Stort intresse för Dreamhack Summer 2012

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dentoid:

jag var där DHW11 och då stämde det, nu i sommras när jag var där var det inga problem alls att sitta där och bara när artisterna spela var det så att man hellre chatta åt kompisen än försökte prata. De spela även mer vanlig dödlig musik i sommras och int enbart hardstyle de gjorde för några år sen. En god mix av dubstep, house, hardstyle och elektro

Ännu en sak jag inte gillar med "nya" DH. Tidigare kunde man här få höra en del nytt, men nu spelar de samma musik som hörs överallt annat, förutom möjligtvis hardstylen då (men även där är det för det mesta kommersialiserad hardstyle..)
"Förr" kunde man höra ett VÄLDIGT brett musikspektra, vilket jag uppskattade. (Vart har hardcoren tagit vägen liksom? :/) Hörde någon Darkpsy-låt, men annars var det inte mycket ovanligt.

Förresten är den höga ljudnivån i D lite grejen med den hallen, där ska det vara högt. B-hallen är (var) ju menad till dem som vill ha musik men inte så jättehögt, och C för hardcore-spelarna som behövde tystnad. Nu är D hallen med halvhög musik..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av JoeBlack:

Fråga till er som har varit på både DH summer och winter de senaste åren: Är det inte mindre "P12:or" och andra folk som går i skolan på DH winter? Det borde ju vara det då det inte är något skollov då (vad jag vet).

Jag har suttit på DH om vintern varje år sedan '09 och varit där någon dag över sommaren för att kolla in läget. Det är precis som du tror. P12:or och fjortisar för att inte prata om manliga "fjortisar" i 18-20-årsåldern finns i överflöd över sommaren. Dessutom ser man typ halva Jönköpings ungdomar där vare sig de vet vad de gör där eller inte. Vintern är mycket goare att gå på då man slipper allt detta folk som bara är i vägen......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Använder man fortfarande nollmodemkabel vid LAN som på "min tid"?

"LAN" har väl nästan alltid minst inbegripit 10Mbit med koaxialkabel?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

Ska dit denna vinter igen, alltid lika kul
Vinter är bäst..

Ni som inte vill gejma på DH.. Leta upp/stäm träff med entusiaster då? Det här är Internet. Use it

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Jag var på mitt första DH i vintras (DHW11) och hade då redan passerat 30. Var där igen nu på DHS12 med ungefär samma gäng vilket innebär 10 personer mellan 26-35 år och jag har aldrig stört mig på "P12-orna" som ni kallar dem. Låt kidsen ha lite kul.

Har suttit i D-hallen båda gångerna och på DHW11 så var det verkligen HÖGT ljud. Helt omöjligt att kommunicera med grannarna utan teamspeak/headset. Under DHS12 var det betydligt lägre och samtidigt är det ju därför man vill sitta i D-hallen, för det är där det händer. Kapten Röd ägde i år och DJ's varvade dub step med gamla "euro-disco" hits från när man själv gick på högstadiet.

Vill man inte ha musik/artister/tävlingar/föredrag/e-sport/etc så anordna ett "hemma-LAN" i närmaste kvarterslokal/villa/lägenhet men vill man ha FESTIVAL tillsammans med 15000 andra så åk till DH oavsett ålder!

Och för er andra lite äldre bekvämma personer - ta ett break, gå ut och äta lite riktig mat och ta en öl eller två tillsammans med alla casters och e-sportare.