att du är rökt mot shieldning mobs, för att leech skall funka måste du göra skada!!!
Life on Hit är mer pålitligt på det sättet.

Det räknas fortfarande inte en gång per mob som Lifeleech, utan bara dubbelt. Så även om du träffar 10 mobs får du bara tillbaka 2ggr mängden.

Sammanfattningsvis tror jag de kommer bli ganska bra balanserade.

Såvitt jag märkt så är det likadant med Life on Hit när det gäller shielding mobs. Jag avskyr shielding mobs när jag kommer med min munk och drar rätt in i ett pack. För jag får inte tillbaka något HP förrän shielding bryts.

Att du skulle få tillbaka 2x mängden oavsett mängd mobs, det vet jag faktiskt inte. Jag har aldrig spekulerat i hur det fungerar med Life on Hit. Jag kör på känsla, och min känsla är att min tredje attack med min mainattack träffar alla mobs framför mig och Life on Hit räknar individuellt varje mob träff. Men jag kan ju ha fel. Aldrig gjort seriösa tester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

Det handlar om vilka som är den största konsument gruppen. Om det nu är kids som är i 15-18 års åldern och dom vill ha det så så klar dom kommer ändra för att akomendera dom för att då kommer dom tjäna mest eftersom att ungar vill se bra siffror och det är allt dom vill inte ha en utmaning dom vill ha allt serverat på ett silverfat med en guldsked från en buttler som gör allt åt dom.

Precis det jag menar, tråkigt när det är så. Det bästa exemplet jag vet är när blizzard introducerade HC i WoW för att även tillfredsställa dem som faktiskt vill ha en utmaning, för att sedan nerfa det med för att alla kids klagade på att det var för svårt, vilket också slutade med att HC blev det nya normal-läget och icke-HC var inte aktuellt alls att spela längre. Tragiskt som fan.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

Såvitt jag märkt så är det likadant med Life on Hit när det gäller shielding mobs. Jag avskyr shielding mobs när jag kommer med min munk och drar rätt in i ett pack. För jag får inte tillbaka något HP förrän shielding bryts.

Jodå, life on hit ger 100% tillbaka även när du dunkar på mot shielding mobs-

Tro mig, jag har spelat min munk med 2500 LoH och visst shielding är sega, men din life får du tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jodå, life on hit ger 100% tillbaka även när du dunkar på mot shielding mobs-

Tro mig, jag har spelat min munk med 2500 LoH och visst shielding är sega, men din life får du tillbaka

Där ser man. Jo, jag fick chansen att testa idag, och det verkar vara så att jag får LoH på shieldade mobs. Så det var soft att veta.

Permalänk
Medlem

Faen va surt det är att MF:a i 2dagar i inferno med 214%mf och inte hitta något bra vare för sig själv eller AH. För att sedan logga in HC gubben istället som är lv 58 med 0%mf, 15min senare hittar man en skitbra Legendary hjälm:/

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Faen va surt det är att MF:a i 2dagar i inferno med 214%mf och inte hitta något bra vare för sig själv eller AH. För att sedan logga in HC gubben istället som är lv 58 med 0%mf, 15min senare hittar man en skitbra Legendary hjälm:/

Hittade 3st 850+ imba vapen på HC igår. en 1hxbow 1h wd vapen och 1hfistwepon;) sedan massa sjukt fina legs och chestsså tjänade in ca 1M på den rundan och då har ja ej sålt Xbown n