Permalänk

Samsung PS51D555 plasma fråga

Hej, funderar på att köpa en platt tv.. burken börjar bli gammal. Iaf, kollade på denna: http://www.dustinhome.se/product/5010587190/samsung-ps-51d555... Tänkte höra om det är någon som har denna och säga vad ni tycker. Om det finns bättre förslag på andra plasma tv i den prisklassen så rekommendera gärna och varför. Läst att dennna samsung reflekterar ljus mycket, vore tacksamt om någon kunde säga något om de eftersom jag har lite fönster som riktas rakt mot tvn isof :/

Tack för svar!
/Sam

Permalänk

Hej,

Hänger på lite på denna tråd. Jag har redan köpt denna tv (beställde faktiskt precis nyss från dustinhome). Kan återkomma lite när jag fått hem den vilket troligtvis borde vara på onsdag eller torsdag. Valde mellan denna samsungen och Panasonic Viera TX-P50G30Y. Skiljer knappt 2 000 kr på dessa men båda dessa två har fått bra recensioner vad jag kunnat läsa mig till. Kanske att Pannan var något bättre.

Jag frågar även är om det är någon som vet hur man ska kalibrera Samsungen på bästa sätt? Hur går man till väga?

Permalänk
Medlem

Plasma är lite ljuskänsliga och att ha ett fönster rakt in på tv-apparaten är långt ifrån Optimalt.

Haha, bra recensioner? Användaromdömen antar jag att du menar?

Ta Panasonicen! Avbeställ ifrån Dustin.

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Plasma är lite ljuskänsliga och att ha ett fönster rakt in på tv-apparaten är långt ifrån Optimalt.

Haha, bra recensioner? Användaromdömen antar jag att du menar?

Ta Panasonicen! Avbeställ ifrån Dustin.

Ja det är användar omdömen och även recensioner.

Motivering till ditt svar=)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tartkennet:

Ja det är användar omdömen och även recensioner.

Motivering till ditt svar=)?

Vilka recensioner?

Panasonic kan Plasmor. Samsung kan få Svenssons nöjda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Vilka recensioner?

Panasonic kan Plasmor. Samsung kan få Svenssons nöjda.

Håller med här, Panasonic kan plasmor.

Skrivet av gunshysam:

Hej, funderar på att köpa en platt tv.. burken börjar bli gammal. Iaf, kollade på denna: http://www.dustinhome.se/product/5010587190/samsung-ps-51d555... Tänkte höra om det är någon som har denna och säga vad ni tycker. Om det finns bättre förslag på andra plasma tv i den prisklassen så rekommendera gärna och varför. Läst att dennna samsung reflekterar ljus mycket, vore tacksamt om någon kunde säga något om de eftersom jag har lite fönster som riktas rakt mot tvn isof :/

Men om du ska placera skärmen i ett ljust rum och så att ljus lyser på den är kanske en plasma inte optimalt, ej heller en blank LCD. En LCD med matt yta kan kanske vara att föredra i ditt fall. (Samsung gör såna skärmar med...)

Permalänk
Avstängd

Finns en trolig test av Samsung PS51D555, då i form av en som heter PS51D550.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-ps51d550-201109221412....

Just nordiska produkter är ju lite speciella, så brukar vara någon bokstav, eller siffra som skiljer.

HDTVtest har en predominans för just plasma som TV teknik, LCD i olika former verkar man fnysa åt.

Finns nog motsvarande Panasonic plasma i test där med.

Varit sugen på den med, priset är ju kanon, verkar bland annat ha DVB-T2, vilket kan ju vara bra, beroende på hur man bor.

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem

AAAAAAAAAAAH, jag tänkte på den billigare.

Den verkar bra.

*Gömmer sig skamset*