Officiellt: Windows 8 lanseras i oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av fimp3n:

Diggar ej metro. Vill inte ha en "start-menu" som tar upp hela skärmen. Sen hur funkar det ifall du sitter med massa olika fönster uppe bredvid varandra? Typ Firefox 50% av skärmen, Spotify 25%, mIRC resterande 25%.

Funkar precis som på w7 gissar/hoppas jag på.

Så länge du gör det i desktop mode funkar det som vanligt men i metro måste du välja bort en 25%, för du kan bara ha 25%+75%

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Jag vill inte förvandla min dator till en jättelik smartphone.

Ett Jämra bra uttalande som egentligen sammanfattar allt vad man ogillar med windows 8

Nåja nu tänker jag inte sitta och tramsa om win 8 längre idag, jag bara konstaterar att win 8 inte är för mig och kommer inte använda det varken nu eller i höst samt inte i framtiden heller, finns flertal bättre alternativ..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Så länge du gör det i desktop mode funkar det som vanligt men i metro måste du välja bort en 25%, för du kan bara ha 25%+75%

Hm ok. Går det förminska Metro ? Lr är det fullscreen som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fimp3n:

Hm ok. Går det förminska Metro ? Lr är det fullscreen som gäller.

MS har bestämt att fullskärm är bäst så nej.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Hmm, har provat Windows 8, och jag kan verkligen inte förstå varför dom ska integrera Metro med det vanliga OS.

Borde finnas en funktion som stängde på och av metro.

Klart det finns det, du kan ju stänga av aero i W7

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkes:

Klart det finns det, du kan ju stänga av aero i W7

Va?

Finns ingen av och på funktion för metro, skulle det finnas det skulle inte dessa spaltkilometer med diskussion om Metros vara eller icke vara finnas, inte ens jag skulle hålla på o klaga då

För min del med metro inget windows 8, period.. vist kan kanske komma tredjeparts lösningar som återställer windows 8 till ett fungerande OS, men det återstår att se.. vad som behövs är nått som byter plats med hela metro och allt dvs nån form av helt ny fönsterhanterare, inklusive alla fula iconer osv, om det är möjligt vet jag dock inte, men strejf kanske kan svara på det

För övrigt finns det inget Aero i win 8...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Om man i framtiden kan stänga av metro helt och få tillbaka gamla start-menyn så kommer jag fundera på det, innan dess inte en chans att jag uppdaterar.

Men då kan man ju lika gärna stanna med Windows7

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Öppnar allt genom Win> "program" > Enter
Så visst, jag har inte ett så stort behov av startmenyen, och jag har inte något behov av metro. Lik förbannat måste denna fullscreen förbannelse dyka upp varje gång jag ska öppna något.

Tog bort alla appar och skit, så att jag nu bara har en grön bakgrund. Gjorde det lite mer uthärdligt.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Men då kan man ju lika gärna stanna med Windows7

Tror du missat att det finns bra saker i 8an jag är t.ex. lite intresserad av storage space till htpcn. Men tyvärr är allt snack om metro, hade de gjort metro valbart hade man kunnat få fram de bra bitarna i rampljuset istället.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

jag personligen använder inte startmenyn så ofta då startmenyn inte är speciellt praktisk. http://www.whylinuxisbetter.net/items/categories/index.php?la... enda anledningen till att jag använder windows 7 är pga komparbiliteten med olika program(framför allt spel), när det har ändrats finns finns det ingen anledning till att använda windows längre. hoppas m$ går samma öda som nokia till mötes, iallafall verkar de jobba åt det hållet med tanke på metro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Tror du missat att det finns bra saker i 8an jag är t.ex. lite intresserad av storage space till htpcn. Men tyvärr är allt snack om metro, hade de gjort metro valbart hade man kunnat få fram de bra bitarna i rampljuset istället.

Nja, jag tycker också att det kan vara intressant, men jag kan nog leva utan det också. Tycker Windows 7 är riktigt bra och jag använder mig även av Ubuntu 12.04, så jag tror inte jag har någon direkt användning av Windows 8. Har kör testversionen i flera dagar och störde mig mest på det konstanta flyttandet mellan metro och classic-läge, fram och tillbaka, fram och tillbaka, i evighet, amen!

