Permalänk
Medlem

Problem med Datorn, behöver hjälp!

Hej!

Har nu haft min dator i snart ett år och den har funkat riktigt bra fram tills förra veckan. Jag vet inte vad som händer med den i egentligen. Jag har dubbelt så låg FPS när jag spelar och ibland mindre och Datorn blir väldigt slö och det reagerar inte som det ska. Kan det va ett Virus? Min dator virus skannar varje natt. Det ända jag har är en hacktool32 som ligger i karantän. Jag har försökt ta bort den flera gånger men när jag har pratat med folk innan så säger dom att det är en grej som hör till spelet jag laddat ner alltså inget virus. Behöver verkligen hjälp.

System :
ZOTAC GeForce GTX 580 1536MB AMP
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-7283S
Western Digital AV-GP 1TB
Corsair XMS3 1866MHz 8GB Vengeance™ CL9
Gigabyte GA-Z68X-UD7, Socket-1155
Corsair GS 800W PSU
Intel® Core™ i7-2600K Processor

Ha det bra och tack i förhand!

Permalänk
Medlem

blir Ramet fullt?
hur mycket HDD utrymme har du kvar?
Tempraturer?`

Du kan ju ladda ner iobit "Advanced system care" och köra en "deep clean" så den får rensa register m.m till att börja med

Windows har en förmåga att bli segt efter ett år.. (åt mistånde för mig som tycker om att modda en del )

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Mitt ram ligger på 3,55 gig
håller på att ladda ner det programmet du sa nu. Men min dator har alltid varit väldigt långsam att starta men Datorn har aldrig varit långsam när den väl är igång