Permalänk

Guld som säljs?

Ponera att man vill sälja SC-guld för ett överkomligt pris, vart ska man vända sig?

Permalänk
Medlem

Inte till kinesiska guldplockare iallafall.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Avstängd

Köpa items och lägga ut på rmah skulle fungera.

De tar visserligen 15% men det är ett säkert sätt.

Permalänk
Medlem

lägg ut på marknaden här.
Men finns även flertal sidor, men scamming är ganska stort.
Träffas irl och göra köpen är nog säkrast

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet vad guldpriset ligger på ungefär, $/miljon?

Visa signatur

Diablo 3 Magic Switch
Swapping Magic Find gear in Diablo 3 made easy

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Går att köpa på ah numera, cirkus 27kr miljonen

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoXeR123:

Går att köpa på ah numera, cirkus 27kr miljonen

La upp 20 mil nu på rmah

Lite tveksam till hur lätt man säljer guldet för de priserna när folk på andra ställen säljer billigare(blizz har gräns på 2,5 euro per million).

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

La upp 20 mil nu på rmah

Lite tveksam till hur lätt man säljer guldet för de priserna när folk på andra ställen säljer billigare(blizz har gräns på 2,5 euro per million).

Säg till om du får det sålt

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Jag kände för att testa att sälja guld la upp 700k bara för att se om det gick, har gått flera timmar nu ingen har köpt. La upp det för 0.25 per 100k lägsta alltså. Vet inte om man måste vänta på de andra som la ut sitt guld först måste bli sålt eller hur det funkar.

Permalänk
Avstängd

Antagligen så många guldfarmare+ vanliga spelare som slängt upp sitt guld där eftersom de får mycket mer betalt på ah jämfört med att sälja på annat sätt.

Permalänk
Medlem

Det kommer bli nära omöjligt att sälja på rmah, marknaden är helt överflödad med guld, och eftersom dom har lägsta per 100k så kommer det aldrig säljas då ingen kan undercutta.

Sen att priset är mer än dubbla på alla marknadssidor etc.

Permalänk
Avstängd

Antingen sätter de en gräns på hur mycket guld man kan sälja genom rmah per månad eller sänker priset om de inte vill fortsätta ha kvar det som det är nu.

Edit: inte sålt mitt guld ja la upp ännu men de som var först med att slänga upp ett par hundra mil måste blivit väldigt glada.

Permalänk
Medlem

Tycker det är sjukt om det ska vara ett "first come first served"-system där konkurrens inte existerar. :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått sålt guld på rmah? Jag har några miljoner ute för lägsta pris men blir inte sålt, är det de första som lägger ut är först med att få sålt?

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Är det någon som fått sålt guld på rmah? Jag har några miljoner ute för lägsta pris men blir inte sålt, är det de första som lägger ut är först med att få sålt?

La ut 5 mil direkt när servers gick live igen, sålde på 1h typ. Sen dess nej

Permalänk
Medlem

3,30€ i skrivande stund per mille guld. Aldrig försökt, men jag skulle gissa att botsen konkurerar ut det mesta.

Permalänk
Medlem

Typ 30:- per miljon?

När det är nere i 5:- per miljon köper jag...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Well så lågt kan det aldrig gå på rmah
Det ligger på runt 10-13 på goldsites, privata sellers nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Well så lågt kan det aldrig gå på rmah
Det ligger på runt 10-13 på goldsites, privata sellers nu.

Seems legit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallow:

Seems legit?

ja.

Permalänk
Medlem

Kan man inte bli avstängd av Blizzard om man säljer Guld privat? Låt säga att jag har 10 miljoner som jag vill sälja till Navity för 100kr.
Kan han då bara föra över pengar till mitt swedbank och sen går jag in i spelet och ger han 10M?

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaPaGoja:

Kan man inte bli avstängd av Blizzard om man säljer Guld privat? Låt säga att jag har 10 miljoner som jag vill sälja till Navity för 100kr.
Kan han då bara föra över pengar till mitt swedbank och sen går jag in i spelet och ger han 10M?

Finns säkert täckt i deras TOS, men kan inte se att någon har några moraliska betänkligheter kring det sedan det introducerats på AH. Vet också många som handlar utanför AH med guld och det är såvitt jag känner till ingen som blivit bannad för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaPaGoja:

Kan man inte bli avstängd av Blizzard om man säljer Guld privat? Låt säga att jag har 10 miljoner som jag vill sälja till Navity för 100kr.
Kan han då bara föra över pengar till mitt swedbank och sen går jag in i spelet och ger han 10M?

klart man "kan" men chansen är så extremt minimal så det går inte ens räkna, det finns typ inte

Permalänk
Medlem

Hur går det till då?
Items kan man ju slänga på backen, men guld?

10 mille räcker inte långt, max värt 50 imho...

Kollade på rmah förut, vissa items(som jag var intresserad av) som kostar mellan 50-100 mille gick för 120 till 200 spänn. som bäst då, men på den nivån skulle jag kunna tänka mig att betala faktiskt!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Hur går det till då?
Items kan man ju slänga på backen, men guld?

10 mille räcker inte långt, max värt 50 imho...

Kollade på rmah förut, vissa items(som jag var intresserad av) som kostar mellan 50-100 mille gick för 120 till 200 spänn. som bäst då, men på den nivån skulle jag kunna tänka mig att betala faktiskt!

10 mille kostar som billigast på utländska nätsidor
Sett på blocket för 15kr per miljon
Då för man ju över pengar på ens bankkonto.
Sen för att köpa via RMAH så måste du ansluta ett paypal konto

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Medlem

Guld på blocket finns för 10-12kr/mil
Kostar 11kr / mil på välkända trusted sidor.

Köpa guld på rmah är korkat, snordyrt.

Permalänk

Har provat att sälja 400,000 guld på rmah sedan det blev möjligt bara för att testa; men först inatt var det någon som köpte det...

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Medlem

Sålde 1 mil inatt också, hade 10 ute typ.