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit det tidigare men kan nämna det igen. Vad jag har läst så har man tvingat användare till att använda Metro så mycket som möjligt under testversionerna, för att få fram så mycket respons på det som möjligt. Skarpa varianten ska man kunna ha mer "desktop fiendly".

Personligen så tror jag att jag gärna kommer sitta med Metro på min stationära dator hemma. Det som görs mest är surfning, spelande, musikproduktion samt en del webbutveckling. Jag har inget unikt behov av en startmeny och en taskbar. Skulle jag ha det så finns ju desktop-gränssnittet att tillgå. Och med två skärmar så borde det väl bli smutt med Metro på den ena och classic på den andra!?

Permalänk
Medlem

Skulle bli glad om de som inte har något med substans i att säga kunde hålla käften istället, det här är inte Aftonbladets kommentarsfält. Kvalitén på Sweclockers snack har störtdykt senaste åren tyvärr.
Är ni för eller emot, berätta gärna varför istället för att säga "öööh.. det blir skit.." och liknande trams.

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Fetskaft:

Jag har skrivit det tidigare men kan nämna det igen. Vad jag har läst så har man tvingat användare till att använda Metro så mycket som möjligt under testversionerna, för att få fram så mycket respons på det som möjligt. Skarpa varianten ska man kunna ha mer "desktop fiendly".

Personligen så tror jag att jag gärna kommer sitta med Metro på min stationära dator hemma. Det som görs mest är surfning, spelande, musikproduktion samt en del webbutveckling. Jag har inget unikt behov av en startmeny och en taskbar. Skulle jag ha det så finns ju desktop-gränssnittet att tillgå. Och med två skärmar så borde det väl bli smutt med Metro på den ena och classic på den andra!?

Exakt, har läst det med, dvs att man har låst till testversionerna till Metro för att "tvinga" folk att testa det för att få folk att använda det och ge feedback.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

MS har bestämt att fullskärm är bäst så nej.

Ah synd. Då stannar jag med W7. Orkar verkligen inte med fullscreen program. Fullscreen är för spel/film enligt mig. Iallfall när man sitter på skärmar över 24".

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så använder jag själv inte metro ett enda dugg. Desktop i W8 fungerar utmärkt + att man har ett aktivitetsfält för de program man oftast använder. Sen kan det ju vara nyttig att lära sig använda "windows knappen" ifall ens mus mystiskt skulle försvinna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sargan:

Det lustiga är att alla som gnäller på Metro ej provat 8:an och förstår hur smidigt det egentligen är.

Har du provat det själv?
Jag har testat det mer än väl, även Windows Server 2012 RCn.
Har dessutom gillat och kört varenda version sedan 95 (körde dos och amigaos/workbench innan) och inte haft några som helst problem. Inte ens med Vista som folk verkar rata så.

Allt är väll bra i Win8 bortsett från metro i mitt tycke. Det skulle inte vara kul att rulla ut Win8 på datorerna på jobbet t ex, telefonen skulle ringa sig varm och verksamheten skulle nog göra en rejäl broms innan folk vant sig. Det är ju tom folk som har svårt för Win7 fortfarande. Det lär ju ta ett tag innan folk får det hem i burkarna med och vänjer sig. Många sitter ju med XP fortfarande.

För egen del så klarar jag mig utan startmenyn, startar allt via genvägar i mappar som är länkade som toolbars ändå. Kommer inte ens använda nya startmenyn. Skulle de ta bort toolbars möjligheten skulle det vara värre.
Det startmenyn var bra på i mitt tycke var att komma åt sina filer osv smidigt. Enkelt att nå dokumentmapper och den här datorn ect. Enkelt på ett grafiskt sätt utan att behöva veta vart man ska trycka exakt.

I Win8 har det mest blivit att jag använder söken för att komma åt saker snabbt om inte snabbkommandon vilket ju känns som ett steg bakåt för ett grafiskt OS. Jag tycker allt ska vara grafiskt logiskt så alla användare kan hitta det de söker så lätt som möjligt.

Klumpiga appar ser jag inte som något som jag kommer att använda på desktops heller. Ingen positiv upplevelse i mina ögon. Fördelen med Windows är ju alla fönster som inte tar hela skärmen och snabbt går att växla mellan.

Sist men inte minst kan det ju vara ett smart drag. Men de kunde ju gjort något annat än metroskärmen för "vanliga" pcs.

