"Radiovågor" över skärmen när man spelar

Permalänk
Medlem

"Radiovågor" över skärmen när man spelar

Hejsan jag har haft ett störande problem med mitt grafik kort sen jag har fått det..

men nu börjar det störa mig riktigt rejält..

Jag har ett 7970 dual x sapphire..

Sitter jag o spelar så sker det som genomskinliga vågor
som dras från mitten av skärmen ända upp till toppen..

Och om jag sätter på WoW's V-sync eller någon annan V-sync
så får jag helt plötsligt ett genomskinligt sträck i neda vänstra sidan..

Jag har testat.

- Annat grafik kort.
-Updaterat driv rutinerna / ner graderat (har kört driver sweeper alla gånger då)
-Byt skärm..

Hjälp?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Har du testat att slå på triple buffering, om det inte redan är påslaget? Ett annat alternativ att testa är att slå på vertikalsync i grafikdrivern, dock lär det innebära minskad framerate i spelen. Det är ju väldigt svårt att visualisera hur det ser ut utifrån en textbeskrivning, men det låter som något tearingproblem.

Om inte det hjälper, kan du ta en bild på det och posta?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Har du testat att slå på triple buffering om det inte redan är påslaget? Det är ju väldigt svårt att visualisera hur det ser ut utifrån en textbeskrivning, men det låter som något tearingproblem.

Om inte det hjälper, kan du ta en bild på det och posta?

Jo visst kan jag det

ska testa det där med triple buffering..men är inte det bara enbart wow som har det??

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Kanske värt o nämna att dessa vågor kommer enbart när jag springer upp för trappor ner för trappor eller kollar upp o ner eller helt enkelt rör mig :S

Åt ka-vad du nu hette..det här fixade våg problemet tack

Men nu har jag något annat..Om jag springer upp på ett objekt låt oss säga
och vänder mig snabbt det droppar inte alls men och det går ganska smooth
men jag märker små hack och det är grymt irritereande

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Jo visst kan jag det

ska testa det där med triple buffering..men är inte det bara enbart wow som har det??

Du kan slå på det i catalyst control center, så bör inställningen bli global

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

Jo visst kan jag det

ska testa det där med triple buffering..men är inte det bara enbart wow som har det??

triple buffering kan då slå på i CCC-inställningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

triple buffering kan då slå på i CCC-inställningarna.

Tackar

...Skratt fråga INC!!!...vart kan jag slå på det här?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Kanske värt o nämna att dessa vågor kommer enbart när jag springer upp för trappor ner för trappor eller kollar upp o ner eller helt enkelt rör mig :S

Ja, den beskrivningen stämmer också in på att det skulle vara något tearingrelaterat.

Orkar inte ge mig in på att försöka förklara varfär, men hittade denna artikel som jag efter en väldigt snabb genomskumning tycker verka beskriva problemet på ett mycket bättre och mer pedagogiskt sätt än jag någonsin kommer kunna göra: http://www.anandtech.com/show/2794

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Jag får lika dant med mitt 7970 fast bara i Shogun 2.
Det blir uppenbart så fort jag rör kameran snabbt fram och tillbaka eller upp och ner.
Jävligt irriterande faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

...Skratt fråga INC!!!...vart kan jag slå på det här?

i ccc?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Catalyst Control Center. Kolla småikonerna längst nere i högra hörnet, någon av dem bör vara CCC. Dubbelklicka och in och rota bland settingsen så hittar du det, kan tyvärr inte specifiera vart, då datorn jag sitter på f.n. inte har något ATI-kort. Det bör ju annars gå att googla rätt på.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Catalyst control center

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Catalyst control center

..jag vet vad ccc är

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.