Permalänk
Medlem

Fractal Design Arc & Datorhörna 2012

Tjenare!

Flyttat hemifrån och tillbaka hem till Sverige efter 8 år i Dubai.

Så klart var man tvungen att fixa till en redig datorhörna när man verkligen fick chansen att bygga en exakt som man alltid drömt om.

Inhandlat ny skärm och datorlåda, samt grafikkort.

Systemet:
- Intel Core i7 2600K @ 4.4ghz
- Sapphire Dual-X OC 7970 3GB 1100/1760
- 8GB DDR3 Corsair LP 1600MHz
- Asrock P67 Pro3
- Intel 320 SSD 160GB
- Fractal Design Arc
- D-Link DWA-645
- Thermalright MUX-120 P/P Scythe Slipstream 1200RPM
- Dell U2711

Rösta och kommentera gärna!

Fractal Design Arc & Datorhörna 2012

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Din tjej ser inte så intresserad ut

Fint bygge, är också sugen på ett arc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callema:

Din tjej ser inte så intresserad ut

Fint bygge, är också sugen på ett arc.

Hon brukar dock leka lite intresserad... Men vafan, kan inte klaga, hon låter mig leka runt och köpa nytt så mycket jag vill!

Tackar! Var bra mycket större än Define R3 faktiskt, trodde inte det. Lätta att dra kablarna med!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Cleant

E det bara jag eller har du inte kopplat in USB3 till fronten? (o.O)

Permalänk
Medlem

Fan va gött med en bygglogg med bra bilder för en gångs skull! (Hoppas ingen annan som lyckats med det tar illa upp, menar bara att det är mycket iPhone bilder där ute...)
Själv hade jag nog valt den mindre versionen av chassit (har ett sånt själv ) och ett mATX kort, då datorn blivit lite mindre. Men du kanske behövde utrymmet, eller föredrar lite större burkar, vad vet jag?

För övrigt ser det skitbra ut! 5p rakt av från mig, bara för du faktiskt tagit så bra och tydliga bilder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeGabbe:

Cleant

E det bara jag eller har du inte kopplat in USB3 till fronten? (o.O)

Tackar! Var det jag var ute efter.

Tyvärr så har inte mitt moderkort USB3.0 via den nya bredare kopplingen som du ser att jag har lagt bakom moderkortsplåten. Blir nog nytt moderkort snart...

Skrivet av Goo5e:

Fan va gött med en bygglogg med bra bilder för en gångs skull! (Hoppas ingen annan som lyckats med det tar illa upp, menar bara att det är mycket iPhone bilder där ute...)
Själv hade jag nog valt den mindre versionen av chassit (har ett sånt själv ) och ett mATX kort, då datorn blivit lite mindre. Men du kanske behövde utrymmet, eller föredrar lite större burkar, vad vet jag?

För övrigt ser det skitbra ut! 5p rakt av från mig, bara för du faktiskt tagit så bra och tydliga bilder!

Tackar! Fotograferar en hel del och har en bra kamera så ser inte hur jag skulle kunna komma undan med dåliga bilder. Haha

Tänkte på det också. Den hade varit grymt snygg som mATX. Njae det var tyvärr med utav en kostnadsfråga att jag inte har råd med nytt moderkort just nu. Sen så ska datorn stå under bordet ändå så lär inte se det så mycket.

Tack för betyget och kommentaren!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk

Kul att se fler som byggt i Arc! Ännu roligare när man kommer till sista bilderna och ser att du har samma chassi, mus, tangentbord Och lurar xD + Dell-skärm men en annan. Tumme upp ^^

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Skön tjej som har 2 graf-räknare liggandes framme. Det är science.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Kul att se fler som byggt i Arc! Ännu roligare när man kommer till sista bilderna och ser att du har samma chassi, mus, tangentbord Och lurar xD + Dell-skärm men en annan. Tumme upp ^^

Märkt att det inte är så många som gör det! Vet dock inte varför... Tyckte det var skönt att bygga i etc.

Det var som satan! Inte ofta man har så mycket lika!

Tangentbordet är dock ingen höjdare... Eller, det är okej. Men lite jobbigt att man måste trycka så hårt. Är nog lite för van med Apple's tangentbord...... som kostar 6 gånger så mycket haha.

Hörlurarna. Behöver inte säga så mycket. Helt underbara!

Skrivet av beweer:

Skön tjej som har 2 graf-räknare liggandes framme. Det är science.

Haha tur att en av dem är mina! Men hon är dock mattesnillet här hemma...

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Shit vad vackert det graffekortet är
Me want.