Och glöm inte att Windows 7 Pro supportas till 2020

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men ni som sitter på Sweclockers och inte gillar Metro kan väl detta med registry hack vid detta laget! Eller ska ni ha en knapp där det står "stäng av metro" med en röd sidenduk!

Eller så behåller man sitt Win 7 och sparar sig ett par hundra?

Permalänk
Medlem

Det verkar som många är bakåtsträvare.... Frågan är hur länge kommer människor att använda mus + tangentbord`? Fler och fler människor klarar sig utmärkt med en surfplatta, för sina vardagliga sysslor... med Microsoft surface liknande surfplattor minskar andelen människor som är i behov av en stationär dator ännu mera.

T.ex. Intels ultrabooks 2013, pekskärm.
http://www.nordichardware.se/nyheter/77-notebooks-mobility/46...

Pekskärmar och kinect liknande kameror är den miljön där metro hör hemma. Det vi nu upplever är en övergångsperiod till pekskärmar och kinect liknande kameror. Microsoft gjorde det rätta beslutet att integrera metro i windows 8 dels för att vara beredda när pekskärmar slår till på desktop marknaden och ännu viktigare för att windows 8 och windows phone 8 delar kärna.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk

Jag har haft win 8 som main os några veckor nu. Personligen tycker jag inte att metro är speciellt dåligt men kan väll inte säga att det är bra heller.

Det jag skulle kunna klaga på är avstängningen av operativsystemet. Ibland stänger den av sig och ibland gör den inte det.

Jag tycker inte det är värt att uppgradera till win8 om man har win7

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Till surfplattor ser det riktigt bra ut. Men till en vanlig dator känns det tveksamt. Sen att Microsoft tagit steg bakåt sett till valmöjligheter gör inte saken bättre.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Skrivet av Chawan123:

Kommer inte att uppdatera.

Skrivet av Lindgren92:

Kommer INTE uppdatera. Metro är det sämsta som hänt Windows, fyfan säger jag.

Skrivet av VillhaÜberPC:

Jag tycker att Windows 8 inte verkar vara så jätte bra om jag ska vara ärlig fast vad vet jag egentligen jag kommer i alla fall inte skaffa windows 8 för mig så ser är det bara som windows phone. Jag tror att Windows 8 kommer bli en flopp fast igen vad vet jag, jag är verkligen inte bra på dator prylar osv.

Skrivet av RzrTrek:

Varför tror ni inte på Windows 8 och dess framtida potential?

Windows 8 ser konstigt ut och jag har ingen lust att "lära om" bara för att Microsoft tycker det.

Nej, jag hoppas att Windows 9 ser ut som folk och inte ser ut som Windows 8.

Permalänk
Medlem

Tror vi kommer se mängder av nya möss a la Apples Magic Mouse under 2013. Blir nog bra till slut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chawan123:

Kommer inte att uppdatera.

Inte jag heller.

Skrivet av Marticus:

Hoppas priset på w7 sjunker då

Nej, jag hoppas att Microsoft tar så mycket betalt som deras konsumenter är villiga att betala.

Skrivet av Dubadai:

Hmm, har provat Windows 8, och jag kan verkligen inte förstå varför dom ska integrera Metro med det vanliga OS.

Borde finnas en funktion som stängde på och av metro.

Inte jag heler. Metro integrerat i vanliga Windows OS suger.

Skrivet av Chawan123:

Om man i framtiden kan stänga av metro helt och få tillbaka gamla start-menyn så kommer jag fundera på det, innan dess inte en chans att jag uppdaterar.

Men det är inte bara Metro som år dåligt med Windows 8.
Nya temat är fulare.
Windows Media Player spelar inte längre DVD skivor.
Windows Media Center är borttaget.

Skrivet av Stealthbomb:

Windows 7 är för bra för att uppgradera.

Nej, Windows 7 är inte för bra.
Windows 8 är för dåligt.

Skrivet av Son of Qwerty:

Är självklart nyfiket men har hela tiden haft känslan av att W8 är utvecklat för tablets. Det får mig att tveka... Egentligen borde man dra ner preview och testa men har W7 på en ssd och kan nog inte gå tilll att ha W8 på en vanlig hårddisk

Du kan testa i en virtuell maskin. Tex VirtualBox.

Skrivet av MagnusL:

Med Windows 8 så blir Windows en "walled garden". Den traditionella PC plattformen kommer endast att finnas kvar som en legacy plattform, då Microsofts plan är att all nyutveckling ska ske för deras ny miljö Metro och säljas via deras egen store. Så även ifall man skulle kunna stänga av Metro helt och hållet så är man ändå ganska körd.

Du kan nog fortfarande installera program utanför Windows Store.
Men kan hålla med om att en "walled garden" är läskigt.
Men Apple är nog närmare en "walled garden".

Skrivet av jetten:

Provade testversionen för kanske en månad sen. Bakåtkompatibiliteten var ju bara åt !"¤%@*, varken Firefox eller Skype fungerade på ett sätt som man kunde förvänta sig. Visst, programmen kommer ju förstås snabbt att anpassa sig till Windows 8, men det är ju dumt att tro att alla mindre program man använder sig av även kommer att uppdateras med Win8-kompatibilitet.

Ibland måste man bryta bakotkompatbilitet för att bli av med gammalt legacy skräp och evolvera och gå frammåt.
Skype ägs numera av Microsoft, så de fixar det nog snart.
Windows 8 stöd kommer i uppkommande Firefox 14.

Skrivet av Ozzed:

Nej. Jag kommer inte att uppdatera. När Microsoft begriper att en dator är en dator och en surfplatta är en surfplatta, DÅ kan vi börja snacka. Innan dess, nej.

Microsoft vill nog köra Windows och samma interface överallt.
Windows och Metro på smartphones, tablets, laptops, desktops, TV, etc.

Skrivet av zzcool:

tror inte många kommer att bry sig om windows 8 efter allt metro tjaffs och ingen start knapp

Tror alla kommer köra Windows 8. Alla kommer köpa laptop från Dell och HP förinstallerad med Windows 8.
När dom startar datorn så har dom en Facebook och en Twitter ruta i Metro och dom är nöjda.
Folk använder inte datorer, dom är puckade, de flesta människor är idioter och använder bara datorer för Facebook.

Skrivet av ggustavsson:

Metro är det värsta som hänt sen datorn uppfanns...

Nej, Metro är säkert helt okej på smartphones, tablets och TV.
Men på desktop, ny fan!
Så det värsta som hänt är det inte, Microsoft Bob var värre.

Skrivet av jonthan:

Har ingen touch skärm på min stationära så nej tack, men ja tack till en surfplatta med W8

Även om du skulle ha touch på din stationära så skulle du ändå inte vilja ha Metro.
Touch på en telefon eller platta funkar. Men touch på en stationär, fatta hur oergonomiskt och smärtsamt det blir. Tänk dig dina armar efter bara några minuter.

Skrivet av HerrNi|sson:

Självklart ska jag uppdatera, man kan ju inte stanna på Windows 7 resten av livet! Det gäller att hänga med i utvecklingen, även fast det känns ovant till en början!

Vem har sagt att du behöver stanna på Windows 7 resten av livet?
Det finns ju andra system: Linux, Mac, BSD, Solaris, etc.
Ubuntu, Fedora, Red Hat, SUSE, etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fimp3n:

Ah synd. Då stannar jag med W7. Orkar verkligen inte med fullscreen program. Fullscreen är för spel/film enligt mig. Iallfall när man sitter på skärmar över 24".

Det stämmer inte, man kan tex docka en metro app på en sida av skärmen o ha sin desktop på resten. Jag har tex min Metro mail på en sida av min 2:a skärm o resten till desktopen. Jag kan oxo ha flera Metro apps som visas samtidigt, tex IE o Music osv. Det är dessutom superlätt o docka o ändra om hur apparna visas.

Måste säga att jag hittar mina apps bra mycket snabbare med Metro jämfört med den gamla startmenyn. Bara trycka på Windows knappen så har jag mina apps framför mig, sorterade enligt hur jag arbetar.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog skaffa mig en kopia utav windows 8, men ser direkt att det inte blir någon favorit. Kan utav tvekan tänka mig att skapa metro appar, och använda windows för spel men annars så blir det nog mera Linux i min tillvaro!

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk

Tror heller inte jag kommer att skaffa windows 8 om inte dom funderar på att ge det ett nytt gränssnitt. Man bodde ju kunna få välja. I vilket fall så tror jag att någon kommer att fixa typ en klasisk windows 7 meny. Är väldigt intresserad annars av att windows 8a skall utnytja kärnorna bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Har nu aldrig använt Launchy, men när jag tittar på det lite snabbt så ser den ut att göra exakt vad jag använder start-menyn till vilket är att starta program och söka efter filer genom att skriva namnet.

Testa Windowsknappen+q som kortkommando i Win 8 (Windowsknappen+D tar tillbaka desktopen). Då får man direkt upp en sida med alla appar samt kursorn i ett sökfält. Launchy style.. fattar inte allt gnäll om Metro. På en vanlig arbetsdag på min stationära dator ser jag Metro ungefär 1 minut. Dvs. enbart när jag öppnar en ny applikation. Som jag dessutom öppnar snabbare med Metro om jag jämför med den gamla startmenyn. Så om man bortser från om man gillar/ogillar utseendet på Metro så är jag rätt övertygad om att det går snabbare o hitta/starta applikationer med Metro. O då menar jag inte Metro appar utan vanliga desktop appar.

Permalänk

Jag har använt windows 8 sedan developer prev och även om många saker är riktigt trevliga så har jag ett gäng saker jag bara hatar.

Metro är förstås största problemet, det faktum att mina mest använda genvägar (den här datorn, kotrollpanelen etc) inte är lätt tillgängliga längre. Jag tycker inte om att behöva använda tangentbordet för de saker som bara ska vara två musklick iväg. Men vet att många andra är snabba på att släppa musen för att skriva så det kanske bara är jag som har konstiga preferenser.

Mitt andra problem är menyn till höger, området som den kommer upp på är alldeles för litet, jag har flera skärmar så jag kan inte bara dra musen ner till det nedre högra hörnet för då hamnar den på andra skärmen. Varje gång jag går ifrån datorn så vill jag ha ner den i viloläge och då svär jag högt över att lyckas få upp den menyn.

Att inloggninsrutan är dold bakom en klocka etc tycker jag är en av de dryga sakerna som känns helt onödigt. Inte för att det faktiskt är så mycket problem att svepa bort den, men på en desktop-dator, varför ens tänka tanken att dölja inloggningen?

På den positiva sidan så _tror_ jag att de har lyckats få igång sökfunktionen igen.. Någonting de hade sönder i Vista och aldrig fixade till igen. Äntligen kan jag söka efter *.rar på en extern hårddisk och inte bara få en tom ruta! Yay! Frågan är ifall jag kan söka efter dller och liknande i windows systemmappar också, det har jag inte testat...

Nya Task managern är underbar efter att man vant sig vid att behöva gå in på den avancerade varianten varje gång. Inbyggt grundläggande antivirus kommer göra att jag får färre polare som ringer och är hysteriska. Win! Inbyggt stöd för iso-mount! Yay! Högerklicka nere i högra hörnet och få tillgång till många bra menyer (dock inte alla och den verkar inte vara kustomiserbar).

Apps i sig har jag hittills aldrig funnit användning för och default viewer för bilder etc är irriterade när de kör fullscreen men det är ju inte mycket jobb att byta ut default till image-viewer och pdf till foxit etc.

Jo, jag tror att jag kommer köra windows åtta, de saker som jag stör mig på är inte tillräckligt farliga (och kanske kommer patchas) och den stora mängden förbättringar på småsaker gör att det i slutändan blir värt det. Jag kan dock inte låta bli att tycka att det är synd att de snubbar på mållinjen med tablet-design-valen...

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Skrivet av sscnz:

Testa Windowsknappen+q som kortkommando i Win 8 (Windowsknappen+D tar tillbaka desktopen). Då får man direkt upp en sida med alla appar samt kursorn i ett sökfält. Launchy style.. fattar inte allt gnäll om Metro. På en vanlig arbetsdag på min stationära dator ser jag Metro ungefär 1 minut. Dvs. enbart när jag öppnar en ny applikation. Som jag dessutom öppnar snabbare med Metro om jag jämför med den gamla startmenyn. Så om man bortser från om man gillar/ogillar utseendet på Metro så är jag rätt övertygad om att det går snabbare o hitta/starta applikationer med Metro. O då menar jag inte Metro appar utan vanliga desktop appar.

Jag gillar det inte för det är fult, touch anpassat och helskärm vilket jag stör mig ännu mer på. Ser inget sätt som skulle göra metro snabbare för min del att använda.